Weet je weetje

Gestart door Martin, 02 april 2006 - 20:07:25

« vorige - volgende »

Jozef

Citaat van: SDG op 16 februari 2011 - 12:10:11
Citaat van: Jozef op 16 februari 2011 - 01:27:29
Een weetje uit de hedendaagse F1-geschiedenis (dus na het jaar 2000).

Er was in deze periode een coureur die na de eerste overwinning uit zijn carrière, gelijk in de volgende race zijn tweede overwinning pakte. Maar dan toch niet. Waardoor hij uiteindelijk bijna anderhalf jaar moest wachten op zijn volgende, échte "tweede" overwinning.

Over wie heb ik het? In welk jaar en welke race pakte hij zijn eerste tweede overwinning, die uiteindelijk toch geen overwinning was?

Kimi Raikkonen. Won in 2003 de GP van Maleisië en werd bij de volgende race in Brazilië per vergissing tot winnaar uitgeroepen (uiteindelijk kreeg Fisichella de zege toebedeeld).

Inderdaad. :)

SDG

Citaat van: Kootje op 16 februari 2011 - 12:38:28
Juan Pablo Montoya voor de GP van Frankrijk 2006

Motercross / tennis ongeval (nooit 100% duidelijk geworden)
Daarna werd zijn contract ontbonden (ontslag gekregen / genomen = ook nooit 100% duidelijk geworden)

Het was niet Montoya die ik bedoelde. De coureur waarover ik het heb kreeg dat startverbod als gevolg van een trainingscrash, dus binnen het kader van de wedstrijd. Bovendien wist hij voordien al dat zijn contract niet verlengd zou worden en het dus sowieso zijn laatste race zou worden. Dus, rara...

SDG

Nog een originele tip: het antwoord heeft iets te maken met mijn forumaccount...  :)

JimmySPA


"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

SDG

Citaat van: JimmySPA op 16 februari 2011 - 19:44:15
Damon Hill???

Nee. Hij heeft wel dezelfde nationaliteit.  ;)

0634


SDG

Citaat van: Jeroen op 16 februari 2011 - 21:39:57
Martin Brundle?

CitaatEen weetje uit de hedendaagse F1-geschiedenis (dus na het jaar 2000).

0634

Oeps, had ik overheen gelezen...

Senergy

#83
Scot Speed voor de Europese GP vervangen door Sebastian Vettel

*Speed is wel Amerikaan en geen Brit zoals Damon Hill*
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

SDG

Citaat van: Senergy op 17 februari 2011 - 09:20:47
Scot Speed voor de Europese GP vervangen door Sebastian Vettel

*Speed is wel Amerikaan en geen Brit zoals Damon Hill*

Heb je een linkje naar zijn zware trainingscrash waardoor hij startverbod kreeg voor de race?  ;)

Fout antwoord, dus.

SDG

Niemand die het zich nog herinnert? Komaan mensen, het was een vrij zware crash waarbij de coureur van geluk mocht spreken dat hij het kon navertellen. De klap was zo hard dat de wagen dóór de vangrail vloog...

Senergy

ok ik denk dat ik hem nu wel heb  :D

Johnny Herbert in de GP van Maleisië rijdend voor Jaguar
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

SDG

Citaat van: Senergy op 17 februari 2011 - 10:41:46
ok ik denk dat ik hem nu wel heb  :D

Johnny Herbert in de GP van Maleisië rijdend voor Jaguar

Fout. Dat was in de race, niet in de kwalificaties.

De coureur die ik zoek reed slechts één seizoen in de F1 en behaalde een zevende plaats als beste resultaat.

Senergy

Alan McNisch in de Toyota in 2002 Suzuka  :P hehe was moeilijker dan ik dacht  :P
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

SDG

#89
Citaat van: Senergy op 17 februari 2011 - 12:16:05
Alan McNisch in de Toyota in 2002 Suzuka  :P hehe was moeilijker dan ik dacht  :P

Juist. Hij had al eerder te horen gekregen (net als zijn teamgenoot Mika Salo) dat zijn contract bij Toyota niet verlengd zou worden, dus het zou zijn laatste race geweest zijn.



En wat de link met mijn forumaccount was? Als je mijn profiel bekijkt, zie je dat ik mij hier op dit forum geregisteerd heb op 13 oktober 2002, dezelfde dag dat die GP verreden werd.  ;)