Racistische moorden in Antwerpen

Gestart door dj Peter, 12 mei 2006 - 21:20:51

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: McChouffe op 25 juni 2006 - 15:37:59
Citaat van: Schumi 2006 op 25 juni 2006 - 14:49:41
Citaat van: McChouffe op 25 juni 2006 - 11:40:15
Natuurlijk zat er weer niemand op de bus die ook maar geprobeerd heeft om die arme man te helpen.
Ik weet niet hé, maar beeld je eens in:

Een aaantal allochtonen zoeken ruzie, en je ziet iemand tussen komen. Je ziet dat ze die man ineen slagen, denk jij er op dat moment nog aan oom tussen te komen, Je moet al heel wat zelfvertrouwen en heel weinig schrik hebben om dat te doen. Tenzij je natuurlijk op die mannen opvliegt en ze zelf knock-out slaagt zodat ze niets meer kunnen doen, met het risico dat je strafbaar bent ;)

Toch liever tussenkomen en een koek op mijn bakkes dan oogkleppen op en doen alsof er niks gebeurt.
Ok, maar ik zeg ook niet dat je moet doen alsof er niets gebeurt hé.

Citaat van: Tim C op 25 juni 2006 - 14:55:55
Ik geef je meteen de medaile van verantwoordelijkheidszin!  ::)

Ik vraag me af wat je zou doen in die situatie zelf.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Citaat van: Schumi 2006 op 25 juni 2006 - 14:49:41
Citaat van: McChouffe op 25 juni 2006 - 11:40:15
Natuurlijk zat er weer niemand op de bus die ook maar geprobeerd heeft om die arme man te helpen.
Ik weet niet hé, maar beeld je eens in:

Een aantal allochtonen zoeken ruzie, en je ziet iemand tussen komen. Je ziet dat ze die man ineen slagen, denk jij er op dat moment nog aan oom tussen te komen, Je moet al heel wat zelfvertrouwen en heel weinig schrik hebben om dat te doen. Tenzij je natuurlijk op die mannen opvliegt en ze zelf knock-out slaagt zodat ze niets meer kunnen doen, met het risico dat je strafbaar bent ;)

Niet per se allochtonen, autochtonen zijn even erg ;)

Ik zou er ook tussen komen in plaats van idioot voor mij te blijven staren. Kan mij wat schelen wat ze doen, uiteindelijk lopen zij de meeste kans op straffen.

McChouffe

#47
Citaat van: Schumi 2006 op 25 juni 2006 - 15:50:46
Citaat van: McChouffe op 25 juni 2006 - 15:37:59
Citaat van: Schumi 2006 op 25 juni 2006 - 14:49:41
Citaat van: McChouffe op 25 juni 2006 - 11:40:15
Natuurlijk zat er weer niemand op de bus die ook maar geprobeerd heeft om die arme man te helpen.
Ik weet niet hé, maar beeld je eens in:

Een aaantal allochtonen zoeken ruzie, en je ziet iemand tussen komen. Je ziet dat ze die man ineen slagen, denk jij er op dat moment nog aan oom tussen te komen, Je moet al heel wat zelfvertrouwen en heel weinig schrik hebben om dat te doen. Tenzij je natuurlijk op die mannen opvliegt en ze zelf knock-out slaagt zodat ze niets meer kunnen doen, met het risico dat je strafbaar bent ;)

Toch liever tussenkomen en een koek op mijn bakkes dan oogkleppen op en doen alsof er niks gebeurt.
Ok, maar ik zeg ook niet dat je moet doen alsof er niets gebeurt hé.


