Weet je weetje

Gestart door Martin, 02 april 2006 - 20:07:25

« vorige - volgende »

Victor Monza 2008

Citaat van: Kootje op 03 december 2012 - 18:45:29
Citaat van: Victor Monza 2008 op 03 december 2012 - 14:08:58
Gelijk een nieuwe vraag:

Wat is in dit rijtje gemeenschappelijk: Bugatti type 35 - Froilan Gonzalez - Jean Louis Duroc.


Oké .... zal 't eerlijk toegeven: Jeam Louis Duroc heb ik gegoogled, maar nu weett ik de rest zelf in te vullen.
Komtiedan:

Jeam Louis Duroc is 'n filmkarakter gespeeld door Jean Louis Trintignant.
Jean Louis Trintignant's oom is oud F1 coureur Maurice Trintignant
Maurice Trintignant was teamgenoot van Froilan Gonzalez bij Ferrari ??? (Shit, das geen Bugatti ::))

Euh ......  :-\, nee, de link met Bugatti weet ik niet.
Beiden zijn verongelukt in 'n Bugatti ???, nee ..... klopt niet, weet 't niet, andere raceklasse misschien?  :-X
24 uur van LeMans of de Mille Miglia ofzo?
Het blijft in de familie, het karakter Jean Louis Duroc was ook een piloot zij het dan op Ford Mustang, Maurice is inderdaad de oom van Jean Louis. Blijft natuurlijk de Bugatti.

Kootje

Die weet ik echt niet, zou ik ook moeten zoeken.
Maar dat laat ik aan 'n ander over.  ;)

Matthijs

Citaat van: Victor Monza 2008 op 03 december 2012 - 17:17:24
Citaat van: Matthijs op 03 december 2012 - 14:52:51
Grappig, ff gezocht op Maarsbergen op Wikipedia:

CitaatGeboren in Maarsbergen: Carel Godin de Beaufort, Nederlands autocoureur (1934-1964).
Overleden in Maarsbergen: Karel Antonie Godin de Beaufort, minister van financiën (1850-1921)
Belangrijke familie in dit dorp!
De nieuwe vraag heeft niets te maken met Carel Godin de Beaufort, enige overeenkomst met hem is autosport.
Weet ik, ik bleef alleen nog even hangen in je vorige vraag!

Victor Monza 2008

Citaat van: Kootje op 03 december 2012 - 19:24:38
Die weet ik echt niet, zou ik ook moeten zoeken.
Maar dat laat ik aan 'n ander over.  ;)
Een Bugatti T 35, GP Picardie

0634

Staat een heel mooi verhaal over geschreven in 'met het stuur tussen de tanden' van Marcel Visbeen. Sowieso een prima boek trouwens!

Matthijs

#260
Citaat van: Victor Monza 2008 op 03 december 2012 - 20:27:14
Citaat van: Kootje op 03 december 2012 - 19:24:38
Die weet ik echt niet, zou ik ook moeten zoeken.
Maar dat laat ik aan 'n ander over.  ;)
Een Bugatti T 35, GP Picardie
Iets van opgezocht (omdat ik dacht dat toch niemand dat uit zijn hoofd weet): Louis Trintignant is tijdens de GP van Picardië van 1933 dodelijk verongelukt met een Bugatti T35.

Edit: als we het over veiligheid hebben (http://www.kolumbus.fi/leif.snellman/gp3306.htm):
CitaatDuring Saturday morning practice Louis-Aimé Trintignant lost control of his Bugatti T35C at high speed when he tried to avoid a gendarme, who suddenly had stepped out on the road near the Mons-en-Chausseé curve. The car hit a kilometre stone, overturned and rolled for 50 meters. The unfortunate young driver was thrown forward and killed instantly as his throat was cut open by the glass windscreen. Trintignant's body ended up lying by the roadside where frustrated spectators covered the corpse with newspapers until it was removed.
1. Moeten uitwijken voor een marshall
2. Een kilometerpaal raken
3. opengereten door je eigen voorruit

Victor Monza 2008

Citaat van: Matthijs op 04 december 2012 - 08:19:54
Citaat van: Victor Monza 2008 op 03 december 2012 - 20:27:14
Citaat van: Kootje op 03 december 2012 - 19:24:38
Die weet ik echt niet, zou ik ook moeten zoeken.
Maar dat laat ik aan 'n ander over.  ;)
Een Bugatti T 35, GP Picardie
Iets van opgezocht (omdat ik dacht dat toch niemand dat uit zijn hoofd weet): Louis Trintignant is tijdens de GP van Picardië van 1933 dodelijk verongelukt met een Bugatti T35.

