GP van Monaco

Gestart door Monaco lover, 20 mei 2006 - 12:47:16

« vorige - volgende »

McChouffe

Citaat van: Mikacouli op 01 juni 2006 - 10:58:43
Eens hij kampioen zal zijn, alonso, zal hij weer fantastische inhaalacties maken zoals hij dat vorig jaar deed.

Dat is nu net het betreurenswaardige. Ik weet nog dat er wel wat discussie was toen men bij Ferrari zei dat er gestreden mocht worden tussen Barrichello en Schumacher als MS de titel op zak had. Toen heb ik maar weinig (geen?) niet-Ferrarifans dat "slim" horen noemen.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Mikacouli

Citaat van: McChouffe op 01 juni 2006 - 11:35:20
Citaat van: Mikacouli op 01 juni 2006 - 10:58:43
Eens hij kampioen zal zijn, alonso, zal hij weer fantastische inhaalacties maken zoals hij dat vorig jaar deed.

Dat is nu net het betreurenswaardige. Ik weet nog dat er wel wat discussie was toen men bij Ferrari zei dat er gestreden mocht worden tussen Barrichello en Schumacher als MS de titel op zak had. Toen heb ik maar weinig (geen?) niet-Ferrarifans dat "slim" horen noemen.
Daar gaat het niet echt om. Het was een onderling udel tss twee teamgenoten. Nu gaat het niet tss alonso en fisi. Nu gaat het tussen Alonso en de rest, dus hij staat er alleen voor want veel hulp krijgt ie niet van zijn teamgenoot.
Wat wil je nu, de titel winnen, of de titel verliezen door risico's te nemen. De schuld ligt niet bij Alonso maar bij de FIA. dat puntensysteem klopt niet. Alonso heeft al genoeg bewezen dat hij prachtige inhaalmanoevers kan maken, denk maar aan japan vorig jaar.
Ik ben geen alonso-fan maar ik versta zijn visie compleet. taktisch is het zeer slim, maar het oogt gewoon wat minder. Trouwens, als ie vooraan rijd kan hij er toch moeilijk inhalen, niet? ;)

Doefie

Citaat van: Mikacouli op 01 juni 2006 - 13:04:28
Citaat van: McChouffe op 01 juni 2006 - 11:35:20
Citaat van: Mikacouli op 01 juni 2006 - 10:58:43
Eens hij kampioen zal zijn, alonso, zal hij weer fantastische inhaalacties maken zoals hij dat vorig jaar deed.

Dat is nu net het betreurenswaardige. Ik weet nog dat er wel wat discussie was toen men bij Ferrari zei dat er gestreden mocht worden tussen Barrichello en Schumacher als MS de titel op zak had. Toen heb ik maar weinig (geen?) niet-Ferrarifans dat "slim" horen noemen.
Daar gaat het niet echt om. Het was een onderling udel tss twee teamgenoten. Nu gaat het niet tss alonso en fisi. Nu gaat het tussen Alonso en de rest, dus hij staat er alleen voor want veel hulp krijgt ie niet van zijn teamgenoot.
Wat wil je nu, de titel winnen, of de titel verliezen door risico's te nemen. De schuld ligt niet bij Alonso maar bij de FIA. dat puntensysteem klopt niet. Alonso heeft al genoeg bewezen dat hij prachtige inhaalmanoevers kan maken, denk maar aan japan vorig jaar.
Ik ben geen alonso-fan maar ik versta zijn visie compleet. taktisch is het zeer slim, maar het oogt gewoon wat minder. Trouwens, als ie vooraan rijd kan hij er toch moeilijk inhalen, niet? ;)

Was meer bedoelt op vorig jaar en de races in Maleisië, Imola en Europa.

Ik hou me meer bij de uitspraak "het is niet wat je doet, het is de manier waarop". Hangt van persoon tot persoon af he. Ik verkies de coureurs die eender wanneer een inhaalactie durven wagen, niet degene die tevreden zijn met een zesde plaats ("want die levert ook punten op"). Die lijn begon bij Stewart, en is via (onder andere) Lauda en Prost in de handen gekomen van Alonso. Ik verkies meer het type Senna, Gilles en Jacques Villeneuve, Räikkönen en op dat vlak ook een M.Schumacher en een Montoya : coureurs die geen schrik hebben om er eens stevig af te gaan bij een gewaagde inhaalactie. Het lijkt er wat op dat Alonso schrik heeft om eraf te gaan vanaf het moment dat hij naast een andere coureur komt te rijden. Nu ja, les goûts et les couleur, on ne discute pas ;)

Jasper

Citaat van: Mikacouli op 01 juni 2006 - 13:04:28
Citaat van: McChouffe op 01 juni 2006 - 11:35:20
Citaat van: Mikacouli op 01 juni 2006 - 10:58:43
Eens hij kampioen zal zijn, alonso, zal hij weer fantastische inhaalacties maken zoals hij dat vorig jaar deed.

Dat is nu net het betreurenswaardige. Ik weet nog dat er wel wat discussie was toen men bij Ferrari zei dat er gestreden mocht worden tussen Barrichello en Schumacher als MS de titel op zak had. Toen heb ik maar weinig (geen?) niet-Ferrarifans dat "slim" horen noemen.
De schuld ligt niet bij Alonso maar bij de FIA. dat puntensysteem klopt niet

De schuld ligt niet bij de FIA maar bij alle teams buiten Renault, die er al twee jaar op rij niet in slagen om een degelijke wagen klaar te hebben tegen de eerste zondag van maart. Want zonder grote voorsprong die Alonso haalt uit het seizoensbegin, kan hij ook niet zo conservatief rijden.

McChouffe

Citaat van: Mikacouli op 01 juni 2006 - 13:04:28
Wat wil je nu, de titel winnen, of de titel verliezen door risico's te nemen.

De titel winnen door risico's te nemen.

Citaat van: Mikacouli op 01 juni 2006 - 13:04:28
Ik ben geen alonso-fan maar ik versta zijn visie compleet. taktisch is het zeer slim, maar het oogt gewoon wat minder.

Teamgenoten niet tegen elkaar laten racen is tactisch ook heel slim.
"wat minder" vind ik trouwens een understatement. Rondjes rijden en controleren mag gerust "heel wat minder" genoemd worden.
Ik begrijp zijn manier van racen van Alonso, maar dat wil niet zeggen dat ik ermee akkoord ga.

Citaat van: Jasper
De schuld ligt niet bij de FIA maar bij alle teams buiten Renault, die er al twee jaar op rij niet in slagen om een degelijke wagen klaar te hebben tegen de eerste zondag van maart

Klopt!

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Tim C

http://www.grandprix.com/ns/ns16915.html of hoe iets te ver kan gaan. Dit komt uit de persconferentie van zondagavond maar het wordt nu geplaatst met een zeer suggestieve titel.

GrandPrix.com zakt sterk in waarde!