Blijven zitten en niks doen (als je kan) terwijl iemand in elkaar wordt geslagen valt bij mij onder de noemer "doen alsof er niks gebeurt". Er zal trouwens geen enkele rechter zijn die u gaat straffen omdat je bent tussengekomen terwijl 6 stuk krapuul iemand aanvallen. Zoiets zou in deze situatie zelfs helemaal geen argument mogen zijn om niks te doen. Je bent eigenlijk strafbaar omdat je iemand die in levensnood verkeerde niet hebt geholpen.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Ferrari 2010

Citaat van: Doefie op 25 juni 2006 - 16:10:24
Citaat van: Schumi 2006 op 25 juni 2006 - 14:49:41
Citaat van: McChouffe op 25 juni 2006 - 11:40:15
Natuurlijk zat er weer niemand op de bus die ook maar geprobeerd heeft om die arme man te helpen.
Ik weet niet hé, maar beeld je eens in:

Een aantal allochtonen zoeken ruzie, en je ziet iemand tussen komen. Je ziet dat ze die man ineen slagen, denk jij er op dat moment nog aan oom tussen te komen, Je moet al heel wat zelfvertrouwen en heel weinig schrik hebben om dat te doen. Tenzij je natuurlijk op die mannen opvliegt en ze zelf knock-out slaagt zodat ze niets meer kunnen doen, met het risico dat je strafbaar bent ;)

Niet per se allochtonen, autochtonen zijn even erg ;)

Ik zou er ook tussen komen in plaats van idioot voor mij te blijven staren. Kan mij wat schelen wat ze doen, uiteindelijk lopen zij de meeste kans op straffen.
Uiteraard zijn die even erg, maar mensen hebben vaak meer schrik van allochtonen dan autochtonen. Alles wat jij en de rest zeggen zijn feiten, ik wil alleen maar aantonen dat niet iedere mens er tussen zou komen, er zijn redenen om er niet tussen te komen dus zijn er sowieso mensen die niet tussen zouden komen. Ik wil absoluut niet zeggen dat ik niets gedaan zou hebben ofzo maar de eerste de beste bejaarde ofzo zou er niet tussenkomen, vrouwen zullen ook niet snel iets doen denk ik.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McChouffe

Citaat van: Schumi 2006 op 25 juni 2006 - 16:47:06
Citaat van: Doefie op 25 juni 2006 - 16:10:24
Citaat van: Schumi 2006 op 25 juni 2006 - 14:49:41
Citaat van: McChouffe op 25 juni 2006 - 11:40:15
Natuurlijk zat er weer niemand op de bus die ook maar geprobeerd heeft om die arme man te helpen.
Ik weet niet hé, maar beeld je eens in:

Een aantal allochtonen zoeken ruzie, en je ziet iemand tussen komen. Je ziet dat ze die man ineen slagen, denk jij er op dat moment nog aan oom tussen te komen, Je moet al heel wat zelfvertrouwen en heel weinig schrik hebben om dat te wdoen. Tenzij je natuurlijk op die mannen opvliegt en ze zelf knock-out slaagt zodat ze niets meer kunnen doen, met het risico dat je strafbaar bent ;)

Niet per se allochtonen, autochtonen zijn even erg ;)

Ik zou er ook tussen komen in plaats van idioot voor mij te blijven staren. Kan mij wat schelen wat ze doen, uiteindelijk lopen zij de meeste kans op straffen.
Uiteraard zijn die even erg, maar mensen hebben vaak meer schrik van allochtonen dan autochtonen. Alles wat jij en de rest zeggen zijn feiten, ik wil alleen maar aantonen dat niet iedere mens er tussen zou komen, er zijn redenen om er niet tussen te komen dus zijn er sowieso mensen die niet tussen zouden komen. Ik wil absoluut niet zeggen dat ik niets gedaan zou hebben ofzo maar de eerste de beste bejaarde ofzo zou er niet tussenkomen, vrouwen zullen ook niet snel iets doen denk ik.

Ik zeg dan ook niet dat iedereen moet tussenkomen (zie mijn reactie hierboven - "als je kan"). Het is logisch dat zoiets bv niet zal verwacht worden van iemand van 80 jaar é.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Ferrari 2010

Citaat van: McChouffe op 25 juni 2006 - 18:21:22
Citaat van: Schumi 2006 op 25 juni 2006 - 16:47:06
Citaat van: Doefie op 25 juni 2006 - 16:10:24
Citaat van: Schumi 2006 op 25 juni 2006 - 14:49:41
Citaat van: McChouffe op 25 juni 2006 - 11:40:15
Natuurlijk zat er weer niemand op de bus die ook maar geprobeerd heeft om die arme man te helpen.
Ik weet niet hé, maar beeld je eens in:

