GP van San Marino

Gestart door KVDracer, 14 april 2006 - 15:25:41

« vorige - volgende »

Doefie

Man van de race is voor mij nu al Christijan Albers  ;D :D

Ferrari 2010

Schumacher heeft het toch maar mooi afgewerkt, op 2 stops jawel. Het kan zijn dat hij lichter stond dan Alonso, hoewel het verschil niet zo héél veel zal zijn geweest denk ik.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

KVDracer

Amaai, spannende race, hoewel het ook aan het circuit lag.
Ik hoop nu toch dat ze iets gaan doen aan Ide, van mijn part mogen ze zijn F1 licentie afnemen. Want hij gaat er nog eens verzorgen dat er hem nog iemand verongelukt.

McChouffe

The sweet taste of victory  :D

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

FerrariMan

#64
Citaat van: Mikacouli op 22 april 2006 - 15:43:12
Het is wel overduidelijk dat de eerste 3 met minder benzine rijden. De eerste 3 staan op een stop minder. Alonso, de McLarens en al de overige in de top 8 staan op een stop minder dan die eerste 3. Dat is mijn voorspelling, en veelal ook juist.  ;)
Inderdaad, Schumacher en Felipe stonden op een stop minder. Mooie voorspelling.  ;)

Geweldige race van de 'niet onder druk kunnen presterende' Schumacher. Vooral het moment waarop Alonso een foutje maakte en Michael begon te pushen om hem van zich af te schudden.

Zonder zijn remproblemen (?) had hij volgens mij met gemak gewonnen. Je zag in bepaalde bochten zwarte rook uit de remmen komen, ook zijn manier van bochtenwerk was lichtjes anders. Waarschijnlijk om de remmen te sparen.

Hopelijk kunnen ze die snelheid van voor de problemen aanhouden, en kan Alonso ergens nog wat punten laten liggen.

McLaren, vrij onzichtbaar wel. En de lolliepop man van Button (?) was ook niet goed wakker.

dj Peter

Citaat van: monty4ever op 19 april 2006 - 10:54:31
Schumacher die wint?? die kans is net zo groot als Sato een race wint  :D

  :P

IVY440

Wacht maar. In Europa is het Sato zijn beurt ;)

Wat mij verbaasde, is dat Alonso net na zijn stop zo goed als even snel reed dan net voor zijn stop. 1.5-2 seconden sneller dan MS  :o

Tim C

Citaat van: McChouffe op 23 april 2006 - 15:42:02
The sweet taste of victory  :D
Het is anderhalf jaar geleden, maar het smaakt nog even zoet als toen!

Jasper

Citaat van: IVY440 op 23 april 2006 - 15:57:16
Wacht maar. In Europa is het Sato zijn beurt ;)

Wat mij verbaasde, is dat Alonso net na zijn stop zo goed als even snel reed dan net voor zijn stop. 1.5-2 seconden sneller dan MS  :o
Alonso was niet versneld, Schumacher was vertraagd en er kwam inderdaad rook uit zijn remmen in sommige bochten.


Toch weer proficiat aan de VRT om 5 minuten aan het begin van een tennismatch belangrijker te vinden dan de podiumceremonie van nota bene de eerste overwinning van Schumacher in anderhalf jaar. Zometeen ga ik naar de VRT mailen, wie doet er mee?

Jasper

Trouwens, wat een ongelooflijk slechte regie van deze race seg. :o :o ::) Zo'n slechte regie heb ik nog nooit gezien.

In de laatste +/- 12 ronden hebben we alleen maar MS en Alonso gezien, en twee keer twee seconden Jean Todt. Zelfs toen het voorin beslist was, werd er niet overgeschakeld naar het duel tussen Massa en Räikkönen, dat nog niet gedaan was.

Tim C

De vijf rondjes Alonso irriteerden me ook. Gewoon een Renault die ronden rijdt, er moet er achter toch iets interessanter te zien zijn geweest?

Idd, zeer slecht

Jasper

Mijn F1-rapport:

Strategie: 4. Fisichella op 2 stops, heel raar want in de helft van de race stopte hij pas voor het eerst. Ook Barrichello reed een beetje onorthodox. Anderzijds een goedgeplaatste tweede pitstop van Michael Schumacher, waardoor hij net voor Alonso bleef.

Spanning: 8. Er werd lange tijd gestreden voor de zege maar uiteindelijk weet je op Imola al 75% zeker dat er niet ingehaald wordt.

Sensatie: 2. Zonder de crash van Albers een 0. Letterlijk geen enkel inhaalmanoeuvre en dat is toch ook al een tijdje geleden...

Jasper

Citaat van: Fernando AlonsoOnder normale omstandigheden zouden we gewonnen hebben.

;D ;D Kan hij mij dan ook uitleggen wat er abnormaal was aan de omstandigheden van dit weekend? ;D ;D

Tim C

Wat hij in het Engels zei om aan te tonen dat het niet opgeblazen is:

Citaat van: Fernando AlonsoWe had good pace and in normal circumstances we would win."

Kwestie van het niet op "slechte vertalingen in de pers" te steken ;)

dj Peter

#74
Citaat van: Jasper op 23 april 2006 - 16:47:22
Citaat van: IVY440 op 23 april 2006 - 15:57:16
Wacht maar. In Europa is het Sato zijn beurt ;)

Wat mij verbaasde, is dat Alonso net na zijn stop zo goed als even snel reed dan net voor zijn stop. 1.5-2 seconden sneller dan MS  :o
Alonso was niet versneld, Schumacher was vertraagd en er kwam inderdaad rook uit zijn remmen in sommige bochten.


Toch weer proficiat aan de VRT om 5 minuten aan het begin van een tennismatch belangrijker te vinden dan de podiumceremonie van nota bene de eerste overwinning van Schumacher in anderhalf jaar. Zometeen ga ik naar de VRT mailen, wie doet er mee?
Ik. Er is altijd wel iets aan de hand als er enkele sportevenementen op dezelfde dag moeten worden uitgezonden en het zijn ALTIJD de Formule 1 liefhebbers die benadeeld zijn. De regie was inderdaad verre van schitterend,maar daar kan de VRT weinig aan veranderen. De interviews met Coulthard,Rosberg en Albers voor de start waren dan wél weer positief.