Goossens deed het uitsekend die eerste keer in de Nascar!

Gestart door RadioActiveMan, 07 maart 2006 - 14:17:32

« vorige - volgende »

Doefie

Heel knap van Marc Goosens ... Dat hij zo maar voort doet en die Amerikanen "een poepje laat ruiken" (geweldige uitdrukken trouwens  ;D).

IVY440

Super. Bewijst nog maar eens dat hij een talent is. Als ik het artikel goed gelezen heb, was het op het Autodromo Rodriguez te doen?
Is dit het F1circuit van weleer of is dit een Oval? Rijdt NASCAR uberhaupt wel op gewone circuits?

Doefie

Is niet dé NASCAR zoals we die kennen, die rijden enkel op de ovals. Is een klasse onder de NASCAR, net zoals Formule 1 en Formule 3000 / GP2. NASCAR rijdt niet in Mexico en al zeker niet op gewone circuits  :)

cookie

Citaat van: Doefie op 07 maart 2006 - 19:16:10
Is niet dé NASCAR zoals we die kennen, die rijden enkel op de ovals. Is een klasse onder de NASCAR, net zoals Formule 1 en Formule 3000 / GP2. NASCAR rijdt niet in Mexico en al zeker niet op gewone circuits  :)

fout na fout in dat stukje ;) . Nascar Busch mag je zeker niet vergelijken met GP2 of F3000. Het is de 2de nascar divisie waarlangs vele rookies doorstromen naar de Nextel Cup, maar ze gaan bijna even snel als de Cup wagens (slechts 50pk minder dacht ik). Nascar Nextel cup rijd idd (nog) niet in Mexico, de Busch series wel. En de Nascar Nextel Cup rijden elk seizoen op 2 "gewone" road courses, Watkins Glenn en de Infineon Raceway in Sonoma, dus niet enkel op ovals.

Heb de race daarstraks gezien op motorsTV (normaal geven die het live maar nu kon er geen live verbinding gegarandeerd worden uit Mexico dus was het in uitgesteld relay). Goossens heeft sterk gereden en een podium of zelfs de winst had erin gezeten als die laatste stop niet mislukt was. Ik hoop hem buiten Watkins Glenn later dit jaar toch ook eens op een oval te zien. Nascar Busch is 1 van mijn favoriete raceklassen (meestal veel spannender dan de Nextel Cup) dus een Belg die daar fulltime rijd zou het enkel maar mooier maken.

De commentatoren waren ook erg verbaasd dat dat belgske zo sterk voor de dag kwam :)

Doefie

Citaat van: cookie op 07 maart 2006 - 19:47:01
Citaat van: Doefie op 07 maart 2006 - 19:16:10
Is niet dé NASCAR zoals we die kennen, die rijden enkel op de ovals. Is een klasse onder de NASCAR, net zoals Formule 1 en Formule 3000 / GP2. NASCAR rijdt niet in Mexico en al zeker niet op gewone circuits  :)

fout na fout in dat stukje ;) . Nascar Busch mag je zeker niet vergelijken met GP2 of F3000. Het is de 2de nascar divisie waarlangs vele rookies doorstromen naar de Nextel Cup, maar ze gaan bijna even snel als de Cup wagens (slechts 50pk minder dacht ik). Nascar Nextel cup rijd idd (nog) niet in Mexico, de Busch series wel. En de Nascar Nextel Cup rijden elk seizoen op 2 "gewone" road courses, Watkins Glenn en de Infineon Raceway in Sonoma, dus niet enkel op ovals.

Tussen Formule 1 en GP2 zit qua snelheid ook niet veel verschil hoor.

4ever_karting

Ja, prachtig gereden van Marc Goossens, pure klasse!

Manuel

Ik hoop dat Marcske nog meer races mag rijden in de Nascar bush series.