Herallocatie bij Toyota

Gestart door F1Club, 04 april 2006 - 23:59:10

« vorige - volgende »

F1Club

Mike Gascoyne verlaat Toyota! Aangezien het nog niet op jullie hoofdpagina te vinden was, heb ik even het bericht van www.f1-club.be gehaald:

Technisch directeur Mike Gascoyne heeft het Toyota F1 team verlaten temidden een grote herallocatie van het management. Dat werd eerder vandaag beweerd op Grandprix.com en werd later op de dag door verschillende insiders bevestigd aan Autosport.com.

Het ontslag van Gascoyne zou deel uitmaken van een herstructurering van de topfuncties binnen de Japanse renstal.

Pascal Vasselon zou Gascoyne vervangen als technisch directeur, terwijl er ook andere personeelswijzigingen zullen doorgevoerd worden in de departementen in Keulen en Tokio.

Zowel Toyota als Gascoyne konden niet gecontacteerd worden voor enige commentaar. Tevens was er geen enkele PR-verantwoordelijke van het team te bereiken via telefoon of GSM.


Ik vraag me toch af wat daar aan de hand is bij Toyota. En waarom precies Gascoyne het team (moet) verlaten...

Jasper

In ieder geval zie ik een goede opvolger voor Newey bij McLaren. Na Newey is Gascoyne de beste ontwerper van het moment.

McChouffe

Het toch wel een domme zet zijn om een topontwerper als Gascoyne buiten te zetten.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

FerrariMan

#3
Citaat van: Jasper op 05 april 2006 - 12:39:19
In ieder geval zie ik een goede opvolger voor Newey bij McLaren. Na Newey is Gascoyne de beste ontwerper van het moment.
Ik denk niet dat we daar een goed idee over kunnen vormen. Ik zie geen enkele aanwijzing dat dat zo'n goed chassis is.

Jasper

Renault had enkele jaren geleden het beste chassis van het veld (weet je nog, met die motor met laag zwaartepunt die op niets trok) onder Mike Gascoyne.

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 05 april 2006 - 14:38:54
Renault had enkele jaren geleden het beste chassis van het veld (weet je nog, met die motor met laag zwaartepunt die op niets trok) onder Mike Gascoyne.
ik neem aan dat je dat ook maar van 'horen zeggen/lezen' hebt?  :)

Mikacouli

Citaat van: FerrariMan op 05 april 2006 - 13:57:25
Citaat van: Jasper op 05 april 2006 - 12:39:19
In ieder geval zie ik een goede opvolger voor Newey bij McLaren. Na Newey is Gascoyne de beste ontwerper van het moment.
Ik denk niet dat we daar een goed idee over kunnen vormen. Ik zie geen enkele aanwijzing dat dat zo'n goed chassis is.

Gascoyne is wel degelijk een topontwerper! Hij maakte Jordan groot, hij maakte Renault groot.
Net zoals Jasper zegt, in 2002 en 2003 hadden ze het beste chassis, alleen kon de motor niet mee.
Bij Toyota mag en kna hij gewoon zijn zin niet doen. Die toyota is niet het chassis dat Mike wil, dat zie je gewoon als je ze maar vergelijkt met de jordan en de renault. Hij krijgt te weinig vrijheid bij Toyota. Dat hij maar naar McLaren komt. Daar is het beter dan bij Toyota en McLaren heeft toch nog een nieuw technisch directeur nodig.

Doefie

Gascoyne is niet ontslagen ... hij werkt nog altijd bij Toyota, alleen is hij voor een paar weken aan de kant gezet. Een zeer stomme fout van Toyota, maar dat zijn we wel gewend. Salo en McNish zonder reden aan de kant zetten eind 2002, Cristiano da Matta ontslaan zonder reden in 2004 terwijl hij veel beter presteerde dan Panis, de hele kopie-affaire Ferrari-Toyota ... nu Gascoyne.

Mikacouli

Citaat van: Doefie op 05 april 2006 - 19:14:20
Gascoyne is niet ontslagen ... hij werkt nog altijd bij Toyota, alleen is hij voor een paar weken aan de kant gezet. Een zeer stomme fout van Toyota, maar dat zijn we wel gewend. Salo en McNish zonder reden aan de kant zetten eind 2002, Cristiano da Matta ontslaan zonder reden in 2004 terwijl hij veel beter presteerde dan Panis, de hele kopie-affaire Ferrari-Toyota ... nu Gascoyne.

Je denkt toch niet dat Gascoyne nu nog zal willen blijven bij Toyota. Als hij blijft is het voor het geld en niet voor de sfeer en het team. Hij kan zo naar een topteam gaan.

Tim C

Gascoyne zit vast tot september. Daarna kunnen ze in onderling overleg en met de nodige miljoenen de deur laten dichtslaan.

