GP van Monaco

Gestart door Monaco lover, 20 mei 2006 - 12:47:16

« vorige - volgende »

Mikacouli

Mja, Alonso maakt idd zeer weinig fouten. Dat is de les die ik vorig jaar geleerd heb. Telkens hopen op dat foutje of een mechanisch defect. We hebben het maar weinig mogen aanschouwen, té weinig jammer genoeg. Maar dat is ook Alonso's sterkte, weinig fouten maken en vooral zeer constant rijden. Dit jaar zien we Alonso zijn tweede titel binnen halen, ik durf er geld op zetten. Nuja, het is altijd leuker een 2-voudig wereldkampioen naar je favo-team te zien komen.
Ik zie trouwens Alonso winnen in Monaco, het kampioenschap is al over voor de rest vrees ik. Enkel met de constructeurs zal er iets te rapen vallen denk ik.

Hamilton MASTER

Alonso is de Steffi Graf van de formule 1.

Een wereldtopper maar dit puur en alleen op het feit dat hij geen risico's neemt.
Alles controleren, geen fout maken en winnen door de fouten / tekortkomingen van andere rijders en teams.
Pover maar het loont. Als hij dan nog eens arrogant is gaat het helemaal de verkeerde tour uit.

Zijn er op dit forum eigenlijk mensen die wél fan zijn van Alonso?


Back on-topic:
Ik verwacht veel van Fisichella en Trulli. Geen idee waar de Mac's zullen staan. We'll see...



Mikacouli

Citaat van: Raikkonen MASTER op 26 mei 2006 - 20:25:32

Zijn er op dit forum eigenlijk mensen die wél fan zijn van Alonso?




Bwa, ik probeer er toch niet tegen te zijn aangezien hij volgend jaar voor McLaren rijdt. Ik heb zo eigenlijk wel veel ingezien van de spanjaard. Hij is wel degelijk uit het juiste hout gesneden. Om hem pover te noemen en te zeggen dat hij enkel kampioen werd door controleren te rijden is geen waar volgens mij. Hij was gewoon een klasse apart voor Fisichella. Bijna nooit stond Fisi voor Alonso, en Fisi is nu ook weer geen van de minste.
Hij is bloedsnel en hoort in het rijtje van Schumacher en Raïkkönen, zonder twijfel.
Als je je wat meer concentreert op zijn resultaten dan op zijn karakter dan leer je wat meer respect voor hem te hebben. Zo ben ik toch.

Hamilton MASTER

Hij is snel en heeft bakken talent, maar hij zou er meer mee kunnen doen naar mijn mening.

Hij is een beetje zoals Armstrong... Beetje arrogant, alles op de zekerheid en niet eruit halen wat eruit te halen valt qua spektakel. Qua resultaat wel heel effectief.

Geef mij maar een type Raïkkonen.



FerrariMan

Citaat van: Mikacouli op 26 mei 2006 - 20:33:50
Citaat van: Raikkonen MASTER op 26 mei 2006 - 20:25:32

Zijn er op dit forum eigenlijk mensen die wél fan zijn van Alonso?




Bwa, ik probeer er toch niet tegen te zijn aangezien hij volgend jaar voor McLaren rijdt. Ik heb zo eigenlijk wel veel ingezien van de spanjaard. Hij is wel degelijk uit het juiste hout gesneden. Om hem pover te noemen en te zeggen dat hij enkel kampioen werd door controleren te rijden is geen waar volgens mij. Hij was gewoon een klasse apart voor Fisichella. Bijna nooit stond Fisi voor Alonso, en Fisi is nu ook weer geen van de minste.
Hij is bloedsnel en hoort in het rijtje van Schumacher en Raïkkönen, zonder twijfel.
Als je je wat meer concentreert op zijn resultaten dan op zijn karakter dan leer je wat meer respect voor hem te hebben. Zo ben ik toch.
Of met andere woorden, nu hij naar McLaren gaat mag je hem niet meer 'niet graag' hebben.  ;D

Senna

Ik snap die kritiek op Alonso niet, het is ook niet mijn favoriet maar niemand kan ontkennen dat hij een van de beste coureurs is.

