Racistische moorden in Antwerpen

Gestart door dj Peter, 12 mei 2006 - 21:20:51

« vorige - volgende »

Bruno

Citaat van: Tim C op 08 juli 2006 - 10:52:52
Het probleem dat ik met zulke uitspraken als die van De Winter heb is dat ze onder het mom van vrijheid van meningsuiting worden gemaakt, terwijl hij er eigenlijk tegen spreekt. En geen haan die daar naar kraait natuurlijk.

Vrijheid van meningsuiting? Heu, zoals ik al schreef mag de ene wel wat zeggen over een ander zonder dat je daar mag tegen reageren???
Vreemde hersenkronkel.

en het is zoals JVA al schreef: het is altijd een ander zijn schuld én sommige slachtoffers durven gewoon niet getuigen.

Een collega van mijn echtgenote is onlangs aangereden op de fiets en werd nadien zo bedreigd dat hij nog liever zelf de afwezige ziektedagen in verband met het ongeval terugbetaald dan dat hij aangifte doet en zo de tegenpartij (sorry, een allochtoon van marokkaanse afkomst) doet betalen met het risico dat hij nadien nog meer problemen krijgt.   

Maar er is niets aan de hand hoor... ::)

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Tim C

De Winter en de bende imbicielen die hem blindelings volgen spreken over vrijheid van meningsuiting, maar wat zij ermee bedoelen is dat die vrijheid enkel geld wanneer je hun mening deelt. Er is een grote meerderheid die niet op hen stemt, wanneer die een actie willen ondernemen dan mag dat niet want dan is het "tegen de vrijheid van meningsuiting" en zorgt het ervoor dat mensen niet meer weten op wie ze moeten stemmen. Blijkbaar zijn alle mensen die overwegen om op het Blok te stemmen idioten die door één concertje van mening kunnen veranderen.

Ik betwijfel niet dat er problemen zijn, maar ik sterf voor ik één van mijn vrijheden aan het Blok geef onder het motto "ordnung muss sein". Boetes die door Lijn personeel kunnen worden uitgedeeld als waren het snoepjes, camera's op elke straathoek. Mijn hart slaat al enkele slagen over als ik het hoor.

Ja, de afgelopen twintig jaar is er veel fout gelopen. Maar dat is geen reden voor een paniekreactie en nu alles snel snel willen oplossen. Dat zorgt voor meer problemen dan dat het oplost, te beginnen bij een enorme inperking van de vrijheden. Iets wat het Blok nu reeds toont met hun reactie op dat concert.

JVA

Het probleem is dat de politiekers (of de partijenen) niet openlijk durven zeggen dat er problemen zijn.
Groen en SPA durven niet, want tot hun kiezers behoren de allochtonen. CD&V mag dat ook niet want ze zijn katholiek.
VLD zegt het dikwijls wel (denk maar aan De Decker) maar wil niet samenwerken met het VB

De mensen hebben (helaas) dus geen keuze, de rest doet er al jaren niets aan.

In Wallonië is het zelfs nog erger. Wat is het verschil tussen de PS en het VB? Die partij barst van de schandalen, maar blijven rustig aan de macht. Is het dat wat we in Vlaanderen ook willen? We zijn op goede weg, en dat alles onder het mm van democratie.... :-\

Als VB dan toch geen goede partij is, neem ze dan mee in een coalitie,en hun maskers zullen rap afvallen, net als hun stemmen. Maar nee, want dan moeten de heren van de 'deftige' partijen hun postjes opgeven.... >:(

Bruno

Citaat van: JVA op 09 juli 2006 - 07:32:07
Het probleem is dat de politiekers (of de partijenen) niet openlijk durven zeggen dat er problemen zijn.
Groen en SPA durven niet, want tot hun kiezers behoren de allochtonen. CD&V mag dat ook niet want ze zijn katholiek.
VLD zegt het dikwijls wel (denk maar aan De Decker) maar wil niet samenwerken met het VB

De mensen hebben (helaas) dus geen keuze, de rest doet er al jaren niets aan.