Een aantal allochtonen zoeken ruzie, en je ziet iemand tussen komen. Je ziet dat ze die man ineen slagen, denk jij er op dat moment nog aan oom tussen te komen, Je moet al heel wat zelfvertrouwen en heel weinig schrik hebben om dat te wdoen. Tenzij je natuurlijk op die mannen opvliegt en ze zelf knock-out slaagt zodat ze niets meer kunnen doen, met het risico dat je strafbaar bent ;)

Niet per se allochtonen, autochtonen zijn even erg ;)

Ik zou er ook tussen komen in plaats van idioot voor mij te blijven staren. Kan mij wat schelen wat ze doen, uiteindelijk lopen zij de meeste kans op straffen.
Uiteraard zijn die even erg, maar mensen hebben vaak meer schrik van allochtonen dan autochtonen. Alles wat jij en de rest zeggen zijn feiten, ik wil alleen maar aantonen dat niet iedere mens er tussen zou komen, er zijn redenen om er niet tussen te komen dus zijn er sowieso mensen die niet tussen zouden komen. Ik wil absoluut niet zeggen dat ik niets gedaan zou hebben ofzo maar de eerste de beste bejaarde ofzo zou er niet tussenkomen, vrouwen zullen ook niet snel iets doen denk ik.

Ik zeg dan ook niet dat iedereen moet tussenkomen (zie mijn reactie hierboven - "als je kan"). Het is logisch dat zoiets bv niet zal verwacht worden van iemand van 80 jaar é.
Dan zitten we op dezelfde lijn.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Bruno

Citaat van: McChouffe op 25 juni 2006 - 18:21:22
Citaat van: Schumi 2006 op 25 juni 2006 - 16:47:06
Citaat van: Doefie op 25 juni 2006 - 16:10:24
Citaat van: Schumi 2006 op 25 juni 2006 - 14:49:41
Citaat van: McChouffe op 25 juni 2006 - 11:40:15
Natuurlijk zat er weer niemand op de bus die ook maar geprobeerd heeft om die arme man te helpen.
Ik weet niet hé, maar beeld je eens in:

Een aantal allochtonen zoeken ruzie, en je ziet iemand tussen komen. Je ziet dat ze die man ineen slagen, denk jij er op dat moment nog aan oom tussen te komen, Je moet al heel wat zelfvertrouwen en heel weinig schrik hebben om dat te wdoen. Tenzij je natuurlijk op die mannen opvliegt en ze zelf knock-out slaagt zodat ze niets meer kunnen doen, met het risico dat je strafbaar bent ;)

Niet per se allochtonen, autochtonen zijn even erg ;)

Ik zou er ook tussen komen in plaats van idioot voor mij te blijven staren. Kan mij wat schelen wat ze doen, uiteindelijk lopen zij de meeste kans op straffen.
Uiteraard zijn die even erg, maar mensen hebben vaak meer schrik van allochtonen dan autochtonen. Alles wat jij en de rest zeggen zijn feiten, ik wil alleen maar aantonen dat niet iedere mens er tussen zou komen, er zijn redenen om er niet tussen te komen dus zijn er sowieso mensen die niet tussen zouden komen. Ik wil absoluut niet zeggen dat ik niets gedaan zou hebben ofzo maar de eerste de beste bejaarde ofzo zou er niet tussenkomen, vrouwen zullen ook niet snel iets doen denk ik.

Ik zeg dan ook niet dat iedereen moet tussenkomen (zie mijn reactie hierboven - "als je kan"). Het is logisch dat zoiets bv niet zal verwacht worden van iemand van 80 jaar é.

Sorry hoor, allemaal gemakkelijk gezegd vanachter je computerscherm. Een tijdje geleden was er (in het Antwerpse én door allochtonen) een meisje op een tram aangerand zonder dat er iemand tussenbeide kwam. Ook toen kreeg je van een hele hoop mensen de opmerking dat de maatschappij aan het vervagen is want er was niemand opgestaan om dat arm meisje te helpen.

