GP van Spanje

Gestart door Tim C, 07 mei 2006 - 17:32:58

« vorige - volgende »

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 17 mei 2006 - 13:22:58
Citaat van: KVDracer op 15 mei 2006 - 17:12:22
Op de VRT hadden ze het dat ze dat deden in het voordeel van Ferrari. Maar als ze het echt in het voordeel van Ferrari wilden spelen, dan hadden ze de safety car buiten gestuurd, kon MS vlug komen pitten en mooi achter Alonso terug aansluiten. Maar ik vind ook dat ze hem hadden moeten verder duwen. In de champcar zie je het constant. Iemand spint, laat de motor afslaan, jeep komt afgereden, trekt hem terug in gang, laat de haak los en ze zijn terug weg. En dit meestal zonder safety car. En ze wisten dat er gele vlaggen waren, dus moesten ze voorzichtig zijn e.

Bas Leinders zei wel degelijk: "Als er nu een SC komt, dan zou dat in het voordeel van de Ferrari's zijn."
Indien de SC buiten was gekomen, dan was Michael toch zijn gat op Alonso kwijt, niet?

McChouffe

Citaat van: Tim C op 15 mei 2006 - 18:49:46
Enkel en alleen al voor die tonnen aan verloren McLaren merchandising zou ik het willen ;D

Volgens mij gaat Kimi naar Renault waar hij teamgenoot wordt van Kovalainen.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Jasper

Citaat van: Benny Dict op 17 mei 2006 - 14:02:36
Citaat van: Jasper op 17 mei 2006 - 13:22:58
Citaat van: KVDracer op 15 mei 2006 - 17:12:22
Op de VRT hadden ze het dat ze dat deden in het voordeel van Ferrari. Maar als ze het echt in het voordeel van Ferrari wilden spelen, dan hadden ze de safety car buiten gestuurd, kon MS vlug komen pitten en mooi achter Alonso terug aansluiten. Maar ik vind ook dat ze hem hadden moeten verder duwen. In de champcar zie je het constant. Iemand spint, laat de motor afslaan, jeep komt afgereden, trekt hem terug in gang, laat de haak los en ze zijn terug weg. En dit meestal zonder safety car. En ze wisten dat er gele vlaggen waren, dus moesten ze voorzichtig zijn e.

Bas Leinders zei wel degelijk: "Als er nu een SC komt, dan zou dat in het voordeel van de Ferrari's zijn."
Indien de SC buiten was gekomen, dan was Michael toch zijn gat op Alonso kwijt, niet?

Dan had Michael gepit en vlak achter Alonso weer buitengekomen. Dan was Alonso zijn 10 seconden van de eerste stint kwijt.

KVDracer

Het is dit dat ik bedoelde. Dat ze weer aan het zeveren waren over dat dit in het voordeel van Ferrari zou zijn geweest, hoewel ik het net omgekeerd vond.

FerrariMan

#109
Citaat van: Jasper op 17 mei 2006 - 14:36:53
Citaat van: Benny Dict op 17 mei 2006 - 14:02:36
Citaat van: Jasper op 17 mei 2006 - 13:22:58
Citaat van: KVDracer op 15 mei 2006 - 17:12:22
Op de VRT hadden ze het dat ze dat deden in het voordeel van Ferrari. Maar als ze het echt in het voordeel van Ferrari wilden spelen, dan hadden ze de safety car buiten gestuurd, kon MS vlug komen pitten en mooi achter Alonso terug aansluiten. Maar ik vind ook dat ze hem hadden moeten verder duwen. In de champcar zie je het constant. Iemand spint, laat de motor afslaan, jeep komt afgereden, trekt hem terug in gang, laat de haak los en ze zijn terug weg. En dit meestal zonder safety car. En ze wisten dat er gele vlaggen waren, dus moesten ze voorzichtig zijn e.

Bas Leinders zei wel degelijk: "Als er nu een SC komt, dan zou dat in het voordeel van de Ferrari's zijn."
Indien de SC buiten was gekomen, dan was Michael toch zijn gat op Alonso kwijt, niet?

Dan had Michael gepit en vlak achter Alonso weer buitengekomen. Dan was Alonso zijn 10 seconden van de eerste stint kwijt.
Mij lijkt het eerder dat het overgrote deel van de piloten hun stop al gedaan hadden. Michael zou bijgevolg nog meer plaatsen verloren hebben, Alonso reed op dat moment op P2 en een SC zou hun gelijk gebracht hebben met een stop minder voor MS.

Je kan het trouwens hier controleren:
http://www.visionf1.com/
In ronde 18-19 zie je waar MS zat op het moment dat JPM in de fout ging. Het programma geeft wel niet aan waar JPM precies gestopt is (zijn bolleke verdwijnt gewoon in die bepaalde ronde) maar als je de bochten kent dan is het gemakkelijk om dat uit te zoeken.

Tim C

Citaat van: Benny Dict op 18 mei 2006 - 10:39:49
Mij lijkt het eerder dat het overgrote deel van de piloten hun stop al gedaan hadden. Michael zou bijgevolg nog meer plaatsen verloren hebben, Alonso reed op dat moment op P2 en een SC zou hun gelijk gebracht hebben met een stop minder voor MS.
3 of 4 in ronde 19.

