GP van San Marino

Gestart door KVDracer, 14 april 2006 - 15:25:41

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: Sept op 23 april 2006 - 19:50:11
Ik kan best begrijpen dat het niet leuk is dat een race zo abrupt wordt afgerond om naar een ander sportevenement te gaan.. Maar de calimero (sorry voor de voetbalterm ;)) gaan uithangen en stellen dat de F1-liefhebber altijd de dupe is gaat me wat ver..
Misschien kunnen de tennisliefhebbers ook een mail sturen omdat ze bijna de volledige match van Clijsters gemist hebben?
Of de motorcrossliefhebbers die NIKS van de GP van Portugal gezien hebben?

Om maar te zeggen, zo kunnen we bezig blijven..
Dat is nu 1 keer gebeurd dat die match niet is uitgezonden. Maar hoe vaak is het tennis? Elke maand 20 keer ofzo. Hoe vaak is het F1? Juist ja, nog niet elk jaar 20 keer! Daarbij is het toch steeds de F1 die afgebroken word en niet de tennis. Ik durf er voor wedden dat ze op commentaren van tennisters zouden hebben gewacht eer ze aan een F1-uitzending zouden beginnen. Ik heb die mail verstuurt, en ook al haalt het niet veel uit, ik doe het toch.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Sept

Citaat van: Schumi 2006 op 23 april 2006 - 19:58:43
Citaat van: Sept op 23 april 2006 - 19:50:11
Ik kan best begrijpen dat het niet leuk is dat een race zo abrupt wordt afgerond om naar een ander sportevenement te gaan.. Maar de calimero (sorry voor de voetbalterm ;)) gaan uithangen en stellen dat de F1-liefhebber altijd de dupe is gaat me wat ver..
Misschien kunnen de tennisliefhebbers ook een mail sturen omdat ze bijna de volledige match van Clijsters gemist hebben?
Of de motorcrossliefhebbers die NIKS van de GP van Portugal gezien hebben?

Om maar te zeggen, zo kunnen we bezig blijven..
Dat is nu 1 keer gebeurd dat die match niet is uitgezonden. Maar hoe vaak is het tennis? Elke maand 20 keer ofzo. Hoe vaak is het F1? Juist ja, nog niet elk jaar 20 keer! Daarbij is het toch steeds de F1 die afgebroken word en niet de tennis. Ik durf er voor wedden dat ze op commentaren van tennisters zouden hebben gewacht eer ze aan een F1-uitzending zouden beginnen. Ik heb die mail verstuurt, en ook al haalt het niet veel uit, ik doe het toch.

Hoeveel mensen kijken naar tennis? En hoeveel kijken er naar F1? Juist ja, een pak minder..

Elke economie draait rond vraag en aanbod..
1991 - 2004 = 7

Ferrari 2010

Citaat van: Sept op 23 april 2006 - 20:15:19
Citaat van: Schumi 2006 op 23 april 2006 - 19:58:43
Citaat van: Sept op 23 april 2006 - 19:50:11
Ik kan best begrijpen dat het niet leuk is dat een race zo abrupt wordt afgerond om naar een ander sportevenement te gaan.. Maar de calimero (sorry voor de voetbalterm ;)) gaan uithangen en stellen dat de F1-liefhebber altijd de dupe is gaat me wat ver..
Misschien kunnen de tennisliefhebbers ook een mail sturen omdat ze bijna de volledige match van Clijsters gemist hebben?
Of de motorcrossliefhebbers die NIKS van de GP van Portugal gezien hebben?

Om maar te zeggen, zo kunnen we bezig blijven..
Dat is nu 1 keer gebeurd dat die match niet is uitgezonden. Maar hoe vaak is het tennis? Elke maand 20 keer ofzo. Hoe vaak is het F1? Juist ja, nog niet elk jaar 20 keer! Daarbij is het toch steeds de F1 die afgebroken word en niet de tennis. Ik durf er voor wedden dat ze op commentaren van tennisters zouden hebben gewacht eer ze aan een F1-uitzending zouden beginnen. Ik heb die mail verstuurt, en ook al haalt het niet veel uit, ik doe het toch.