Wel, hier heb je het bewijs waarom dat niet gebeurde. Iemand die het wel aandurfde is nu dood.

Ik nodig jullie uit om eens een hele week op bewuste buslijn op en neer te pendelen. Ik wil er zelfs geld op wedden dat je dan heel wat minder praat zal hebben. Want als er dan al eens iemand durft tussenbeide komen en die kereltjes halen het niet dan staat er na een belletje (want de GSM is wel erg snel gebruikt) een paar haltes verder een hele hoop van hun "vriendjes" je gewoon op te wachten voor het pak slaag van je leven (of erger). Want dat is dan meestal het grote verschil, ze zijn meestal met een paar man en weten dat (bijna) niemand het in zijn hoofd zal halen om op te treden en voelen zich hierdoor oppermachtig.

Om het met andere woorden te zeggen: Je moet al erg sterk in je schoenen staan om het als enkeling op te nemen tegen een zootje ongeregeld wetende dat er veel kans is dat je de eerstvolgende weken niet kan gaan werken met alle gevolgen van dien.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Bruno

Trouwens even ter aanvulling, iemand al iets gehoord of gelezen in verband met de relletjes die de laatste tijd St-niklaas en recreatieoord de Ster in diezelfde stad weer teisteren? Het gaat hem weer eens over de bende allochtone jongeren die ook vorig jaar de boel telkens op stelten zetten.

Waarom sluiten ze die kereltjes gewoon eens ineens geen week op? Ach nee, het zijn kinderen en dan mag dat zomaar niet...

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Jasper

Altijd die nadruk op het woord allochtonen. ::) Om het met de woorden van Haile Selassie te zeggen: "until the colour of a man's skin is of no more significance than the colour of his eyes, I've got to say war".

Er is een man vermoord in Antwerpen, maar het belangrijkste is wel dat de daders allochtoon waren. Er zijn relletjes in de Ster, maar dat is natuurlijk niet zo belangrijk, het belangrijkste is dat het alweer om een bende allochtonen gaat. Wat een gezever allemaal!

Als het altijd allochtonen zijn die zo'n dingen doen, dan wordt het misschien eens tijd om te kijken naar de oorzaken waarom zoveel allochtonen in de criminaliteit vervallen? Als je altijd meteen met de vinger wil wijzen, kan je misschien maar beter een forum van het Vlaams Belang zoeken. De westerse wereld zou beter eens wat doen aan de oorzaken van migratie en kijken naar de leefomstandigheden van allochtonen in de westerse wereld in plaats van gewoon elke Marokkaan/Turk af te weren en te discrimineren.

Bart VD

Citaat van: Jasper op 04 juli 2006 - 15:08:02
Altijd die nadruk op het woord allochtonen. ::)

Zij worden - zo hoor ik - dan ook oververtegenwoordigd in de misdaadstatistieken.  De afkomst van een dader is per individueel voorval niet belangrijk.  Globaal gezien - met statistieken, criminologie, en onderzoek van oorzaken op het oog - is dat echter wel het geval.  Wanneer een huis uitbrandt omdat een TV onploft is, interesseert het mij niet van welk merk die TV is.  Wanneer echter een significant verhoogd aantal explosies wordt vastgesteld bij merk X, hoop ik dat men duidelijk melding maakt om welk merk het gaat.

CitaatEr is een man vermoord in Antwerpen, maar het belangrijkste is wel dat de daders allochtoon waren. Er zijn relletjes in de Ster, maar dat is natuurlijk niet zo belangrijk, het belangrijkste is dat het alweer om een bende allochtonen gaat. Wat een gezever allemaal!

Wanneer een autochtone dader een lidkaart van het VB op zak heeft, zijn haar afscheert, of ooit eens een scheve mop over Marokkanen heeft vertelt, zal je het evengoed horen hoor.

CitaatAls het altijd allochtonen zijn die zo'n dingen doen, dan wordt het misschien eens tijd om te kijken naar de oorzaken waarom zoveel allochtonen in de criminaliteit vervallen? Als je altijd meteen met de vinger wil wijzen, kan je misschien maar beter een forum van het Vlaams Belang zoeken.