Edit: als we het over veiligheid hebben (http://www.kolumbus.fi/leif.snellman/gp3306.htm):
CitaatDuring Saturday morning practice Louis-Aimé Trintignant lost control of his Bugatti T35C at high speed when he tried to avoid a gendarme, who suddenly had stepped out on the road near the Mons-en-Chausseé curve. The car hit a kilometre stone, overturned and rolled for 50 meters. The unfortunate young driver was thrown forward and killed instantly as his throat was cut open by the glass windscreen. Trintignant's body ended up lying by the roadside where frustrated spectators covered the corpse with newspapers until it was removed.
1. Moeten uitwijken voor een marshall
2. Een kilometerpaal raken
3. opengereten door je eigen voorruit
Meer dan correct, Louis was de oudere broer van Maurice. Na het ongeval verkocht de familie de Bugatti, deze werd later teruggekocht door Maurice, die er terug ging mee racen. Maurice was een van de zovelen die de beste jaren van zijn carriere gefnuikt zag door WW II.

Matthijs

#262
Goed gevonden! Zelf bedacht?

Kijken of ik ook een vraag kan bedenken.

Kijken wie dit uit zijn hoofd weet:
Hoeveel coureurs reden er aan de leiding van de Grand Prix van Europa van 1999, hoeveel daarvan spinden, crashten, vielen uit terwijl ze aan de leiding reden, welke coureurs waren dat en wat was uiteindelijk het podium?

Victor Monza 2008

Citaat van: Matthijs op 04 december 2012 - 11:09:00
Goed gevonden! Zelf bedacht?

Kijken of ik ook een vraag kan bedenken.

Kijken wie dit uit zijn hoofd weet:
Hoeveel coureurs reden er aan de leiding van de Grand Prix van Europa van 1999, hoeveel daarvan spinden, crashten, vielen uit terwijl ze aan de leiding reden, welke coureurs waren dat en wat was uiteindelijk het podium?
De Franse " film noire" en polars uit het midden van de vorige eeuw behoren ook tot mijn interesses, vandaar is de link snel gelegd.

Edwin90

Citaat van: Matthijs op 04 december 2012 - 11:09:00
Goed gevonden! Zelf bedacht?

Kijken of ik ook een vraag kan bedenken.

Kijken wie dit uit zijn hoofd weet:
Hoeveel coureurs reden er aan de leiding van de Grand Prix van Europa van 1999, hoeveel daarvan spinden, crashten, vielen uit terwijl ze aan de leiding reden, welke coureurs waren dat en wat was uiteindelijk het podium?

Frentzen (Starte van pole, viel uit met een elektrisch probleem)
Coulthard (Gok, spinde van de baan?) maar daarom kan het net zo goed Hakkinen geweest zijn. Viel die dan niet terug door een foute bandenwissel in de regen?
Ralf Schumacher (Viel terug door een lekke band)
Giancarlo Fisichella (Crashte van de baan)
Johnny Herbert (Won de race)

1 Johnny Herbert (Stewart)
2 Jarno Trulli (Prost)
3 Rubens Barrichello (Stewart)
C Jackie Stewart

Matthijs

Helemaal goed! Coulthard ging van de baan omdat hij juist besloot door te rijden op zijn slicks.

Edwin90

Volgende vraag dan maar!

Inspiratie ontbreekt een beetje, maar in 2008 reed er een wagen rond met een bungelend uitlaatmondstuk.

Wie?
Waar?
Wanneer?
Finishpositie?
En wie won de race?

SDG

Citaat van: Edwin90 op 07 december 2012 - 13:12:15
Volgende vraag dan maar!

Inspiratie ontbreekt een beetje, maar in 2008 reed er een wagen rond met een bungelend uitlaatmondstuk.

Wie?
Waar?
Wanneer?
Finishpositie?
En wie won de race?

Kimi Räikkönen, GP van Frankrijk op Magny-Cours. Hij finishte als tweede, na Massa.

SDG

Volgende vraag: wie is de laatste coureur van adellijke komaf die Formule 1 reed? En in welk jaar was dat?

Kootje

Wolfgang Graf Berghe von Trips 1961