In Wallonië is het zelfs nog erger. Wat is het verschil tussen de PS en het VB? Die partij barst van de schandalen, maar blijven rustig aan de macht. Is het dat wat we in Vlaanderen ook willen? We zijn op goede weg, en dat alles onder het mm van democratie.... :-\

Als VB dan toch geen goede partij is, neem ze dan mee in een coalitie,en hun maskers zullen rap afvallen, net als hun stemmen. Maar nee, want dan moeten de heren van de 'deftige' partijen hun postjes opgeven.... >:(


Héél mooie analyse JVA, De problemen worden inderdaad verzwegen. De reden is zoals je zei, als ze het toegeven laten ze merken dat ze al een tijd verkeerd bezig zijn. Dus wat doen ze nu, proberen een partij te verbieden in de hoop dat de stemmen die dan vrijkomen naar hen zullen gaan. Het gaat hem enkel over stemmen en niet over de partij. Want hoe meer stemmen hoe meer postjes én geld.
En dat ze zoals je zegt eens durven die partij mee op te nemen in hun coalitie. Er word maar steeds gezegd dat als die partij aan de macht komt er erge dingen gaan gebeuren. Is iedereen die dat gelooft dan zo naief? Als je het VB bijvoorbeeld mee in de coalitie nemt, wil dat dan zeggen dat zij ineens zomaar heel hun programma kunnen uitvoeren? Er moet nog altijd een meerderheid zijn om bepaalde dingen door te voeren of nemen de mensen die alles wat de anti VB parijen zeggen gewoon voor zoete koek? Als ze dan mee aan de macht komen én de maskers vallen af zullen er een groot deel van de VB kiezers afhaken omdat ze merken dat het niet werkt en dat is het VB probleem toch opgelost?
Maar neen, om hun postjes te beschermen maken een coalitie van een hoop partijen met de meest uiteenlopende standpunten/programma's enkel en alleen omdat het VB niet mee aan de macht zou komen. Er zijn voorbeelden genoeg dat dit niet werkt.
elke keer dat er iemand van het Vb of een connectie ervan wat mispeuterd word dit in het groot uitgesmeerd, maar de mensen van het VB hebben tot nu toe nog met geen enkele € van de belasting betaler gesjoemeld, iets wat ik van de andere partijen die aan de macht zijn (of geweest) niet kan gezegd worden en daar heb ik meer last van.

En wat dan te denken van het negeren van VB voorstellen gewoon omdat ze van hen komen? Hier bij ons in het dorp is een fietsbaan die naast een bos loopt waar al jaren naeen mensen aangerand/overvallen geweest zijn. Hét probleem is dat je om van ons dorp naar het naburige te gaan ofwel die weg neemt en er binnen 5 minuten bent ofwel een half uur omrijdt om die onverlichte weg te vermijden. Er werd een 2-tal jaar geleden door iemand van het VB voorgesteld om daar verlichting te plaatsen. Het ging dan over een 10-tal verlichtingspalen. De reactie was dat er niet over gepraat kon worden, er werd zelfs gezegd dat de mensen weten dat het een gevaarlijk stuk is én dat de mensen dan maar moeten omrijden. ::)
Iedereen die weet hoe er in de gemeenterad over VB voorstellen gepraat word is een potentiële VB kiezer en zal als er zo over een veiligheidspsobleem gesproken word de huidige raad afstraffen.
Met andere woorden: Leden of kiezers negeren enkel en alleen omdat ze van een bepaalde partij zijn (zeker als het over een actueel probleem gaat) is het slechtste wat je kan doen en mettertijd word dit afgestraft. en dan nadien maar zeggen dat die bepaalde mensen niet weten waar ze voor stemmen...
Zoals er ooit ns gezegd werd -> VB'rs zijn mestkevers, de reactie was dat er zonder mest gen mestkevers kunnen leven... 

@ Tim C.: Oké,; geen boetes die uitgedeeld worden door het lijnpersoneel, geen camera's op elke hoek van de straat, dat laatste is trouwens geen verwezelijking van het VB dus daar moet je niet over klagen.

Leg jij dan ns uit wat je aan de problemen kan doen? Neem anders eens een paar keer de tram of bus in Anwterpen, ik zal je zeggen welke lijnen je wanneer moet nemen en na een week mag je nog ns je gedacht zeggen. Het altijd gemakkelijk om over dingen te praten/afkeuren als je er zelf geen ervaring mee hebt.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

The REAL BUTTON Freak

Het is altijd makklijker een ander de schuld te geven dan je zelf.

De tradionele partijen (waar ik zelf toe behoor) moeten naar buiten komen, niet met voorstellen en beschuldigende taal maar met OPLOSSINGEN!

VB creërt mischien een angst gevoel, maar dan is het aan de andere partijen om te bewijzen dat dat niet zo is.

En Tim, het zijn niet alleen idioten die op VB stemmen hoor, maar de media laat alleen maar hun idiote kiezers zien, en niet de dokter of advocaat die in Braschaat woont, want die geeft toch nooit toe dat ie op VB stemt.