De safetycar pikt mensen pas op NA de pits. Als Schumacher de pits induikt wordt Alonso opgepikt en opgehouden, Schumacher niet en dus wint hij zo terein op Alonso omdat die trager rijdt, opgehouden wordt door de SC.

Bekijk het zo: toen Alonso binnenkwam reed Schumacher hem met volle snelheid voorbij. Als het SC was kwam Michael binnen waardoor Alonso wordt opgepikt en aan slechts de helft van de snelheid rijdt. Sowieso tijdswinst voor Ferrari dus...

FerrariMan

Nog iets, onlangs kondigde MS aan dat hij pas op het einde van het seizoen met een beslissing zal komen omtrent zijn toekomst. Todt zei daarvoor dat ze rond Monza met een line-up zullen komen...volgens mij zei MS dat dus alleen maar om wat meer gerust gelaten te worden door telkens dezelfde vragen...

Verder ZOU McLaren rond Monaco met hun line-up komen (niet zo betrouwbare bron) en die gaat volgens mij gewoon Alonso + Kimi zijn.

Mikacouli

Citaat van: Benny Dict op 19 mei 2006 - 14:10:01
Nog iets, onlangs kondigde MS aan dat hij pas op het einde van het seizoen met een beslissing zal komen omtrent zijn toekomst. Todt zei daarvoor dat ze rond Monza met een line-up zullen komen...volgens mij zei MS dat dus alleen maar om wat meer gerust gelaten te worden door telkens dezelfde vragen...

Verder ZOU McLaren rond Monaco met hun line-up komen (niet zo betrouwbare bron) en die gaat volgens mij gewoon Alonso + Kimi zijn.

Volgens mij niet. Naar het schijnt zou Montoya een aanbod gekregen hebben van McLaren voor één jaar. Wat toch wil zeggen dat Kimi weg is. En zeg nu zelf, zou je als Kimi zijnde nog willen blijven. Ik hoop natuurlijk van wel maar ik heb er maar weinig vertrouwen meer in. Die trekt naar Ferrari denk ik. En als Montoya weg gaat, tja wie vervangt hen dan? Mss wel Button, in elk interview vorig jaar en ook dit jaar vermeld hij iets over McLaren. Die wil naar McLaren denk ik. Alhoewel, nu niet meer denk ik.
We zullen wel zien, maar ik verwacht nog geen uitsluitsel volgende week. Die zal pas in juni ofzo vallen.

Tim C

ach, zoals ik daarnet ergens las:

McLaren is the Montoya of the constructors

FerrariMan

Citaat van: Mikacouli op 19 mei 2006 - 15:17:59En zeg nu zelf, zou je als Kimi zijnde nog willen blijven.
Ja. Mika deed het ook en won uiteindelijk 2 titels. Ik ben voorstander van lange-termijn-relaties kwa teams. Heb het niet zo voor de 'die kunnen mij snel snel een titel bezorgen' mentaliteit.

Tim C

Vier jaar is toch behoorlijk lang. Zeker als je vier jaar lang door blunders naast de titel grijpt...

Jasper

Ik weet niet of 2002 en 2004 wel echt blunders te noemen zijn. 2003 in ieder geval wel (Kimi 2 punten tekort met een auto van een jaar oud, had hij een nieuwe wagen gekregen, was hij sowieso kampioen), 2005 is een twijfelgeval (is een onbetrouwbare wagen een blunder? dan kan er van véél teams gezegd worden dat ze een titel hebben verloren door een blunder, en daar zal Ferrari zeker ook wel eens bijhoren). En als 2005 geen blunder was van Ferrari, wat volgens mij ook zo is, dan is 2006 ook geen blunder van McLaren aangezien het exact dezelfde situatie is.

En 2006 is trouwens het vijfde jaar van Kimi bij McLaren. ;)

Tim C

Er, om even in 1 slag een einde te maken aan de Ferrari-McLaren discussie, is een subtiel verschil tussen het vorige seizoen van McLaren en Ferrari in vergelijking met het verleden. Ik kan op z'n minst een reden of 11 bedenken... Wie staat er trouwens weer en wie is van het toneel verdwenen dit seizoen?

En als je de voorbije seizoenen geen blunderseizoenen kan noemen dan kan je dat van niets meer zeggen. Zeker voor een "top"team...

Jasper

Citaat van: Tim C op 19 mei 2006 - 20:40:39Wie staat er trouwens weer en wie is van het toneel verdwenen dit seizoen?

Dat is toch geen reden? Het is niet omdat McLaren het dit jaar meemaakt en Ferrari vorig jaar, dat het niet hetzelfde is. Geef die andere 10 redenen maar want ik kan er geen vinden...

Tim C

De constructeurskampioenschappen van  1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004
De rijderskampioenschappen van 2000, 2001, 2002, 2003, 2004

Sinds Kimi bij McLaren rijdt heeft het team nog niks anders gedaan dan via blunders, denk aan de motorkap van 2004, de fameuze mirakelwagen van 2003 die geen meter heeft gereden enz enz

Ik denk dat iedereen een mogelijke overstap wel zou begrijpen...