Mikacouli

Citaat van: Benny Dict op 26 mei 2006 - 21:22:12
Citaat van: Mikacouli op 26 mei 2006 - 20:33:50
Citaat van: Raikkonen MASTER op 26 mei 2006 - 20:25:32

Zijn er op dit forum eigenlijk mensen die wél fan zijn van Alonso?




Bwa, ik probeer er toch niet tegen te zijn aangezien hij volgend jaar voor McLaren rijdt. Ik heb zo eigenlijk wel veel ingezien van de spanjaard. Hij is wel degelijk uit het juiste hout gesneden. Om hem pover te noemen en te zeggen dat hij enkel kampioen werd door controleren te rijden is geen waar volgens mij. Hij was gewoon een klasse apart voor Fisichella. Bijna nooit stond Fisi voor Alonso, en Fisi is nu ook weer geen van de minste.
Hij is bloedsnel en hoort in het rijtje van Schumacher en Raïkkönen, zonder twijfel.
Als je je wat meer concentreert op zijn resultaten dan op zijn karakter dan leer je wat meer respect voor hem te hebben. Zo ben ik toch.
Of met andere woorden, nu hij naar McLaren gaat mag je hem niet meer 'niet graag' hebben.  ;D
Ik had die reactie wel verwacht van je. Maar ik geef toe dat ik hem zo meer heb leren apprecieren. Daarvoor zag ik nog niet in welk een talent dat hij had. Maar nu kan ik zeggen, afhangkelijk van McLaren, dat hij veel talent heeft. Natuurlijk heeft zijn komst naar McLaren mij dat laten inzien. Maar het is niet omdat hij voor McLaren komt rijden dat ik hem MOET apprecieren. Is gewoon vanzelf gegaan. Niet dat ik al een groot fan van hem ben he. Dat zijn nog altijd Kimi en Juan Pablo.

Tim C

Ik vrees nog altijd dat hij niet het wonder is dat hij zelf denkt te zijn/uitstraalt te zijn. Ik zou hem graag eens zien vechten, maar niet voor 1 race maar een heel jaar. Ook al lijkt hij het niet te gaan halen, ik wil hem zien strijden en je kan bezwaarlijk zeggen dat hij ooit al eens langer dan een paar bochten er voor is gegaan.
Verder zou ik hem graag ook eens zien rijden zonder al die snufjes.

Ik heb hem er nog niet echt voor zien gaan. Een paar bochten zijn niet genoeg voor mij...

FerrariMan

Citaat van: Tim C op 26 mei 2006 - 23:07:43
Ik vrees nog altijd dat hij niet het wonder is dat hij zelf denkt te zijn/uitstraalt te zijn. Ik zou hem graag eens zien vechten, maar niet voor 1 race maar een heel jaar. Ook al lijkt hij het niet te gaan halen, ik wil hem zien strijden en je kan bezwaarlijk zeggen dat hij ooit al eens langer dan een paar bochten er voor is gegaan.
Verder zou ik hem graag ook eens zien rijden zonder al die snufjes.

Ik heb hem er nog niet echt voor zien gaan. Een paar bochten zijn niet genoeg voor mij...
True, maar uiteindelijk blijft dat toch de fout van de andere teams. Net zoals men destijds de Ferrari's niet kon raken, toen was de kritiek vaak identiek. Behalve dan voor die "2de-plaats strategie".

En eigenlijk wil ik ook niet dat Alonso punten kwijt raakt door pech, ik heb liever dat anderen hem gewoon race-gewijs kloppen.

