Bevriezen motorontwikkeling

Gestart door McChouffe, 26 maart 2006 - 22:44:43

« vorige - volgende »

Bevriezen van de motorontwikkeling?

Goed idee
0 (0%)
Trekt op niks
18 (100%)
Laat me gerust met uw poll
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 13

McChouffe

De FIA wil blijkbaar de ontwikkelingen aan de motor bevriezen tot 2012. Wat vinden jullie hiervan?

Voor mij totale onzin, dit doet voor de zoveelste keer afbreuk aan wat F1 is: een hoogtechnologische sport. Ze kunnen het bij de FIA precies maar moeilijk verkroppen dat die V8 motoren maar weinig moeten onderdoen voor de V10 motoren.
Het 'excuus' van kostenbesparingen wordt weer bovengehaald. Maar men laat eerst de teams wel miljoenen investeren in V8 motoren. Als men dit idee ten tijde van de V10 motoren had bovengehaald (je gaat me niet vertellen dat ze dit nu pas verzonnen hebben), het veel meer kosten had bespaard. Het is een zoveelste poging van de FIA/Mosley om F1-wagens trager te maken.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Mikacouli

Ik vind het belachelijk. Als je het eerste jaar een slechte motor bouwt hang je eraan voor 5 jaar. Pure zever. Dit kunnen ze gewoon niet maken. Net zoals je zegt, F1 staat voor technologie.
Kostenbesparen? wat steken ze uit?
De teams hebben nog meer geld uitgegeven dan andere jaren om deze nieuwe V8 te bouwen. Nu zullen alle teams een zo snel mogelijke en zo'n betrouwbare motor willen maken in zo'n korte periode. Ze vragen er gewoon om, om alles duurder te maken.
Ze zijn slecht bezig bij de FIA. ::)

Ferrari 2010

Inderdaadn heel belachelijk. Ik sluit me aan bij Mikacouli, het zou de teams die nu een mindere motor hebben benadelen...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

KVDracer

#3
Ik vind als ze zoiets van plan zijn dat ze dan evengoed standaardmotoren kunnen inzetten, dermee bedoel ik, 1 motorleverancier. Want stel dat dit verleden jaar in voege zou gegaan zijn, dan zou McLaren nog 5 jaar hebben moeten rondrijden met plofmotoren. Ik weet eigenlijk ook niet goed hoe ge de kosten moet drukken hoor. De kosten zullen sowieso wel eens naar beneden gaan denk ik.

KVDracer

Ik vind als ze zoiets van plan zijn dat ze dan evengoed standaardmotoren kunnen inzetten, dermee bedoel ik, 1 motorleverancier. Want stel dat dit verleden jaar in voege zou gegaan zijn, dan zou McLaren nog 5 jaar hebben moeten rondrijden met plofmotoren. Ik weet eigenlijk ook niet goed hoe ge de kosten moet drukken hoor. De kosten zullen sowieso wel eens naar beneden gaan denk ik.

daan

Het zou wel een beetje triest zijn. F1 staat voor sneller en sneller maken van die wagens en al zouden ze dan de motorontwikkeling gaan bevriezen schiet dat een stuk minder op. Het zou heel jammer zijn.