Hoeveel mensen kijken naar tennis? En hoeveel kijken er naar F1? Juist ja, een pak minder..

Elke economie draait rond vraag en aanbod..
Als dat de reden is, waarom hebben ze dan de rechten gekocght? Omdat niemand anders ze wilde? Dat is gezever, dan geef je er niet zoveel aan uit. Ok, je hebt gelijk, tennis wordt veel meer bekeken, maar het word ook veel meer uitgezonden.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

#93
Rechten waren al aangekocht toen Tony Mary, de grootste anti-autofan op de VRT, baas werd. Dat Mary maar snel doet wat hij beweert : opstappen.

Citaat van: Sept op 23 april 2006 - 20:15:19
Hoeveel mensen kijken naar tennis? En hoeveel kijken er naar F1? Juist ja, een pak minder..

Elke economie draait rond vraag en aanbod..

Elk jaar 2-2.5 miljard mensen die wereldwijd de Formule 1 kijken. Kan toch al wat tellen denk ik he. Tennis ligt daar ver onder. Enkel Olympische Spelen en het Wereldkampioenschap Voetbal doen wereldwijd beter, en die worden amper om de 4 jaar georganiseerd.

In Vlaanderen liggen de kijkcijfers van autosport dicht bij de 800 000 kijkers, zowel op VRT/Canvas als op Kanaal 2 met het programma Pitstop. Kunnen ze niet zomaar zeggen "we schaffen dat af" he.

Tim C

800.000? Waar haal je dat vandaan, klagen over de podium ceremonie is totaal ongegrond. Ze hadden een druk programma met het tennis, de motor GP en de mars. Door de mars hebben ze zelfs de Motor GP niet kunnen geven,

iedereen die zegt dat autosport 800.000 kijkers haalt in Vlaanderen en dat het schandalig is dat er geen podium werd gegeven moet dringend eens een reality check krijgen!

Doefie

OK, 800 000 is overdreven. Maar het programma Pitstop is destijds net niet verdwenen omdat men de sponsors kon overtuigen dat het programma toch een 500 000 kijkers haalt. Het zou mij verbazen mocht de Formule 1 er minder halen.

FerrariMan

Interessant, hebben MS & Ferrari een fameus spel gespeeld?

CitaatI think Renault made the right call. They
probably thought Schumachers tires were so gone that he would do a 1:27.5 again while Alonso would be much faster on his outlap. But Schumacher played a trick on them, and actually had pace to spare. He found about a second on his in-lap, and that was enough to get ahead of Alonso.


His (MS) average laptime from lap 30 to 40 was 1:27.4. He did 1:25.7 on his in-lap. Quite a difference! And we lost out by 0.7s only...

Tim C

Citaat van: Doefie op 23 april 2006 - 22:23:18
OK, 800 000 is overdreven. Maar het programma Pitstop is destijds net niet verdwenen omdat men de sponsors kon overtuigen dat het programma toch een 500 000 kijkers haalt. Het zou mij verbazen mocht de Formule 1 er minder halen.
Als pitstop 500.000 kijkers haalt eet ik m'n beide schoenen op. 80.000-100.000 max

Hamilton MASTER

Ze hebben inderdaad weer kemels geslagen bij de commentaar.

Ik heb nog 2 zaken die ik toch vrij idioot vond overkomen.

Alonso was ronde na ronde die hij dicht achter MS reed een bocht volledig anders aan het insturen. De 5de laatste ronde valt het (Stefaan Lammens dacht ik) opeens op en maakt hij er een hele zaak van. Alonso die opeens een andere baan neemt, zou dit een aanval zijn??!!
Djeez leer kijken, Alonso deed dit al een hele GP.


Over het gevecht tussen Raikkonen en Massa heeft hij 1x iets gezegd. En dit nog wel door de Britse commentatoren die op de achtergrond zeiden "battle between Massa and Raikkonen" . Dit zeiden ze in de 3de laatste ronde terwijl ze al zeker 13 ronden op ongeveer een halve seconde van elkaar reden.