FerrariMan

#10
Citaat van: Mikacouli op 05 april 2006 - 17:24:27
Citaat van: FerrariMan op 05 april 2006 - 13:57:25
Citaat van: Jasper op 05 april 2006 - 12:39:19
In ieder geval zie ik een goede opvolger voor Newey bij McLaren. Na Newey is Gascoyne de beste ontwerper van het moment.
Ik denk niet dat we daar een goed idee over kunnen vormen. Ik zie geen enkele aanwijzing dat dat zo'n goed chassis is.

Gascoyne is wel degelijk een topontwerper! Hij maakte Jordan groot, hij maakte Renault groot.
Net zoals Jasper zegt, in 2002 en 2003 hadden ze het beste chassis, alleen kon de motor niet mee.
Bij Toyota mag en kna hij gewoon zijn zin niet doen. Die toyota is niet het chassis dat Mike wil, dat zie je gewoon als je ze maar vergelijkt met de jordan en de renault. Hij krijgt te weinig vrijheid bij Toyota. Dat hij maar naar McLaren komt. Daar is het beter dan bij Toyota en McLaren heeft toch nog een nieuw technisch directeur nodig.
Hoe weet jij dat gascoyne zo goed is? Niet vergeten dat wij helemaal niks weten en dat wij alleen maar weten wat anderen wensen te schrijven over de beste man. Niet vergeten dat wij enkel maar kunnen slikken wat anderen zeggen, over details weten we niks.

Jasper

Er werd in de hele pers gezegd dat Renault het beste chassis had van 2003. Als ik dat dan nu gebruik om te zeggen dat ik Gascoyne een goede ontwerper is, dan telt dat ineens niet meer? In 2003 won Renault de GP van Hongarije dominant (Kimi als tweede op 16 seconden, Schumacher, de wereldkampioen van dat jaar, op een ronde gezet). Hongarije is een circuit waar de motor bijna niets uitmaakt en het chassis heel belangrijk is. Het was toen de eerste zege van Alonso en van het 'nieuwe' Renault, dus je kan ook niet zeggen dat ze in de andere races al heel goed waren.

Ja, ik geloof dat Gascoyne een hele goede ontwerper is.

McChouffe

Citaat van: FerrariMan op 05 april 2006 - 20:07:28Hoe weet jij dat gascoyne zo goed is?

Omdat Toyota hem gepikt heeft van Renault  ;)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

KVDracer

#13
Citaat van: FerrariMan op 05 april 2006 - 20:07:28
Citaat van: Mikacouli op 05 april 2006 - 17:24:27
Citaat van: FerrariMan op 05 april 2006 - 13:57:25
Citaat van: Jasper op 05 april 2006 - 12:39:19
In ieder geval zie ik een goede opvolger voor Newey bij McLaren. Na Newey is Gascoyne de beste ontwerper van het moment.
Ik denk niet dat we daar een goed idee over kunnen vormen. Ik zie geen enkele aanwijzing dat dat zo'n goed chassis is.

Gascoyne is wel degelijk een topontwerper! Hij maakte Jordan groot, hij maakte Renault groot.
Net zoals Jasper zegt, in 2002 en 2003 hadden ze het beste chassis, alleen kon de motor niet mee.
Bij Toyota mag en kna hij gewoon zijn zin niet doen. Die toyota is niet het chassis dat Mike wil, dat zie je gewoon als je ze maar vergelijkt met de jordan en de renault. Hij krijgt te weinig vrijheid bij Toyota. Dat hij maar naar McLaren komt. Daar is het beter dan bij Toyota en McLaren heeft toch nog een nieuw technisch directeur nodig.
Hoe weet jij dat gascoyne zo goed is? Niet vergeten dat wij helemaal niks weten en dat wij alleen maar weten wat anderen wensen te schrijven over de beste man. Niet vergeten dat wij enkel maar kunnen slikken wat anderen zeggen, over details weten we niks.

Enkele feiten waarom hij WEL een topontwerper is:
- Eind '89 gaat hij naar Tyrrell waar hij onder de hoede van Posthletwaite werkt en hij er zo van onder de indruk is dat hij Gascoyne in '91 meeneemt naar Sauber, om de auto te ontwerpen waarmee ze in '93 zouden debuteren
- De Sauber van '93 heeft hij samen met Nichols ontworpen en heeft in zijn debuutrace onmiddellijk punten gescoord en zijn 6e in het constructeurskampioenschap geworden.
- in juni 1998 gaat hij naar JordanGP -> in '99 winnen ze twee races en worden ze derde in het kampioenschap  en is hij hoodontwerper. Frentzen doet tot één van de laatste races mee om het kampioenschap.
- in 2001 gaat hij naar Renault, waar hij een nieuw ontwerpteam op poten zet en ze er in 2003 de vruchten van beginnen plukken

Laat ons hopen dat ze bij Ferrari wakker schieten  ;)

Tim C

Ik weet het niet eigenlijk. Jordan was een redelijk goede subtopper onder zijn leiding, maar daarna? Renault boekte pas echte successen toen hij al weg was.

En dan denk ik meteen aan Mike Lawrence die ooit zei: "If Mike Gascoyne is the answer, it must have been a stupid question."