Robbenjacht

Gestart door Martin, 28 maart 2006 - 23:09:32

« vorige - volgende »

Martin

He, ik heb hier nog niets gelezen over het doodknuppelen van de babyrobben in Canada.
Of heb ik iets gemist?

Nadat eerder al ex-Beatle Paul McCartney zijn afschuw over de robbenjacht in Canada heeft uitgesproken, zijn meer artiesten met kritiek gekomen. Pamela Anderson, geboren in Canada, wil premier Harper protesthandtekeningen overhandigen. De Britse zanger Morrissey treedt voorlopig niet op in Canada.

Er mogen 325.000 babyrobben gedood en dat op ruim zes miljoen robben rondom Canada. Dat is zo'n 15%. Moet kunnen. Alleen de manier waarop stuit me tegen de borst. Barbaars. Dat moet humarer kunnen. De veestapel in Nederland word ook onder erbarmelijke omstandigheden naar het slachthuis vervoerd. Niet alleen in Nederland trouwens, ook in andere landen. En daar draag ik ook mijn schoenen en ledere jack van. En ik eet toch met veel genot het vlees. Na afloop ook een sigaretje. ;)

McChouffe

Citaat van: Martin op 28 maart 2006 - 23:09:32Dat is zo'n 15%. Moet kunnen.

Als we nu eens 15% van de oude bevolking afslachten. Interessante oplossing voor de vergrijzing. Moet kunnen.  ;)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Alan Blues

Ik ben van het principe dat, indien je een beest dood doet, je alles van het dier moet gebruiken. Ik heb ook een leren vest, leren mexican boots, leren broeksriem... Maar ik eet wel koe en andere dieren. Mijn grote droom is ooit een jas en boots te hebben uit slangenleer, maar dat zal ik nooit kopen voor ik ooit slang gegeten heb. Ik hoopte dat in Thailand te doen, maar toen ik zag hoe ze daar met kikkers, padden, vissen en andere beesten omgaan, heb ik besloten dat ik daar nooit slang zou eten en dus ook geen leer zou kopen.

Ik ben 100% tegen het afslachten van die zeehondjes. Zoals ik al zei in een post van enkele maanden geleden (ik denk een post van SuperMario), hebben de mensen gezorgd voor het ecologisch ONevenwicht. In de US jagen ze ronduit op herten en zo met als excuus dat er geen wolven, beren en linxen meer zijn!!! Waarom?! We (ze) hebben ze allemaal uitgemoord.

Maar het degoutante aan de jacht op zeehondjes is dat er geen gaten in de pels van dat beestje mag gemaakt worden. 'Madame Chichi' (sorry voor onze Nederlandse vrienden, ik bedoel hier een snobistische teef) wil een gave bontjas. Daarom worden die beestjes op een schandalige manier doodgetimmerd. Levend gestroopt en voor dood achter gelaten...

Ik heb ooit zo'n madam met een bontjas uitgescholden voor het vuil van de straat... Dat deed deugd. :)

Ooit eens een mooie slogan gelezen: waarom epileren vrouwen hun oksels, neusgaten en benen? Waarom schilderen ze hun haar en parfumeren ze zichzelf om achteraf de deur uit te gaan verkleed als een beer?????

Vrouwen met bontjassen = geen respect!

daan

Citaat van: Alan Blues op 29 maart 2006 - 01:21:58
Vrouwen met bontjassen = geen respect!

Helemaal mee eens :)

Supermariobros

Hoe ze die zeehonden doodknuppelen, verschrikkelijk.  >:( Daar kan je alleen maar tegen zijn. Ik vind dat de mensen die zeehonden doodknuppelen het omgekeerde zouden moeten meemaken.

Hoe rapper ze het verbieden, hoe beter!

Doefie

Citaat van: McChouffe op 29 maart 2006 - 00:44:41
Citaat van: Martin op 28 maart 2006 - 23:09:32Dat is zo'n 15%. Moet kunnen.

Als we nu eens 15% van de oude bevolking afslachten. Interessante oplossing voor de vergrijzing. Moet kunnen.  ;)

Inderdaad.

Als men nu eens 15% (liefst meer eigelijk) van de mens zou afslachten, en zijn huid als leer verkopen, zijn vlees eten, zijn vet gebruiken voor olielampen, zijn tanden voor decoratie, ... maar dat noemt men dan barbaars, dieren op die manier gebruiken is normaal>:(

De mens is tenslotte ook een dier, een van de minst-intelligente dan nog wel, maar o wee als je er iets tegen zegt...

Doefie

Citaat van: Daan op 29 maart 2006 - 09:51:27
Citaat van: Alan Blues op 29 maart 2006 - 01:21:58
Vrouwen met bontjassen = geen respect!