Zou jij het doen mocht je er op stemmen. Ik allesinds niet.

Tim C

Als je het bericht fatsoenlijk had gelezen beste freak, dan weet je dat er stond dat het Bok blijkbaar denkt dat al hun stemmers idioten zijn die door één concertje van de wijs kunnen worden gebracht.

Wat zijn dan die oplossingen?

Bart VD

Citaat van: Tim C op 08 juli 2006 - 13:47:00Ik betwijfel niet dat er problemen zijn, maar ik sterf voor ik één van mijn vrijheden aan het Blok geef onder het motto "ordnung muss sein". Boetes die door Lijn personeel kunnen worden uitgedeeld als waren het snoepjes, camera's op elke straathoek. Mijn hart slaat al enkele slagen over als ik het hoor.

Ja, de afgelopen twintig jaar is er veel fout gelopen. Maar dat is geen reden voor een paniekreactie en nu alles snel snel willen oplossen. Dat zorgt voor meer problemen dan dat het oplost, te beginnen bij een enorme inperking van de vrijheden. Iets wat het Blok nu reeds toont met hun reactie op dat concert.

Eerst en vooral even verduidelijken: ik vertrouw het Belang voor geen meter, alleen al omdat het een politieke partij is.  Maar ik zie dat je blijkbaar bang bent dat je vrijheden zal moeten afgeven.  Terecht.  Jouw vrijheid van meningsuiting is intussen immers al lang verleden tijd, zelfs al gaat het "maar" om een verbod op het verderfelijke negationisme (het eerste slachtoffer van die dictatoriale censuurwet is intussen al gevallen, overigens).  Democratie staat of valt met vrijheid van meningsuiting, dus die hebben we ook al niet meer.  Dan nog eventjes de wet en zelfs de grondwet aanpassen om die ene vreselijke partij kapot te maken (in welk soort regimes horen zulke praktijken ook al weer thuis?), de keuze van de kiezer naast zich neerleggen (effectieven die hun postje aan opvolgers geven, Groen! die wordt weggestemd maar via cooptatie tòch nog een zetel krijgt), verkiezingsleugens camoufleren als beloftes, ...

Jij bent bang van het Belang?  Hopelijk heb je dan in de smiezen dat intussen de partijen die zichzelf zo graag "democratisch" noemen zèlf bezig zijn met een hele hoop fascistische drek over je hoofd leeg te kappen.  En dan nog het lef hebben te beweren dat ze daarmee de democratie proberen te beschermen.

Citaat van: Tim C op 08 juli 2006 - 10:52:52
Het probleem dat ik met zulke uitspraken als die van De Winter heb is dat ze onder het mom van vrijheid van meningsuiting worden gemaakt, terwijl hij er eigenlijk tegen spreekt. En geen haan die daar naar kraait natuurlijk.

Zie boven.  Het Belang wordt hàrd aangepakt.  Het zijn daarentegen de machtshebbers die onder het mom van democratie en gerechtigheid hun fascistische spelletjes spelen.  Het resultaat?  Een Belang dat steeds groter wordt (want volgens mij zijn er steeds meer mensen die beseffen dat de Belgische democratie toch niet zo democratisch is) en een hoop machtswellustelingen die het steeds moeilijker krijgen en steeds verder moeten gaan om toch maar niet te moeten toegeven dat ze zwaar over de schreef gaan.

Vertrouw ik het Belang?  Neen.
Vertrouw ik de andere partijen?  Nog veel minder.  Wat die hypocrieten hebben intussen al lang in de praktijk gebracht wat ze zelf voorspellen voor een Belang-beleid.  Het Belang is niet groot geworden dankzij Dewinter of Annemans.  Het is niet groot geworden dankzij racistische praat of beloftes van nultolerantie.  Het is groot geworden dankzij de andere partijen, die van het Belang de enige partij hebben gemaakt waar men nog op kan stemmen als men het niet eens is met het beleid van de regering.  Dankzij het cordon, de kiesdremepel, de vele verbroken beloftes, en vooral de complete machteloosheid van de kiezer (want vergis je niet, in onze "democratie" heb jij als kiezer geen blaas te zeggen) is het Belang het enige alternatief op de machtgeile eenheidsworst van de regering.

En dàt, Tim, is veel angstwekkender dan al die vaak opgeklopte verhaaltjes over de terugkeer van het nazisme (want of je nu nog in Oostenrijk bent gaan skiën of niet, veel Haider-horrorverhaaltjes heb ik anders nog niet gehoord).
This space for rent