McChouffe

Citaat van: Mikacouli op 26 mei 2006 - 20:33:50
Als je je wat meer concentreert op zijn resultaten dan

... is Schumacher de beste aller tijden ;)

Ik zal zeker niet ontkennen dat Alonso talent heeft, veel talent. Maar ik ben het er wel mee eens dat het meestal lijkt dat hij op zeker speelt. Echte geestdrift op de baan heb ik nog maar weinig/niet gezien van de Spanjaard. Ik zou ook wel eens willen zien wat hij kan met een mindere wagen, misschien komen dan de echte capaciteiten boven drijven.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

McChouffe

Citaat van: Benny Dict op 26 mei 2006 - 23:51:04
En eigenlijk wil ik ook niet dat Alonso punten kwijt raakt door pech, ik heb liever dat anderen hem gewoon race-gewijs kloppen.

Volledig mee akkoord. Als we (=Ferrarifans) al moeten hopen op pech van anderen, zijn we het dan wel waard om WK te worden?

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Mikacouli

Citaat van: Tim C op 26 mei 2006 - 23:07:43
Ik vrees nog altijd dat hij niet het wonder is dat hij zelf denkt te zijn/uitstraalt te zijn. Ik zou hem graag eens zien vechten, maar niet voor 1 race maar een heel jaar. Ook al lijkt hij het niet te gaan halen, ik wil hem zien strijden en je kan bezwaarlijk zeggen dat hij ooit al eens langer dan een paar bochten er voor is gegaan.
Verder zou ik hem graag ook eens zien rijden zonder al die snufjes.

Ik heb hem er nog niet echt voor zien gaan. Een paar bochten zijn niet genoeg voor mij...

Was dat jij niet die vond dat Kimi een zwak piloot was een jaar of twee geleden? ;)

Tim C

Het verschil tussen een Schumacher en Alonso is dat toen Ferrari domineerde Schumacher voor elke race ging. Denken we dan even aan de "spelletjes" om de snelste tijd bijvoorbeeld. Ik denk dat Pitpass het na de GP van Europa het het beste verwoordde:

Citaat van: Pitpass.comThat said, as in 2005, the Spaniard has said that needs must he is willing to settle for second rather than top step of the podium. That might have worked last year, especially in light of the advantage the French team had over its rivals, however, a year later, and up against a stronger package, Alonso is going to have push that little bit harder for he is up against one of the most remorseless drivers in F1 history, Michael will never settle for second.

Dat kan dan zeer pro Ferrari uit de hoek komen, maar dat is niet de bedoeling. Ik vind het gewoon spijtig dat er "incidenten" zijn zoals Europa dit jaar, waarbij Fernando redelijk dicht achter Schumacher buiten komt en dan lost terwijl hij ervoor heeft laten zien dat hij op z'n minst even snel is. Is dit dan de grote kampioen? El Matador?

CitaatWas dat jij niet die vond dat Kimi een zwak piloot was een jaar of twee geleden?
Nee, ik zei dat ik niet meeging in de hype van toekomstig meervoudig opeenvolgend wereldkampioen. Ondertussen moet hij dat nog steeds worden. Ik heb hem nooit zwak genoemd. Dat heb jij er van gemaakt.

schumi4ever

Citaat van: Senna op 26 mei 2006 - 21:39:47
Ik snap die kritiek op Alonso niet, het is ook niet mijn favoriet maar niemand kan ontkennen dat hij een van de beste coureurs is.
Bij de goeie coureur hoort nog alijd een goeie coureursmentaliteit, en die heeft ie toch helemaal niet :-\

McChouffe

#74
Citaat van: Senna op 26 mei 2006 - 21:39:47
Ik snap die kritiek op Alonso niet, het is ook niet mijn favoriet maar niemand kan ontkennen dat hij een van de beste coureurs is.

Spreek je dan over een van de beste coureurs ooit of nu? Want om tot een van de beste coureurs ooit te horen, heeft hij toch nog een lange weg te gaan.

Citaat van: Mikacouli
Hij is bloedsnel en hoort in het rijtje van Schumacher en Raïkkönen, zonder twijfel.

Schumacher en Raikkonen staan voor mij toch nog iets (zeker Schumacher) hoger dan Alonso.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.