Dus als morgen een of andere zot Dewinter overhoop knalt, dan zal men met de vinger naar forums als dit kunnen wijzen?  Want ik zie eerlijk gezegd niet hoe de haatcampagnes van sommigen tegen het VB moeten onderdoen voor de haatcampagnes van sommige VBers tegen allochtonen.  Alleen worden ze natuurlijk wel als "politiek correct" beschouwd (en dan beginnen we nog niet te goochelen met intussen uitgeholde termen als "democratie" of "mensenrechten").

CitaatDe westerse wereld zou beter eens wat doen aan de oorzaken van migratie en kijken naar de leefomstandigheden van allochtonen in de westerse wereld in plaats van gewoon elke Marokkaan/Turk af te weren en te discrimineren.

Inderdaad.  De discriminatie van allochtonen dient te stoppen, te beginnen met de positieve discriminatie.  Want het knuffelbeleid ten opzichte van die arme sukkelaars is naar mijn gevoel een van de grootste oorzaken van racisme in dit land.
This space for rent

Bart VD

Citaat van: Jasper op 04 juli 2006 - 15:08:02
Altijd die nadruk op het woord allochtonen. ::) [...] Er is een man vermoord in Antwerpen, maar het belangrijkste is wel dat de daders allochtoon waren. Er zijn relletjes in de Ster, maar dat is natuurlijk niet zo belangrijk, het belangrijkste is dat het alweer om een bende allochtonen gaat. Wat een gezever allemaal!

Kleine aanvulling nog:

Wanneer een allochtoon slachtoffer is - ik denk bijvoorbeeld aan Mohamed Bouazza die in de Schelde sukkelde - is het eerste wat je hoort: "Racisme!!!".  Nog voor het onderzoek nog maar begonnen is, nog voor er iets bekend is over de omstandigheden, nog voor er zelfs vastgesteld was of het om een ongeluk of een moord ging.  Racisme!!!

Welk effect denk je dat zoiets heeft?  Ook de schuld van het VB?  Of eerder de schuld van zij die zich graag achter dat woordje "racisme" verschuilen, en zo de kloof tussen autochtoon en allochtoon nog wat groter maken?

Als mensen in een hoekje geduwd worden - en men doet dat toch o zo graag met 1 miljoen kiezers - wees dan niet verwonderd dat men er zich naar gaat gedragen ook.
This space for rent

Jasper

Ga je nu als VB'er klagen dat je in een hoekje geduwd wordt met 1 miljoen, terwijl het VB zelf tientallen miljoenen mensen in een hoekje probeert te duwen? Je zegt het verdorie zelf, alles wat buitenlands is wordt in een hoekje geduwd door het VB en alles wat buitenlands is gaat zich daar dan ook naar gedragen!

Ik ga hier niet veralgemenen, maar typerend voor de meeste VB'ers is toch wel dat je het spreekwoord "de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet" op hen kan toepassen. En o wat is dit een ON-GE-LO-FE-LIJK voorbeeld hiervan. :o Ik meen het, ik val bijna achterover van die uitspraak, ik heb er gewoon geen woorden voor! :-\

En knuffelbeleid, ahum. Ik zou wel eens willen zien hoe jij zou reageren als jij zelf afkomstig was uit een islamitisch land. Vergeet trouwens niet dat we de ouders of grootouders van de meeste allochtonen in België zelf naar hier hebben gehaald zoveel decennia geleden. Je zal maar in België geboren worden uit islamitische ouders, en meteen word je overal uitgesloten, in een vakje geplaatst, beginnende in het onderwijs, in jeugdbewegingen, sportclubs, en later de arbeidsmarkt.

Een Belgisch paspoort krijgen als allochtoon is ook al geen lachertje. En zonder zo'n ding heb je bijvoorbeeld geen stemrecht, maar dat is nog niet het enige dat je mist.

Zeg mij eens waar je dat knuffelbeleid van jou ziet, want ik merk er niet veel van.

Bart VD

Citaat van: Jasper op 05 juli 2006 - 11:54:38Ga je nu als VB'er klagen dat je in een hoekje geduwd wordt met 1 miljoen, terwijl het VB zelf tientallen miljoenen mensen in een hoekje probeert te duwen?

