Weet je weetje

Gestart door Martin, 02 april 2006 - 20:07:25

« vorige - volgende »

scho0634

Fangio natuurlijk.

In 1957 was Fangio 46 jaar oud.

Martin

Vandaag de dag bijna ondenkbaar om met 46 jaar wereldkampioen te worden. Fangio deed dat wel.
Goed 0634.

Martin

Welke coureur(s) behaalden op het zelfde circuit de meeste pole's?
Hoeveel en welk(e) circuit(s)?

Jasper

Citaat van: Martin op 05 juli 2008 - 20:05:50
Citaat van: Jasper op 05 juli 2008 - 12:06:16
Ow ja, ik vergiste mij, dacht even dat hij in Spa 1992 gedebuteerd was en er in 1993 zijn eerste overwinning pakte, maar dat was natuurlijk allebei een jaar vroeger. :(
Het ging niet om zijn eerste overwinning maar de snelste ronde.
En in welke race haalde hij zijn eerste snelste ronde? Ah, juist, toen hij zijn eerste overwinning pakte...

Citaat van: 0634 op 05 juli 2008 - 13:39:24
Aiaiai wat een blunder :D.

Als ie voor Mac had gereden, had je het vast wel geweten.. ;)

Is ver voor mijn tijd. Ik weet zelfs niet zeker wie er in 1992 bij McLaren reed... Senna waarschijnlijk maar Prost was toen toch al weg? En Mansell was Williams toen hé?

scho0634

Sorry, ik wist niet dat je zo jong was ;).

Mansell en Patrese reden voor Williams en Senna reed met Gerhard Berger voor McLaren.

Jasper

Heeft Berger nog bij McLaren gereden? :o Ik kende die alleen van zijn tijd bij Ferrari, met startnummer 27 of 28. :)

Ik ben pas F1 beginnen kijken in 2000. En de laatste keer dat de McLarens 1e en 2e werden in het WK (1989), wel... dat seizoen heb ik doorgebracht in de baarmoeder. :P

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 06 juli 2008 - 17:32:50
Heeft Berger nog bij McLaren gereden? :o Ik kende die alleen van zijn tijd bij Ferrari, met startnummer 27 of 28. :)

Ik ben pas F1 beginnen kijken in 2000. En de laatste keer dat de McLarens 1e en 2e werden in het WK (1989), wel... dat seizoen heb ik doorgebracht in de baarmoeder. :P
Ik heb het laatste deel van dat wk nog meegemaakt, wilde toch zorgen dat ik het ooit zou meemaken, wetende dat het in de komende decennia niet meer zou voor komen :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Jasper op 06 juli 2008 - 17:32:50
Heeft Berger nog bij McLaren gereden? :o Ik kende die alleen van zijn tijd bij Ferrari, met startnummer 27 of 28. :)

Berger en Senna waren goede vrienden en op verzoek van de Braziliaan kwam Berger toen Prost eind 89 vertrok. De opvolger van Berger was dan weer McLaren's grootste succesnummer; Michael Andretti. Een aanfluiting die vent. Als Mac fan is het maar goed dat je die nooit hebt zien schutteren :D. Werd uiteindelijk na een raceje of 10 vervangen door ons aller Mika Hakkinen.

supersteven

en Hakkinnen die oorspronkelijk naar mclaren ging om Senna te vervangen als hij niet wou racen.
let the sunshine shine in your heart

Doefie

In 1993 waren er geregeld gesprekken tussen Schumacher en McLaren, om Senna te vervangen als die in 1994 naar Williams ging. Mede dankzij de bemoeienissen van Mercedes, die hun protegé van toen in een topwagen wilden zien. De deal ging niet door en toen Mercedes naar McLaren ging voor 1996 was er eerst sprake dat Schumacher mee zou gaan, maar dan tekende hij voor Ferrari :)

Martin

Lewis Hamilton heeft inmiddels 500 ronde aan kop gereden.
Ik welke race reed hij die ronde aan kop?

Jozef

Een weetje uit de hedendaagse F1-geschiedenis (dus na het jaar 2000).

Er was in deze periode een coureur die na de eerste overwinning uit zijn carrière, gelijk in de volgende race zijn tweede overwinning pakte. Maar dan toch niet. Waardoor hij uiteindelijk bijna anderhalf jaar moest wachten op zijn volgende, échte "tweede" overwinning.

Over wie heb ik het? In welk jaar en welke race pakte hij zijn eerste tweede overwinning, die uiteindelijk toch geen overwinning was?

SDG

Citaat van: Jozef op 16 februari 2011 - 01:27:29
Een weetje uit de hedendaagse F1-geschiedenis (dus na het jaar 2000).

Er was in deze periode een coureur die na de eerste overwinning uit zijn carrière, gelijk in de volgende race zijn tweede overwinning pakte. Maar dan toch niet. Waardoor hij uiteindelijk bijna anderhalf jaar moest wachten op zijn volgende, échte "tweede" overwinning.

Over wie heb ik het? In welk jaar en welke race pakte hij zijn eerste tweede overwinning, die uiteindelijk toch geen overwinning was?

Kimi Raikkonen. Won in 2003 de GP van Maleisië en werd bij de volgende race in Brazilië per vergissing tot winnaar uitgeroepen (uiteindelijk kreeg Fisichella de zege toebedeeld).

SDG

#73
Welke coureur diende forfait te geven voor wat zijn allerlaatste GP ooit zou worden omdat hij van de dokter startverbod kreeg? En in welke race gebeurde dat?

Het is dus net als de vorige vraag ook 'hedendaagse' geschiedenis, voor alle duidelijkheid.

Kootje

Juan Pablo Montoya voor de GP van Frankrijk 2006

Motercross / tennis ongeval (nooit 100% duidelijk geworden)
Daarna werd zijn contract ontbonden (ontslag gekregen / genomen = ook nooit 100% duidelijk geworden)