Waarom wil Super Aguri alleen maar Jappen?

Gestart door Juan Pablo, 17 mei 2006 - 17:57:45

« vorige - volgende »

Juan Pablo

dat vind ik nogal raar/amateuristisch, kijk dat je 1 piloot neemt die van jou land komt, ok.
Maar 2? hoezo? als er betere coureurs zijn en die je kan inlijven, dan hoef je toch geen Ide te hebben?

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

IVY440

Sponsors, dat is volgens mij de enige reden. Veel Japans geld voor Japanse rijders.

Tim C

Citaat van: IVY440 op 17 mei 2006 - 18:09:59
Sponsors, dat is volgens mij de enige reden. Veel Japans geld voor Japanse rijders.
Bingo  :)

KVDracer

Jappen zijn nogal mensen die het enkel voor hun land hebben. Ze steuenen elkaar door dik en dun en dit is denk ik ook de reden waarom ze enkel japanse rijders willen.

Doefie

Yamamoto is geen slechte coureur, maar ik vrees dat hij niet ver zal geraken in de Formule 1. Iets in de zin van Katayama of Suzuki zelf.

Monaco lover

Wacht maar tot Super Aguri aan de start komt met hun nieuwe wagen. Dan gaan ze zeker punten scoren. Als je ziet dat ze met een omgebouwde 2002 wagen niet veel meer toegeven op Midland ???

Jasper

Punten scoren zal iets te hoog gegrepen zijn denk ik. Het is de eerste wagen die ze bouwen, veel ervaring hebben ze dus nog niet. Tegen het einde van het seizoen kunnen ze Midland misschien verstaan, maar eerlijk gezegd verwacht ik ook niet dat die nieuwe wagen het toppunt van betrouwbaarheid zal zijn. Maar ja, je weet nooit...

Monaco lover

Met die Japanners weet je maar nooit hé. Al zijn hun coureurs nu niet echt super. Ide al niet meer aan de start en Takuma, die is volgens mij ook niet aan zijn proefstuk toe !
Snap niet dat Toyota met zo'n superbudget nog geen winnende auto heeft kunnen bouwen. Ralf en Jarno zijn volgens mij toch ook geen winnaarstypes die het team vooruit kunnen helpen. Hadden beter Coulthard aangeworven, die heeft vorig jaar Red Bull toch serieus vooruit geholpen en is volgens mij toch een ervaren coureur die een auto deftig kan afstellen.

Doefie

Citaat van: Jasper op 20 mei 2006 - 19:52:52
Het is de eerste wagen die ze bouwen, veel ervaring hebben ze dus nog niet.

Super Aguri houdt zich niet enkel in de Formule 1 bezig he. Ze hebben ook een team in de IRL (of Champ Cars, een van de twee) en in het Japanse Formule Nippon, Formule 3, ... dus aan eravring qua wagens bouwen zal het zeker niet mankeren. Ze weten wel hoe ze een éénzitter moeten maken.

McChouffe

Citaat van: Monaco lover op 20 mei 2006 - 20:15:54Snap niet dat Toyota met zo'n superbudget nog geen winnende auto heeft kunnen bouwen.

Continuiteit is volgens mij het probleem bij Toyota, ze schuiven te snel mensen aan de kant als het niet loopt zoals ze willen: Salo, McNish, Ove Andersson, Gascoyne.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Tim C

Ook de bedrijfscultuur heeft er veel mee te maken.

Toyota wil te veel controle op de mensen in Keulen. Denk maar aan het ontslag -excuseer gezamelijke overeenkomst beoogende de beëindiging van het contract- van Gascoyne.

Daar schuilt het verschil met bijvoorbeeld Renault. Ze komen niet tussen tenzij op vraag van de fabrieken in Entstone en Viry. Ze laten het F1 team doen waar het goed in is en helpen waar het kan/moet.

Als ik je zeg dat de technische baas bij Toyota lid is van de raad van bestuur van de gigant weet je genoeg zeker...

Olav18

Citaat van: Doefie op 21 mei 2006 - 15:25:53
Citaat van: Jasper op 20 mei 2006 - 19:52:52
Het is de eerste wagen die ze bouwen, veel ervaring hebben ze dus nog niet.

Super Aguri houdt zich niet enkel in de Formule 1 bezig he. Ze hebben ook een team in de IRL (of Champ Cars, een van de twee) en in het Japanse Formule Nippon, Formule 3, ... dus aan eravring qua wagens bouwen zal het zeker niet mankeren. Ze weten wel hoe ze een éénzitter moeten maken.

Dat zijn (volgens mij) allemaal series waar ze een kant en klaar chassis inkopen (van bv. Lola) en waar ze (bijna) niks aan de auto mogen veranderen.
http://www.insidef1.nl

F1REM: G3B (Ralph Lammertink)

Doefie

Niet bij allemaal. En ik zou er verwonderd van zijn als ze niet zouden weten hoe zo'n chassis in elkaar zit...

Olav18

Citaat van: Doefie op 22 mei 2006 - 17:14:20
Niet bij allemaal. En ik zou er verwonderd van zijn als ze niet zouden weten hoe zo'n chassis in elkaar zit...

Welke niet dan?

En het is denk ik wel iets anders weten hoe een chassis in elkaar zit en er één zelf bouwen.
http://www.insidef1.nl

F1REM: G3B (Ralph Lammertink)

Defkes

We zullen bij de GP van Frankrijk wel zien of ze een chassis kunnen bouwen e ;).
'And an enormous gap building before Mika Hakkinen goes through in third position...when I say enormous it's 1.5 seconds' - Murray Walker