GP van Spanje

Gestart door Tim C, 07 mei 2006 - 17:32:58

« vorige - volgende »

Juan Pablo

by far de slechtste

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Juan Pablo

kom maar op met dat F1 Rapport Spanje, tijd om wat enen uit te delen

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Tim C

Over 14 minuten verschijnt het :P

Tim C

Baas in eigen huizzzzzZZzzzZZZzzzz

KVDracer

BOOOORRRRIIINNNGGGG

Ze hebben juist een nieuw slaapmiddel uitgebracht. De GP van Spanje. Amaai zeg, wat voor een race was dat. Had MS zo graag als eerste zien over de streep rijden, zodanig dat we FA nog eens  >:( op het podium konden zien staan. Deze race is een 0,5 op 10.

McChouffe

Magere race.

Renault en Alonso hebben gedaan wat ze moesten doen. Valt niks op aan te merken.
Ferrari en Renault zijn aan elkaar gewaagd. Schumacher reed bijna altijd dezelfde rondetijden als Alonso tussen de eerste en tweede pitstop. De kwalificaties gaan nog een grote rol spelen tussen die twee.

McLaren  :-\ Montoya die er weer niks van bakt en Kimi die op een minuut van Alonso strandt. Spijtig voor de McLarenfans, maar ze kunnen het WK vergeten.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

FerrariMan

Sterke blunder van Ferrari. Hun beloofde race-pace was er helemaal niet, volgens mij heeft Schumi zelfs niet één keer de snelste ronde gereden. Snap niet waarom ze voor 'dit' hun kwalificatie moesten opofferen. Lijkt me nu ook duidelijk dat mijn voorzichtigheid kwa enthousiasme na vorige race terecht was (in tegenstelling tot het Ferrari-kamp). Bridgestone zit nog steeds achterop en had het geluk dat Michelin in de fout ging in Duitsland.

Alonso vandaag supersterk, zijn Renault perfect in orde en voila, dan krijg je een fameus gat.

Alonso kampioen van 2006, daar steek ik mijn handen nu voor in het vuur want vandaag hebben we de ware snelheden kunnen aanschouwen. Samen met dat puntengat in het klassement zie ik niemand nog een echte bedreiging vormen.

McChouffe

Citaat van: Benny Dict op 14 mei 2006 - 15:35:10
Sterke blunder van Ferrari.

Ik ben van mening dat Ferrari alleen geblunderd heeft in de kwalificatie. 1 of 2 had Schumacher moeten starten, niet 3. Alonso was eigenlijk maar marginaal sneller tussen de twee pitstops.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

FerrariMan

Citaat van: McChouffe op 14 mei 2006 - 15:46:53
Citaat van: Benny Dict op 14 mei 2006 - 15:35:10
Sterke blunder van Ferrari.

Ik ben van mening dat Ferrari alleen geblunderd heeft in de kwalificatie. 1 of 2 had Schumacher moeten starten, niet 3. Alonso was eigenlijk maar marginaal sneller tussen de twee pitstops.
Daar doelde ik ook op met die uitspraak.  ;)

Tim C

De livetiming verteld een ander verhaal dan wat de televisie gaf. De race pace was er, maar de achterstand was te groot geworden.

Maar inderdaad, ze betaalden die kwalificatie cash

KVDracer

Achja, Ferrari zit nu in een positie waar ze alles moeten proberen om voorbij  Renault te  geraken. En dit keer is het mislukt. Maar bij de live timing zag je dat ALonso sneller was met een lichtere wagen. Dit was mss een tactische fout, maar ik denk toch niet dat MS, had hij op dezelfde strategie gestaan als Alonso dat hij had gewonnen.

FerrariMan

Wat wel knap is, MS had voor zo'n 6 rondes extra brandstof mee en nam P3 tijdens de kwali. Sterk rondje dan.

McChouffe

In de 6 ronden dat Schumacher tijd had moeten terugpakken van Alonso kwam natuurlijk ook die spin van Montoya. Ik had eigenlijk toch wel verwacht dat de marshalls hem terug op de baan zouden duwen.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Tim C

Ik had eigenlijk een SC verwacht, want dat was totaal onverantwoord...

razzle_dazzle

Alonso pakt zijn eerste thuiszege en dat is zowat het voornaamste om te onthouden. De strijd tegen mijn eigen Spaanse siesta was zowaar spannender dan het verloop van heel deze GP!

Anyway, Renault en Ferrari, daar zal het tussen gaan dit jaar. Vorige week won Brawn, nu Briatore. Achteraf bekeken, vind ik het zelfs hautain van Ferrari om te denken dat ze het tijdens de race wel even zouden fixen met hun race-pace. Maar goed, wie niet waagt niet wint zeker?
En het was duidelijk dat Renault er alles aan wou doen om die pole te kunnen pakken. Schumacher reed zelfs nog een ijzersterk rondje met zijn veel zwaarder geladen bolide!

Het positieve is dat er weinig verschil was in rondetijden tussen de Ferrari's en de Renaults, anderzijds wordt het zeer moeilijk om die puntenkloof te dichten als Massa en/of de Mclarens geen punten kunnen afsnoepen van de Spanjaard.