Helemaal mee eens :)

Nee, ik hou nie van madammen met nen bontjas
Madammen met nen bontjas zijn gemeen
'k Moet nie hebbe van madammen met nen bontjas
Tegen madammen met nen bontjas zeg ik neen

Ik denk dat ik het jullie nu wel kan vertellen
Ik ga een zaak beginnen in madammevellen
'k Ga ze vangen op de Avenue Louise
Op banketten, paardenrennen en deftige recepties

In de Saturday Night Fever pub
Bij de Rotary en de Lion's club
Met m'n grote muizeval en m'n flesje vol vergif
Vang ik er zoveel ik er maar wif

Want ik hou nie van madammen met nen bontjas
Madammen met nen bontjas zijn gemeen
'k Moet nie hebbe van madammen met nen bontjas
Tegen madammen met nen bontjas zeg ik neen

Hunne rug en hunnen buik, die naai ik aan elkaar
Daarvan maak ik een luchtmatras of een vliegende sigaar
Van hun tenen maak ik champagneflessestopsels
En een sterk insecticide van het vel onder hun oksels

Van hun tepels maak ik pleistertjes om fietsbanden te plakken
En de wallen onder hun ogen worden blauwe vuilniszakken
En hun venusheuvels raak ik ook wel kwijt
Daarvan maak ik een heel groot Smyrna-tapijt

Want ik hou nie van madammen met nen bontjas
Madammen met nen bontjas zijn gemeen
'k Moet nie hebbe van madammen met nen bontjas
tegen madammen met nen bontjas zeg ik neen

Van hun neus maak ik een stopcontact of een arbiterfluitje
Van hun lippen elastiekjes om geleipotten te sluiten
En zo maak ik vanalles in echt madammeleer
M'n winkeltje zal draaien, m'n financies nog veel meer

En als ik eenmaal rijk ben, dan kan ik ze bestellen
Mijn twee heel dure mantels in stekelvarkensvellen
Eén voor meneer Urbanus en één voor zijn madam
Zo hebben we altijd plaats op de bus en op de tram

:)

schumi4ever

Ik kan best wel begrijpen dat die mensen ginder moeten leven van de robben. Het is een grote bron van inkomsten en van voedsel ( alhoewel ik niet zeker weet of ze die beestjes wel opeten).
Laat ons dan veronderstellen dat de robben voor hen zijn wat varkens en koeien voor ons zijn.
In dat geval kan ik wel begrijpen dat ze het doen. De manier waarop echter dat is een compleet ander verhaal. Mocht ik ooit zo'n vent tegenkomen die die beestjes neerknuppelt, ik denk dat ik met hem hetzelfde doe...
Neen , er moet een andere manier zijn zodat ze er niet van afzien.

Alan Blues

Citaat van: schumi4ever op 29 maart 2006 - 12:23:49
Ik kan best wel begrijpen dat die mensen ginder moeten leven van de robben. Het is een grote bron van inkomsten en van voedsel ( alhoewel ik niet zeker weet of ze die beestjes wel opeten).
Laat ons dan veronderstellen dat de robben voor hen zijn wat varkens en koeien voor ons zijn.
In dat geval kan ik wel begrijpen dat ze het doen. De manier waarop echter dat is een compleet ander verhaal. Mocht ik ooit zo'n vent tegenkomen die die beestjes neerknuppelt, ik denk dat ik met hem hetzelfde doe...
Neen , er moet een andere manier zijn zodat ze er niet van afzien.

Ik betwijfel ten zeerste dat het de locale bevolking is die die beestjes afmaakt. Er is te veel geld mee gemoeid. Het is de pelsbusiness die dat organiseert.

Martin

#9
Ze doen het volgens mij om twee redenen. Ten eerste voor het bont en ten tweede voor de visvangst, die zes miljoen robben vreten heel veel vis op van de visseres, hun belangrijkste bron van inkomsten. Om dat te compenseren verkopen ze het bont. Maar wat ik eerder al zei de manier waarop staat mij helemaal niet aan.
En om ook 15% van de mensen om te leggen raakt kant nog wal. Dat is appels met peren vergelijken.
Want dan kom jezelf ook aan de beurt. Maar daar gaat deze topic niet over. Even bij de les blijven als het kan.

schumi4ever

Citaat van: Alan Blues op 29 maart 2006 - 13:02:28
Citaat van: schumi4ever op 29 maart 2006 - 12:23:49
Ik kan best wel begrijpen dat die mensen ginder moeten leven van de robben. Het is een grote bron van inkomsten en van voedsel ( alhoewel ik niet zeker weet of ze die beestjes wel opeten).
Laat ons dan veronderstellen dat de robben voor hen zijn wat varkens en koeien voor ons zijn.
In dat geval kan ik wel begrijpen dat ze het doen. De manier waarop echter dat is een compleet ander verhaal. Mocht ik ooit zo'n vent tegenkomen die die beestjes neerknuppelt, ik denk dat ik met hem hetzelfde doe...
Neen , er moet een andere manier zijn zodat ze er niet van afzien.

Ik betwijfel ten zeerste dat het de locale bevolking is die die beestjes afmaakt. Er is te veel geld mee gemoeid. Het is de pelsbusiness die dat organiseert.
Ik weet er eigenlijk niets over dus ik zei maar wat ik dacht.
:-\

Alan Blues

Dat mag, hé. Daarom is het een forum.... ;)

Jasper

Citaat van: Martin op 29 maart 2006 - 18:29:57
Want dan kom jezelf ook aan de beurt.

Goed zo, je snapt het punt. :)