Ik heb nergens beweerd of te kennen gegeven dat ik een "VB'er" ben.  Toch steek jij mij in dat hoekje, waarmee je mijn standpunt alleen maar bewijst.  Er wordt veel gejankt over stigmatisering, haat, en onverdraagzaamheid, maar steeds opnieuw (nu dus ook weer) blijkt dat tegenstanders van het VB daarin geen haar beter zijn.  In tegendeel zelfs, veel anti-VB'ers hebben nog het lef om hùn haatpraat te camoufleren als "het verdedigen van de democratie" of "het bestrijden van discriminatie".  Jasper, onze politici stemmen zelfs wetten met als enig doel het VB kapot te maken.  Besef jij in wat voor regime zulke praktijken thuishoren?

CitaatJe zegt het verdorie zelf, alles wat buitenlands is wordt in een hoekje geduwd door het VB

Dat zeg ik helemaal niet.  Gelieve mij geen woorden in de mond te leggen.  Het VB telt hoogstwaarschijnlijk zelfs een pak allochtoonse kiezers en leden.

Citaaten alles wat buitenlands is gaat zich daar dan ook naar gedragen!

Ook dat heb ik niet gezegd.  Dat is immers een grove veralgemening, met de afkomst van die mensen als grondslag.  Pas maar op dat het inquisitiecentrum CGKR je nu geen racisme aansmeert...

CitaatIk ga hier niet veralgemenen,

Te laat.

Citaatmaar typerend voor de meeste VB'ers is toch wel dat je het spreekwoord "de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet" op hen kan toepassen.

Ken jij de meeste VB'ers dan?  Wat is trouwens een "VB'er"?  Definitie?
Sorry, maar je zit hier uit je nek te lullen.

CitaatEn o wat is dit een ON-GE-LO-FE-LIJK voorbeeld hiervan. :o Ik meen het, ik val bijna achterover van die uitspraak, ik heb er gewoon geen woorden voor! :-\

Ironisch dat net jij diegene bent die hier zit te veralgemenen en stigmatiseren.  De pot verwijt de ketel?

CitaatEn knuffelbeleid, ahum. Ik zou wel eens willen zien hoe jij zou reageren als jij zelf afkomstig was uit een islamitisch land.

Godzijdank is dat niet het geval.  De onwil en het gebrek aan flexibiliteit van sommige islamieten om zich te integreren is ronduit schandalig.

CitaatVergeet trouwens niet dat we de ouders of grootouders van de meeste allochtonen in België zelf naar hier hebben gehaald zoveel decennia geleden.

"Wij" hebben dat niet gedaan.  Ik ben niet verantwoordelijk voor het beleid van mensen die ik niet verkozen heb, in een periode toen ik nog in pampers rondkroop.  Voorts vraag ik mij af hoeveel van de huidige allochtonen er effectief door "ons" naar hier gehaald zijn, en hoeveel er hier illegaal beland zijn, of via gearrangeerde huwelijken...

CitaatJe zal maar in België geboren worden uit islamitische ouders, en meteen word je overal uitgesloten, in een vakje geplaatst, beginnende in het onderwijs, in jeugdbewegingen, sportclubs, en later de arbeidsmarkt.

Ik ben geboren uit Vlaamse ouders, maar toch werd ik heel mijn jeugd lang uitgelachen en uitgesloten in het onderwijs, in jeugdbewegingen, sportclubs, ...  Op de arbeidsmarkt heb ik echter geen problemen, aangezien ik wèl Nederlands geleerd heb, mij wèl neerleg bij de kledingvoorschriften van mijn werkgever, mij nièt verstop achter "racist!" voor elk akkefietje, niet per se elke dag mijn werk moèt onderbreken om richting Mekka te bidden, ...

Indien het hier toch zo slecht is, waarom blijven?  Andere allochtonen (Italianen, Chinezen, ...) lijken hier goed te gedijen...

Zeker, er is discriminatie.  Maar het lijkt mij maar simplistisch om de schuld alleen bij de werkgever of het VB te leggen...

