Opnieuw 12 teams ?

Gestart door Doefie, 28 maart 2006 - 15:15:55

« vorige - volgende »

FerrariMan

Citaat van: supersteven op 28 maart 2006 - 20:09:08
voor mij maakt het niet uit wat Stoddart in het verleden gedaan heeft.
het feit dat hij en David Richards en Roger Penske terug willen meedoen zorgt hoedanook voor meer spektakel.

Terug naar de echte afvalkwalificaties
Pas op, ik heb niks tegen Minardi, enkel tegen Stoddart.

Doefie

Ach, Stoddard is zo slecht nog niet, hij heeft nog een hart voor het racen. Iets wat je tegenwoordig minder tegenkomt in de big business. Er lopen minstens 20x zoveel mensen rond die dubbel zoveel comedie spelen...

Laat hem maar terugkomen, en liefst met de naam Minardi.

JVA

De FIA heeft vandaag (vrijdag) bekendgemaakt dat niet minder dan 22 teams zich hebben aangemeld voor het seizoen 2008. Onder die 22 aanmeldingen zijn de huidige elf F1-teams te vinden en de aanmeldingen van Paul Stoddart (Minardi) en David Richards (Prodrive).

Het officiële statement van de FIA luidt: "De FIA heeft 22 aanmeldingen ontvangen van teams die willen meedoen aan het wereldkampioenschap Formule 1 van 2008."

"Alle aangemelden zijn uitgenodigd voor een vergadering in Londen op 10 april 2006."

Rippie

22... Wow!

Ze zullen niet allemaal aan de start verschijnen, maar ik ben er in ieder geval om het maximum van 12 teams te schrappen. Terug naar de prekwalificatie! Zo heeft de vrijdag ook weer wat meer nut. Natuurlijk zullen niet alle teams lang overleven, maar het brengt wel meer levendigheid in de paddock. Priveteams hebben vaak wat meer passie voor de sport dan fabrieksteams. Ben benieuwd welke teams zich allemaal ingeschreven hebben.  8)
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

Mikacouli

Dit doet me maar aan 1 ding denken. De F1 is goedkoop geworden! Dat er nu zoveel teams zich aangeboden hebben verrast me wel een beetje. Maar in de positieve zin. Ik houd me bij het motto "hoe meer zielen, hoe meer vreugd". Maar natuurlijk ook geen 22 teams. 44 wagens op de grid zou een beetje teveel zijn. Zolang er maar terug 24 wagens aan de start verschijnen volgend jaar ben ik al blij. :)

KVDracer

Ze kunnen twee races organiseren :p

De 22 traagste van de kwali en de race erna de 22 rapste van de kwali. En die punten van de tweede race tellen dubbel.

Mikacouli

Citaat van: KVDracer op 31 maart 2006 - 20:13:35
Ze kunnen twee races organiseren :p

De 22 traagste van de kwali en de race erna de 22 rapste van de kwali. En die punten van de tweede race tellen dubbel.

Je zou fantastisch werk leven bij het huidige management van de FIA ;D ;D ;D

KVDracer

Citaat van: Mikacouli op 31 maart 2006 - 20:14:38
Citaat van: KVDracer op 31 maart 2006 - 20:13:35
Ze kunnen twee races organiseren :p

De 22 traagste van de kwali en de race erna de 22 rapste van de kwali. En die punten van de tweede race tellen dubbel.

Je zou fantastisch werk leven bij het huidige management van de FIA ;D ;D ;D

Kweet et. Maar er is precies iets misgegaan bij het versturen van men CV  :-\


:D

Doefie

Citaat van: KVDracer op 31 maart 2006 - 20:13:35
Ze kunnen twee races organiseren :p

De 22 traagste van de kwali en de race erna de 22 rapste van de kwali. En die punten van de tweede race tellen dubbel.

Dan hebben ze hun twee kampioenschappen en hun promotie-degradatiesysteem. Kunnen ze alle 22 zeggen dat ze Formule 1 rijden en hebben de toeschouwers live veel meer te zien :)

Stel u voor, een weekend dat er pakweg als volgt uit ziet:
Vrijdag:
  9.00-10.00: Vrije training groep 1
11.00-12.00: Vrije training groep 2
13.30-14.30: Vrije training groep 1
15.00-16.00: Vrije training groep 2

Zaterdag:
  9.30-10.30: Vrije training groep 2
11.00-12.00: Vrije training groep 1
13.30-14.30: Kwalificatie groep 2
15.00-16.00: Kwalificatie groep 1

Zondag:
10.00-12.00: Race groep 2
14.00-16.00: Race groep 1

Manuel

Ik zou daar niks op tegen hebben. Alleen denk ik dat canvas de 2 races niet gaat uitzenden. :(

Doefie

Ze zenden nu amper één race uit, dus ja ... ;) O wee als er iets tussenkomt in hun programmatie he ...

Ferrari 2010

Citaat van: KVDracer op 31 maart 2006 - 20:13:35
Ze kunnen twee races organiseren :p

De 22 traagste van de kwali en de race erna de 22 rapste van de kwali. En die punten van de tweede race tellen dubbel.
Dan moet je alle rijders punten geven, en dat is een beetje stom. Want anders krijgt de eerste van 2e groep bijv. 8 punten, en bijv. de 10e van groep 1 heeft geen punten...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Schumi 2006 op 01 april 2006 - 17:04:39
Citaat van: KVDracer op 31 maart 2006 - 20:13:35
Ze kunnen twee races organiseren :p

De 22 traagste van de kwali en de race erna de 22 rapste van de kwali. En die punten van de tweede race tellen dubbel.
Dan moet je alle rijders punten geven, en dat is een beetje stom. Want anders krijgt de eerste van 2e groep bijv. 8 punten, en bijv. de 10e van groep 1 heeft geen punten...

Promotie/degradatie-systeem en twee verschillende klassementen en dat probleem is ook weer van de baan. :)

Ferrari 2010

Das waar, maar dan gaan teams die bij de midenmoot in klasse 1 zitten misschien speciaal moeite doen om in klasse 1 te komen aangezien ze daar dan bij de top zouden behoren en bijgevolg aan de leiding zouden rijden wat meer mediaaandacht oplevert, een groter budget voor het daaropvolgende siezoen waardoor je een heel rare situatie kan verkrijgen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

In het voetbal krijgt de tweede klasse ook een pak minder aandacht dan de eerste. Ik neem aan dat dat in de F1 ook wel zou kunnen zijn.

Maar soit, we zijn nog lang, héél lang zelfs, niet zo ver.