Ik vind dat ze niet opletten tijdens de race en dat hun commentaar gewoon dom is.
Ze willen zoveel verhaaltjes vertellen dat ze bij wijze van spreken tijdens een voetbalmatch een goal zouden missen. Het is te geprepareerd. Ze moeten relaxer zijn vind ik.



Sept

Citaat van: Tim C op 23 april 2006 - 23:56:13
Citaat van: Doefie op 23 april 2006 - 22:23:18
OK, 800 000 is overdreven. Maar het programma Pitstop is destijds net niet verdwenen omdat men de sponsors kon overtuigen dat het programma toch een 500 000 kijkers haalt. Het zou mij verbazen mocht de Formule 1 er minder halen.
Als pitstop 500.000 kijkers haalt eet ik m'n beide schoenen op. 80.000-100.000 max

Het 10e best bekeken programma op Kanaal 2 haalt 153.007 kijkers en er is geen "Pitstop" te bekennen in heel het lijstje.. Het zal er dus niet ver af zitten..
1991 - 2004 = 7

Jasper

Citaat van: Sept op 23 april 2006 - 20:15:19
Citaat van: Schumi 2006 op 23 april 2006 - 19:58:43
Citaat van: Sept op 23 april 2006 - 19:50:11
Ik kan best begrijpen dat het niet leuk is dat een race zo abrupt wordt afgerond om naar een ander sportevenement te gaan.. Maar de calimero (sorry voor de voetbalterm ;)) gaan uithangen en stellen dat de F1-liefhebber altijd de dupe is gaat me wat ver..
Misschien kunnen de tennisliefhebbers ook een mail sturen omdat ze bijna de volledige match van Clijsters gemist hebben?
Of de motorcrossliefhebbers die NIKS van de GP van Portugal gezien hebben?

Om maar te zeggen, zo kunnen we bezig blijven..
Dat is nu 1 keer gebeurd dat die match niet is uitgezonden. Maar hoe vaak is het tennis? Elke maand 20 keer ofzo. Hoe vaak is het F1? Juist ja, nog niet elk jaar 20 keer! Daarbij is het toch steeds de F1 die afgebroken word en niet de tennis. Ik durf er voor wedden dat ze op commentaren van tennisters zouden hebben gewacht eer ze aan een F1-uitzending zouden beginnen. Ik heb die mail verstuurt, en ook al haalt het niet veel uit, ik doe het toch.

Hoeveel mensen kijken naar tennis? En hoeveel kijken er naar F1? Juist ja, een pak minder..

Elke economie draait rond vraag en aanbod..

Als het aantal F1-kijkers 20% is van het aantal tenniskijkers, dan moet de F1 1 op 6 keer voorrang krijgen op tennis. En bij mijn weten is dat nog niet te dikwijls gebeurd.

McChouffe

Citaat van: Benny Dict op 23 april 2006 - 23:02:46
Interessant, hebben MS & Ferrari een fameus spel gespeeld?

CitaatI think Renault made the right call. They
probably thought Schumachers tires were so gone that he would do a 1:27.5 again while Alonso would be much faster on his outlap. But Schumacher played a trick on them, and actually had pace to spare. He found about a second on his in-lap, and that was enough to get ahead of Alonso.


His (MS) average laptime from lap 30 to 40 was 1:27.4. He did 1:25.7 on his in-lap. Quite a difference! And we lost out by 0.7s only...

Volgens mij een knalrondje zoals MS dat kan net voor een pitstop. Hij moest kost wat kost voor Alonso komen.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Jasper

En als je bezig bent met een duel, ga je sowieso trager dan wanneer je op je eentje rijdt.

Tim C

* Tim C maakt hetzelfde gebaar als David Coulthard in Frankrijk een paar jaar geleden naar iedereen die zaagt over een gemiste podiumceremonie

Jasper

#104
Ah, now we see the violence inherent in the system. Oh! Come and see the violence inherent in the system! Help! Help! I'm being repressed! Oh, what a give-away. Did you hear that? Did you hear that, eh? That's what I'm on about. Did you see him repressing me? You saw it, didn't you?

Monty Python voor alle duidelijkheid. :P ;D