CitaatEen Belgisch paspoort krijgen als allochtoon is ook al geen lachertje.

Jongens toch, ze smijten hier met de regularisaties naar je hoofd!  België heeft net een van de meest lakse migratiewetgevingen op de planeet!  Zegt de term "snel-Belg-wet" jou iets?

CitaatEn zonder zo'n ding heb je bijvoorbeeld geen stemrecht, maar dat is nog niet het enige dat je mist.

Inderdaad: stemRECHT.  En dat terwijl de autochtoonse bevolking stemPLICHT heeft.  Een mooi staaltje geïnstitutionaliseerd racisme.  Maar discriminatie is pas discriminatie wanneer het van het VB komt he?

CitaatZeg mij eens waar je dat knuffelbeleid van jou ziet, want ik merk er niet veel van.

Wat hield het banenplan van Anciaux ook alweer in, zogenaamde minderheidsgroepen, waaronder allochtonen, krijgen 3 weken voorsprong op anderen om te solliciteren?  De snel-Belg-wet?  Hoe verklaar je dat een vriendin kon fluiten naar een studietoelage nadat ze door haar ouders zonder 1 rotte frank werd buitengegooid, terwijl ze allochtonen als "arme minderheid" wèl toelagen zag binnenrijven?  Hoeveel kans maak je als autochtoon om met succes een racismeklacht tegen een allochtoon neer te leggen bij het CGKR?  Waarom krijgen allochtonen stemRECHT en wij niet?  Hoe vrij denk jij dat je als werkgever nog bent om volledig zelf te kiezen wie je aanneemt en wie niet (dus ook op basis van nationaliteit)?  Waarom wilt de SP.A werknemersquota voor allochtonen?
This space for rent

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 05 juli 2006 - 11:54:38
Ga je nu als VB'er klagen dat je in een hoekje geduwd wordt met 1 miljoen, terwijl het VB zelf tientallen miljoenen mensen in een hoekje probeert te duwen? Je zegt het verdorie zelf, alles wat buitenlands is wordt in een hoekje geduwd door het VB en alles wat buitenlands is gaat zich daar dan ook naar gedragen!

Ik ga hier niet veralgemenen, maar typerend voor de meeste VB'ers is toch wel dat je het spreekwoord "de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet" op hen kan toepassen. En o wat is dit een ON-GE-LO-FE-LIJK voorbeeld hiervan. :o Ik meen het, ik val bijna achterover van die uitspraak, ik heb er gewoon geen woorden voor! :-\

En knuffelbeleid, ahum. Ik zou wel eens willen zien hoe jij zou reageren als jij zelf afkomstig was uit een islamitisch land. Vergeet trouwens niet dat we de ouders of grootouders van de meeste allochtonen in België zelf naar hier hebben gehaald zoveel decennia geleden. Je zal maar in België geboren worden uit islamitische ouders, en meteen word je overal uitgesloten, in een vakje geplaatst, beginnende in het onderwijs, in jeugdbewegingen, sportclubs, en later de arbeidsmarkt.

Een Belgisch paspoort krijgen als allochtoon is ook al geen lachertje. En zonder zo'n ding heb je bijvoorbeeld geen stemrecht, maar dat is nog niet het enige dat je mist.

Zeg mij eens waar je dat knuffelbeleid van jou ziet, want ik merk er niet veel van.
Neem nu bijvoorbeeld de massa's geld dat ze in dat volk steken. Als jij naar een ander land zou verhuizen zou jij er voor zorgen dat je op zen minst de taal spreekt of er een cursus voor gaat volgen die je zelf betaalt.
Zij komen hier aan, trekken geld van het OCMW, spreken en Frans of een ander rottaaltje en komen dazn de man uithangen. Sorry, dat kan ik niet hebben. Wij zouden dan nog eens hun taalcursus moeten betalen ook. ik denk niet dat als wij naar hun land zouden trekken dat wij OCMW geld zouden krijgen, een taalcursus deels op hun kosten zouden krijgen en in het vlaams in een winkel iets te gaan kopen.

