GP van Monaco

Gestart door Monaco lover, 20 mei 2006 - 12:47:16

« vorige - volgende »

Mikacouli

Citaat van: Tim C op 27 mei 2006 - 00:02:12
Het verschil tussen een Schumacher en Alonso is dat toen Ferrari domineerde Schumacher voor elke race ging. Denken we dan even aan de "spelletjes" om de snelste tijd bijvoorbeeld. Ik denk dat Pitpass het na de GP van Europa het het beste verwoordde:

Citaat van: Pitpass.comThat said, as in 2005, the Spaniard has said that needs must he is willing to settle for second rather than top step of the podium. That might have worked last year, especially in light of the advantage the French team had over its rivals, however, a year later, and up against a stronger package, Alonso is going to have push that little bit harder for he is up against one of the most remorseless drivers in F1 history, Michael will never settle for second.

Dat kan dan zeer pro Ferrari uit de hoek komen, maar dat is niet de bedoeling. Ik vind het gewoon spijtig dat er "incidenten" zijn zoals Europa dit jaar, waarbij Fernando redelijk dicht achter Schumacher buiten komt en dan lost terwijl hij ervoor heeft laten zien dat hij op z'n minst even snel is. Is dit dan de grote kampioen? El Matador?

CitaatWas dat jij niet die vond dat Kimi een zwak piloot was een jaar of twee geleden?
Nee, ik zei dat ik niet meeging in de hype van toekomstig meervoudig opeenvolgend wereldkampioen. Ondertussen moet hij dat nog steeds worden. Ik heb hem nooit zwak genoemd. Dat heb jij er van gemaakt.
Die Mentaliteit heeft ie gekregen enkel en alleen door de regels. Dat komt doordat de tweede maar 2 punten verliest op de winnaar. Maak die kloof weer 4 punten en je zal meer strijd zien om de overwinning. Als je nu tweede eindigt is dat geen ramp en verlies je maar 2 punten van je concurrent(als die al voor je eindigt natuurlijk).

Tim C

Dat is nog altijd geen geldig excuus om zo'n dingen te laten zien....

Hamilton MASTER

Geen excuus maar wel een reden.

Mikacouli heeft gelijk. Op gebied van duels zijn we de laatste jaren echt heel pover bediend geweest.
Nu maken ze de qualificaties wel 'spannender' maar de gewone race is doodsaai.
Geen of weinige inhaalmanoevers tijdens de race, enkel rond de pitstops is er wat animo.

Er is zelfs zo weinig te zien dat ze doodleuk een duel van de middenmoot laten zien om de saaiheid op te vullen.

Ik vraag me af wat er volgend jaar gaat veranderen, ik hoop dat er iets verandert want nog een heel seizoen deze flauwe races kijken zint me niet echt.


Alonso moét niet telkens winnen omdat hij sowieso zeker is dat andere rijders nog zullen uitvallen en dat hij toch bijna altijd 2de is. 2 punten verliezen tov je grootste concurrent met zo'n voorsprong daagt niet echt uit om aan te vallen.

PS: Als Alonso ooit achter komt in een kampioenschap, zou hij dan wél aanvallen?
Ik heb er m'n grootste twijfels bij.



bogief1

1 ding is zeker. Als Schumacher stopt, hebben we 2 nieuwe kampen. Pro-alonso en anti-alonso.  ;D
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Ramses

Citaat van: bogief1 op 27 mei 2006 - 11:01:56
1 ding is zeker. Als Schumacher stopt, hebben we 2 nieuwe kampen. Pro-alonso en anti-alonso.  ;D


En dat is allemaal de schuld van Ferrari 8)

Xavier

Zit met een klein probleempje. Normaal kijk ik naar ITV. Maar nu zit ik op mijn kot in Gent en hier heb ik geen ITV. Sporza zend de kwalificatie blijkbaar niet uit (ronde van België natuurlijk). Weet iemand waar ze de kwalificaties wel uitzenden? Ik dat stukje chaos toch echt niet willen missen.
May the force be with Montoya!!!

Tim C

Je kan zeker en vast terecht op de RTBF, ik denk La Deux maar check evengoed La Une.

Ramses

Citaat van: Tim C op 27 mei 2006 - 12:20:51
Je kan zeker en vast terecht op de RTBF, ik denk La Deux maar check evengoed La Une.

La Une, vanaf 13u55 ;)

Tim C

Het orakel heeft gesproken  ;D

Xavier

Ben gered. HArtelijk bedankt!
May the force be with Montoya!!!

Jasper

Citaat van: Mikacouli op 27 mei 2006 - 00:35:09
Citaat van: Tim C op 27 mei 2006 - 00:02:12
Het verschil tussen een Schumacher en Alonso is dat toen Ferrari domineerde Schumacher voor elke race ging. Denken we dan even aan de "spelletjes" om de snelste tijd bijvoorbeeld. Ik denk dat Pitpass het na de GP van Europa het het beste verwoordde:

Citaat van: Pitpass.comThat said, as in 2005, the Spaniard has said that needs must he is willing to settle for second rather than top step of the podium. That might have worked last year, especially in light of the advantage the French team had over its rivals, however, a year later, and up against a stronger package, Alonso is going to have push that little bit harder for he is up against one of the most remorseless drivers in F1 history, Michael will never settle for second.

Dat kan dan zeer pro Ferrari uit de hoek komen, maar dat is niet de bedoeling. Ik vind het gewoon spijtig dat er "incidenten" zijn zoals Europa dit jaar, waarbij Fernando redelijk dicht achter Schumacher buiten komt en dan lost terwijl hij ervoor heeft laten zien dat hij op z'n minst even snel is. Is dit dan de grote kampioen? El Matador?

CitaatWas dat jij niet die vond dat Kimi een zwak piloot was een jaar of twee geleden?
Nee, ik zei dat ik niet meeging in de hype van toekomstig meervoudig opeenvolgend wereldkampioen. Ondertussen moet hij dat nog steeds worden. Ik heb hem nooit zwak genoemd. Dat heb jij er van gemaakt.
Die Mentaliteit heeft ie gekregen enkel en alleen door de regels. Dat komt doordat de tweede maar 2 punten verliest op de winnaar. Maak die kloof weer 4 punten en je zal meer strijd zien om de overwinning. Als je nu tweede eindigt is dat geen ramp en verlies je maar 2 punten van je concurrent(als die al voor je eindigt natuurlijk).

Dat kan allemaal wel zijn, maar ondertussen blijven coureurs met een mentaliteit als die van Alonso wel een drama voor de F1 als sport. Net zoals 2004 een drama was voor de sport en alle jaren of periodes waarin er niet gevochten werd voor een overwinning.

Stel je trouwens eens voor dat we 22 rijders als Alonso in de F1 hadden. Dan was de F1 binnen de 3 jaar failliet.



BTW, over VT3, had Toyota een probleem of zo? Man, zij krijgen van mij toch de prijs van teleurstelling van het jaar denk ik. Sato voor Walf. :-\

Ramses

Citaat van: Jasper op 27 mei 2006 - 12:46:23

Stel je trouwens eens voor dat we 22 rijders als Alonso in de F1 hadden. Dan was de F1 binnen de 3 jaar failliet.


Hebben we dan geen 16 of 18 Alonso's ? Het puntensysteem laat toe om berekend te rijden.
Geef mij maar 12-8-6-5-4-3-2-1

FerrariMan

Citaat van: Raikkonen MASTER op 27 mei 2006 - 10:11:54
Geen excuus maar wel een reden.

Mikacouli heeft gelijk. Op gebied van duels zijn we de laatste jaren echt heel pover bediend geweest.
Nu maken ze de qualificaties wel 'spannender' maar de gewone race is doodsaai.
Geen of weinige inhaalmanoevers tijdens de race, enkel rond de pitstops is er wat animo.

Er is zelfs zo weinig te zien dat ze doodleuk een duel van de middenmoot laten zien om de saaiheid op te vullen.

Ik vraag me af wat er volgend jaar gaat veranderen, ik hoop dat er iets verandert want nog een heel seizoen deze flauwe races kijken zint me niet echt.


Alonso moét niet telkens winnen omdat hij sowieso zeker is dat andere rijders nog zullen uitvallen en dat hij toch bijna altijd 2de is. 2 punten verliezen tov je grootste concurrent met zo'n voorsprong daagt niet echt uit om aan te vallen.

PS: Als Alonso ooit achter komt in een kampioenschap, zou hij dan wél aanvallen?
Ik heb er m'n grootste twijfels bij.
Hier sluit ik me bij aan.

FerrariMan

Alonso op vrijdag:
Citaat...however, did not stop championship leader Fernando Alonso from drawing his own conclusion.
The Spaniard told sid: "I think we are going to win this race."

Ze zijn wel érg zeker daar...

Doefke

Hier zijn dus 2 onderwerpen aan de gang:

- GP van monaco
- Pro of contra alonso
Wat betreft de GP...in VT3 is Ferrari (of mss beter MS) klaar voor de qualy. Een grote stap voorwaarts van de rouges tov donderdag. En die livery van red bul...de moeite en typissch monaco hé ;)

Wat betreft alonso:

Ik heb nooit van die jongen gehouden, zelfs niet als neutraal supporter. ik en zovele andere fans (ook de neutral supporter) houden van spanning..en dan zeker met zo'n snelheidsduivels als f1 coureurs. Als er zo ne pippo tussen zit me ne goeien auto..en t'engiste wat em doet is blij zijn met wa em heeft...das geen winnaarsmentaliteit.
Een winnaar gaat voor de overwinning!  die zegt niet "en nu ga ik op veilig spelen voor p2" als de tweede reeeks pitstops net voorbij zijn. Als je dat zegt op 10 rondne van het einde...ok...en dan nog...afin ieder zijn mening...en voor mij heeft alonso geen winnaarshouding.

PS: bovendien is em in mijn subjectieve ogen nog arrogant ook.

Afin: ik hoop da MS wint, en vooral..een spannende race!!! (en niet enkel pitstops) Goe veel gele vlaggen!
FERRARI RULES

davevreugde3b@hotmail.com