Witte Mars voor Joe

Gestart door Doefie, 20 april 2006 - 16:36:45

« vorige - volgende »

Doefie

Iemand die zondag mee gaat in de Witte Mars voor Joe van Holsbeec ?

Jasper

Ik alvast niet.

Maar het zal wel aan mij liggen hoor, maar wat is het nut van een mars voor iemand die vermoord is?

Pas op, ik vind ook dat de daders gevat moeten worden en voor het leven in de gevangenis worden gegooid hoor.

Tim C

Het is een beetje hypocritisch dat de gemeenschap die hem gefaald heeft nu even gaat "protesteren" tegen zinloos geweld en onverschilligheid...

"Ask not what your country can do for you, ask what you can do for your country."

daan

Ja ik vind het wel een goed idee, maar ik doe niet mee, vind ik een beetje te ver he..

Alan Blues

Ik ga niet mee doen, maar ik vind het wel een goed initiatief om eens aan iedereen te tonen dat we dat zinloze geweld beu zijn.

Ouders zouden hun verantwoordelijkheid moeten nemen en moeten weten wat hun kinderen uitvoeren.

Doefie

Ik ga ook niet mee, heb Belkart-race dus kan zowieso niet ...
Ik ken mensen die wel mee gaan lopen (dwongen mij bijna om mee te gaan ;D), maar ik deel dezelde mening als enkelen hier. Elke dag gebeuren er even dicht zovele nutteloze moorden waar niemand naar omkijkt... dank aan de media.

Tim C

Opnieuw, het is niet door de media, deze jongen is dood door de maatschappij. Diezelfde maatschappij die zondag gaat wandelen, een Tegen Zinloosgeweld sticker op de wagen plakt, met een gerust hart gaat slapen en op maandag weer doodleuk voorbij iemand anders in nood loopt...

FerrariMan

#7
Citaat van: Tim C op 20 april 2006 - 19:53:01
Opnieuw, het is niet door de media, deze jongen is dood door de maatschappij. Diezelfde maatschappij die zondag gaat wandelen, een Tegen Zinloosgeweld sticker op de wagen plakt, met een gerust hart gaat slapen en op maandag weer doodleuk voorbij iemand anders in nood loopt...
100% juist.

Anderzijds, we kunnen niet iedereen over dezelfde kam scheren, en een massale reactie van de bevolking zal misschien toekomstige moordenaars doen nadenken.

Doefie

Citaat van: Benny Dict op 20 april 2006 - 21:45:06
Citaat van: Tim C op 20 april 2006 - 19:53:01
Opnieuw, het is niet door de media, deze jongen is dood door de maatschappij. Diezelfde maatschappij die zondag gaat wandelen, een Tegen Zinloosgeweld sticker op de wagen plakt, met een gerust hart gaat slapen en op maandag weer doodleuk voorbij iemand anders in nood loopt...
100% juist.

Anderzijds, we kunnen niet iedereen over dezelfde kam scheren, en een massale reactie van de bevolking zal misschien toekomstige moordenaars doen nadenken.

Hoop aan een flinterdun draadje ;)
"Hee die mannen zijn niet gepakt geweest, dan kunnen wij dat ook" ... is een meer mogelijke reactie volgens mij.

FerrariMan

Citaat van: Doefie op 20 april 2006 - 22:51:14
Citaat van: Benny Dict op 20 april 2006 - 21:45:06
Citaat van: Tim C op 20 april 2006 - 19:53:01
Opnieuw, het is niet door de media, deze jongen is dood door de maatschappij. Diezelfde maatschappij die zondag gaat wandelen, een Tegen Zinloosgeweld sticker op de wagen plakt, met een gerust hart gaat slapen en op maandag weer doodleuk voorbij iemand anders in nood loopt...
100% juist.

Anderzijds, we kunnen niet iedereen over dezelfde kam scheren, en een massale reactie van de bevolking zal misschien toekomstige moordenaars doen nadenken.

Hoop aan een flinterdun draadje ;)
"Hee die mannen zijn niet gepakt geweest, dan kunnen wij dat ook" ... is een meer mogelijke reactie volgens mij.
Al is het 1 persoon die omslaat, dat is misschien 1 mensenleven. Of is 1 mensenleven echt niks meer waard? Zolang het geen kwaad doet, en er kans is op positieve effecten, is het wel de moeite.

The REAL BUTTON Freak

Citaat van: Doefie op 20 april 2006 - 22:51:14
Citaat van: Benny Dict op 20 april 2006 - 21:45:06
Citaat van: Tim C op 20 april 2006 - 19:53:01
Opnieuw, het is niet door de media, deze jongen is dood door de maatschappij. Diezelfde maatschappij die zondag gaat wandelen, een Tegen Zinloosgeweld sticker op de wagen plakt, met een gerust hart gaat slapen en op maandag weer doodleuk voorbij iemand anders in nood loopt...
100% juist.

Anderzijds, we kunnen niet iedereen over dezelfde kam scheren, en een massale reactie van de bevolking zal misschien toekomstige moordenaars doen nadenken.

Hoop aan een flinterdun draadje ;)
"Hee die mannen zijn niet gepakt geweest, dan kunnen wij dat ook" ... is een meer mogelijke reactie volgens mij.

Als iedereen blijft denken dat ze niets kunnen veranderen dan zal er inderdaad niets veranderen.

Gelukkig zijn er nog mensen die hun verantwoordelijkheid durven opnemen en protseteren.

Onverschilligheid is in dit geval het ergste en als je kan mekkeren hoe schandalig jagen is, hoe schandalig is het niet als men wordt neergstoken voor een fucking mp3 speler?

Doefie

#11
Citaat van: The REAL Freak op 21 april 2006 - 15:04:23
ls iedereen blijft denken dat ze niets kunnen veranderen dan zal er inderdaad niets veranderen.

Gelukkig zijn er nog mensen die hun verantwoordelijkheid durven opnemen en protseteren.

Onverschilligheid is in dit geval het ergste en als je kan mekkeren hoe schandalig jagen is, hoe schandalig is het niet als men wordt neergstoken voor een fucking mp3 speler?

Ik heb nergens gezegt dat het niet schandalig is. Elke moord is op zich schandalig, een leven beëindig je niet zomaar (al is het een mens, een dier of een plant). Maar een crimineel brein werkt lichtjes anders he. Die gaat zich niet bekeren omdat er 1000 mensen op straat komen. Een betoging of een sympathie-mars zal de criminaliteit niet uit de wereld helpen. Anders leefden we al tientallen jaren in een volmaakt gelukkige wereld. Na de zaak Dutroux zijn er ook duizenden mensen op straat gekomen ...

FerrariMan

Citaat van: Doefie op 21 april 2006 - 15:45:09Maar een crimineel brein werkt lichtjes anders he.
Ben jij ciminoloog? Anders kan je zo'n uitspraken niet maken. Een mens is een mens, een brein een brein, niemand kan voorspellen of die persoon niet ineens die klik zal maken en van gedachten veranderen.

CitaatDie gaat zich niet bekeren omdat er 1000 mensen op straat komen.
Hoe weet jij dat? Glazen bol?

Er is ALTIJD kans dat IEMAND zich zal bekeren omwille van de dingen die hij ziet. ALTIJD.
Dus gelieve niet te veralgemenen of te doen alsof je kan voorspellen hoe mensen in bepaalde situaties zullen reageren. Dat is een ergerlijk trekje van de mensheid.

Doefie

Citaat van: Benny Dict op 21 april 2006 - 17:43:16
Er is ALTIJD kans dat IEMAND zich zal bekeren omwille van de dingen die hij ziet. ALTIJD.
Dus gelieve niet te veralgemenen of te doen alsof je kan voorspellen hoe mensen in bepaalde situaties zullen reageren. Dat is een ergerlijk trekje van de mensheid.

Zet het anders ... er is altijd KANS dat iemand zich zal bekeren ...
Waarom zo aanvallen ? Ieder zijn gedacht toch ? Ik weet dat ik niet kan voorspellen, is ook totaal mijn bedoeling niet. Maar ik zie niet in waarom een mars van een 1000-tal mensen opeens de criminaliteit uit de wereld zal helpen. Per crimineel dat er verdwijnt komt er wel één of twee bij. Joe van Holsbeeck was erg, mocht niet gebeuren, 't is erg wat er gebeurd is, de reden is te stom om voor redelijk te houden. Maar daarom gaat het gros van de criminelen zich niet bekeren he. Gaat een seriemoordenaar zich bekeren omdat zijn moord het nieuws haalt en er mensen protesteren ? Stel u zelf eens in het crimineel brein. Zou gij u dan bekeren als ge weet dat het grotendeel nooit gevat zal worden en dat er mensen op straat komen ? Ik in elk geval niet...

Het ergerlijke trekje van de mens vind ik de hyporciete, naïeve reacties. Ik citeer één van mijn vrienden: "En ik vind het uiteindelijk weer sprekend voor onze maatschappij hoe we gecontroleerd worden door de media. Plots gaat het allemaal over zinloos geweld en krijgen we weer een prachtig excuus om schrik te hebben van de allochtonen. Puur bespelen vind ik het. Er is dagelijks zinloos geweld, maar enkel het zinloos geweld dat wordt opgepikt door de media is het waard om een stille mars voor te organiseren. Binnen een jaar zijn we dit ook weer vergeten maar we kunnen onszelf weer wijsmaken dat we goed bezig zijn door even een stille mars te organiseren. En ondertussen gaan we tegelijkertijd haat en onbegrip prediken."

McChouffe

Ik heb niks tegen die mars, het is mooi dat zoiets gebeurd, en misschien heeft het zelfs een beetje invloed.

Maar waarom moet er eerst zoeits gebeuren voor men een mars organiseert? Er zijn dagelijks mensen slachtoffer van "zinloos geweld", maar enkele weken geleden was er van een mars geen sprake. Mensen zouden je waarschijnlijk nog raar bekijken als je zou afkomen met het idee.
Als ik morgen een mars wil organiseren voor verkeersslachtoffers zal er weinig volk op afkomen. Tot er weer eens iets ergs gebeurd in het verkeer...

Ik heb ook een probleem met de term "zinloos geweld". Is geweld dan niet altijd zinloos? Waarom geen mars tegen geweld? Geweld kan dus blijkbaar, maar het moet zin hebben. Wat is dan "zinvol geweld"?

Een dode is een ramp, een miljoen doden is een statistisch gegeven.(Joseph Stalin)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.