Weet je weetje

Gestart door Martin, 02 april 2006 - 20:07:25

« vorige - volgende »

Kootje

8)

Zelfs zonder de exacte jaren te weten dubbele punten :), mijn dag kan niet meer stuk. ;)

Matthijs

Citaat van: Kootje op 12 december 2012 - 16:15:43
8)

Zelfs zonder de exacte jaren te weten dubbele punten :), mijn dag kan niet meer stuk. ;)
Ik vond begin jaren '20 al heel precies!

SDG

Citaat van: Kootje op 11 december 2012 - 19:10:50
Zou kunnen. Vanaf begin jaren 20 t/m begin jaren 80 (uitgezonder WO II) werd er vrijwel ieder jaar 'n GP van Europa gehouden. Alleen was dit toendertijd nog 'n eretitel die aan de GP van 'n land gegeven werd, terwijl men vanaf Brands Hatch begin jaren 80 deze benaming ging gebruiken om het mogelijk te maken twee GP's in één land te organiseren en dus officieel als GP van Europa in de boeken staat.

U vraagt, wij draaien:

http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,11719.msg336886.html#msg336886

;)

SDG

Citaat van: Kootje op 11 december 2012 - 19:10:50
Zo hebben we in de VS ooit de GP van de VS-oost en west gehad, of de GP van Dallas, Detroit en zelfs van Ceasars Palace. Volgend jaar zou daar de race in New Jersey als de GP van Amerika (tegenhanger van GP van Europa) door het leven gaan, omdat Austin al de GP van de VS is. En dat allemaal omdat er ergens in de reglementen staat dat er géén twee GP's in één land verreden mogen worden.

En in Japan hadden we in 1994 en 1995 de Pacific Grand Prix als tweede race, niet te vergeten.

Kootje

Citaat van: SDG op 13 december 2012 - 07:53:45
Citaat van: Kootje op 11 december 2012 - 19:10:50
Zo hebben we in de VS ooit de GP van de VS-oost en west gehad, of de GP van Dallas, Detroit en zelfs van Ceasars Palace. Volgend jaar zou daar de race in New Jersey als de GP van Amerika (tegenhanger van GP van Europa) door het leven gaan, omdat Austin al de GP van de VS is. En dat allemaal omdat er ergens in de reglementen staat dat er géén twee GP's in één land verreden mogen worden.

En in Japan hadden we in 1994 en 1995 de Pacific Grand Prix als tweede race, niet te vergeten.

Inderdaad ja, die hebben we ook nog gehad.
Maaruh, zal er nog wel 'n paar vergeten zijn denk ik zo, en die kun jij me vast allemaal vertellen. ;)

Kootje

Wat was de kortste race in de Formule 1 historie en hoe kort was die?

Sabai

3 november 1991 in adelade gewonnen door Senna afgevlagd na 16 ronden maar de 14 ronde werd aangehouden als laatse ronde waardoor mansel nog als tweede werd erkend.


Leveren al die geschiedenis lessen van SDG toch eindelijk zijn vruchten af  ;) ;D

Kootje

 ;D

Helemaal goed.
Race duurde nog geen 25 minuten @&#%$, kom je daar midden in de nacht je nest voor uit.  >:(



NEXT:
Het tegenovergestelde: Wat was de langste race ooit en hoe lang (in tijd) duurde deze?

Sabai

Ik denk Canada 2011 die race duurde zo'n 6 uur in totaal geloof ik.

Kootje

#324
Citaat van: Sabai op 15 december 2012 - 12:29:39
Ik denk Canada 2011 die race duurde zo'n 6 uur in totaal geloof ik.

Bijna goed.
Was idd Canada 2011, maar je kan ook overdrijven natuurlijk. ;)
Incl. regenonderbreking duurde de race om precies te zijn 4 uur 4 minuten en 39.537 seconden.


Next en van mijn kant de laatste van vandaag:
Wat was het kleinste deelnemersveld tijdens 'n GP weekend en wat het grootste? (aantal auto's, GP's en jaartallen graag)

Fabian

Kleinste ooit? Amerika 2005. 6 rijders op de grid...

Kootje

Citaat van: Fabian op 15 december 2012 - 12:38:47
Kleinste ooit? Amerika 2005. 6 rijders op de grid...

:-\

Tsja .... moet 'm idd goed rekenen, al was dat niet het antwoord wat ik zocht.  ::)
Ik was eigenlijk op zoek naar het kleinste en grootste aantal deelnemers aan 'n GP weekend, maar ja .... gebruikte nu eenmaal het woord startveld. :-[
Ga 'm even aanpassen. ;) :P

Fabian

Citaat van: Kootje op 15 december 2012 - 12:54:24
Citaat van: Fabian op 15 december 2012 - 12:38:47
Kleinste ooit? Amerika 2005. 6 rijders op de grid...

:-\

Tsja .... moet 'm idd goed rekenen, al was dat niet het antwoord wat ik zocht.  ::)
Ik was eigenlijk op zoek naar het kleinste en grootste aantal deelnemers aan 'n GP weekend, maar ja .... gebruikte nu eenmaal het woord startveld. :-[
Ga 'm even aanpassen. ;) :P
Hahaa. Dan moet ik het antwoord schuldig blijven...

Kootje

#328
Even 'n bump want hij staat al 'n tijdje open ...... BUMP !!!

Wat was het kleinste deelnemersveld tijdens 'n GP weekend en wat het grootste? (aantal auto's, GP's en jaartallen graag)

Kootje

Hmmmm, blijkbaar te moeilijk .... zal zelf het antwoord maar geven dan. ::)


Kleinste deelnemersveld
10 - Grand Prix Argentinië - 1958

Grootste deelnemersveld
34 - Grand Prix Duitsland - 1953



Nieuwe vraag:
Welke coureur behaalde de overwinning met de grootste voorsprong op de nr 2, wie was die nr 2, hoe groot was die voorsprong, waar en wanneer was dit?