Ze komen naar hier, willen geaccepteerd worden (hoewel, soms denk ik het omgekeerde) maar doen precies alles eraan om net NIET geaccepteerd te worden. Waarom laten die mensen hun kinderen zo maar op straat rondhangen?  Kinderen die nog niet boven de vensterbank uitkomen lopen vrij rond in de buurten waar de mensen wonen. Als er iets gebeurd zal het nooit die van hun zijn en als het dan toch die van hun is heeft de overheid niet genoeg gedaan om hen deftig op te voeden. Sorry, sinds wanneer moet de overheid kinderen opvoeden? Maar hun kinderen binnenhouden is niet nodig hoor.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Bruno

Citaat van: Schumi 2006 op 05 juli 2006 - 19:48:29
Ze komen naar hier, willen geaccepteerd worden (hoewel, soms denk ik het omgekeerde) maar doen precies alles eraan om net NIET geaccepteerd te worden. Waarom laten die mensen hun kinderen zo maar op straat rondhangen?  Kinderen die nog niet boven de vensterbank uitkomen lopen vrij rond in de buurten waar de mensen wonen. Als er iets gebeurd zal het nooit die van hun zijn en als het dan toch die van hun is heeft de overheid niet genoeg gedaan om hen deftig op te voeden. Sorry, sinds wanneer moet de overheid kinderen opvoeden? Maar hun kinderen binnenhouden is niet nodig hoor.

Dat is eigenlijk al deels de nagel op de kop. Bij onder andere de marokkaanse cultuur is het bij de meesten de gewoonte om de kinderen gewoon op straat te laten lopen. Daar is helemaal niets op tegen is want wie heeft er hier vroeger zelf als jonge snaak niet op straat rondgehangen na schooltijd. Hét probleem is dat er in marokko nog wel ietwat sociale controle was. Deed je wat verkeerd dan was er altijd wel een oudere in de buurt die je een klap voor je kop gaf of je naar je ouders bracht en vertelde wat er gebeurd was. Maar toen de "ouderen" met die mentaliteit naar hier kwamen beseften ze niet dat die sociale controle hier niet zo sterk aanwezig was én doordat ze groepjes vormden onder hun "lotgenoten" beschermden ze mekaar als er wat gebeurd was dat niet door de beugel kon. Kwam er al eens iemand tegen je ouders klagen dan was het meestal tegen de moeder omdat die wel thuis was en de vader gaan werken. De moeder verstond de taal niet want die kwam alleen maar met haar man of andere vrouwen in contact en ook die kenden de hier gebruikte taal niet.

Hoe wil je dan dat die mensen het verstaan als er iemand over hun zoon(s) fratsen kwam klagen. Om te vertalen riepen ze er al eens een vriendje bij en die vertaalde gergarandeerd de dingen zo positief dat er niets aan de hand zou zijn. En als er al eens wat was dan durfden die vrouwen het nog niet eens tegen hun man vertellen wetende dat die hen zou verwijten een slechte vrouw te zijn.

En wat gelijke kansen betreft: Er zijn genoeg Marokaanse meisjes aan het werk, de reden is dat die korter gehouden worden en daardoor ook op school beter presteren. En in sommige scholen is het met de jaren zelfs zo erg geworden dat ze onder druk het opleidingsniveau laten zakken hebben want er waren een groot deel van de (allochtone) leerlingen die niet mee konden. Sorry, als je wat meer moeite deed of als er meer controle was of je wel op school was én je best deed zou het niet nodig zijn omdat niveau te laten zakken.

Er zijn trouwens nog dingen genoeg waaraan je merkt dat sommigen anders reageren. Als ik morgen bij mij in de straat de politie zie verschijnen en ze nemen iemand mee naar het politiebureau dan denk ik er het mijne van en doe gewoon verder met wat ik bezig was. Heb je de rellen gezien (meermaals gebeurd) als er in een door overwegend allochtonen bewoonde buurt iemand word opgepakt door de politie?

Dan kan je Jasper's uitdrukking ook andersom gebruiken. "Het maakt niet uit wat die kerel(s) gedaan hebben maar het is er een van ons en dus is dit de gelegenheid om rellen te starten..."
   

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno