Roken

Gestart door Martin, 25 maart 2006 - 10:56:41

« vorige - volgende »

Rook je?

Ja
Nee
Soms
Gestopt

razzle_dazzle

Citaat van: Alan Blues op 29 maart 2006 - 00:59:17
Citaat van: Martin op 28 maart 2006 - 23:58:18
Zijn hier nog lezers die wel eens een blowtje opsteken? (Zeg maar wiet of hasj)
Wist je dat daar 7 keer meer teer inzit dan in een sigaret. Dat spul heb ik gelukkig nog nooit geprobeerd en zal dat ook nooit gaan doen. Vaak te veel bier en altijd te veel sigaretten zijn al twee verslavingen die genoeg zijn voor mij. Oh ja, en sex met een mooie vrouw is dan de derde verslaving. Maar die is gezond. ;D ;D ;D

Euh... Ja, maar heel zelden. Zeker niet als ik te veel gedronken heb, nooit als ik nog ver moet rijden en nooit in bijzijn van jongeren. Het is vooral de smaak die me charmeert. Het high zijn is soms leuk, maar in de meeste gevallen vind ik het té. Geef me dus maar liever een Duvel of een goede whisky.

Een ander ding, ik drink nooit voor ik op het podium ga! Allé, ik ben nooit dronken op een podium. Eén à twee gewone pintjes tegen de druk kunnen wel.

In een van mijn groepen, eind jaren '80, heb ik zelfs een afspraak gemaakt met de andere groepsleden dat als er iemand stoned of zat op het podium zou staan, dat die er onherroepelijk uitvloog.  Gelukkig is het nooit moeten gebeuren. Onze saxofonist heeft wel eens met cocaïne geëxperimenteerd, maar is er, gelukkig genoeg, op tijd mee gestopt. Zo'n spul komt er bij mij niet in. Nooit! Maar een jointje af en toe... Who cares, als anderen er geen last van hebben....

Whohoooo, wat een outing....

SHOOT! ;)

Hehe, moet kunnen af en toe. Ik rook heel af en toe ook eentje mee, als vrienden van mij eentje opsteken. Natuurlijk doe je dat op een plaats waar geen jongeren zijn.

Op het podium kruipen doe ik wel alleen als ik ladderzat ben, met alle gevolgen vandien  8) ;D.

The REAL BUTTON Freak

Wat alle niet rokers moeten begrijpen is dat alle rokers ook ooit niet-rokers zijn geweest.

Martin

Tot mijn 15e was ik een niet roker. Maar mijn vader en moeder rookte ook.
Ja, dan ga je zelf ook sneller roken.

Jasper

Citaat van: The REAL Freak op 27 maart 2006 - 19:59:17
Citaat van: Mikacouli op 27 maart 2006 - 17:30:14
Citaat van: Doefie op 26 maart 2006 - 22:16:31
Citaat van: Martin op 26 maart 2006 - 21:07:04
Kan wel zijn, ik steek er nog een op.

Het egoïsme van een zelfmoordende roker ;)
Het egoïsme van een (zelf)moordende roker
;)

De Uitlaatgassen die je op straat in-ademt, de besproeingen op groenten, de hormonen in koeien en wat nog allemaal.

Gezond leven is er al lang niet meer bij.

Een sigaret kan enorm deugd doen. Zoals bij andere mensen een stuk chocolade of een goede pint.

In een vrije wereld wil ik het recht hebben om te roken, en dat hoeft niet per se op restaurant of op de werkvloer. Maar als ik buitenkom of op café ga wil ik toch mijn Gaullouise Blondes (blauwe).

In een vrije wereld wil ik het recht hebben op lucht zonder de geur van sigaretten. Dat mensen roken op zich, daar heb ik niets tegen. Dat ze mij daarmee storen wel. Mensen mogen roken, maar ze moeten hun smeerlapperij wel voor zichzelf houden.

dj Peter

Het is een verschijsel van deze tijd dat mensen zich aan alles storen en steeds onverdraagzamer worden.
Als ik rook tracht ik rekening te houden met niet-rokers,behalve in een café.Bij een pint hoort een sigaret vind ik.
Gisterenavond nog naar een bevriend koppel geweest,zij nodigden ons en anderen uit voor een drink in hun nieuwe woonst: op zo'n momenten maak ik er ook geen probleem van om met een paar andere rokers buiten te gaan roken.
Wie zich stoort aan sigarettenrook in openlucht vind ik hypocriet:de meesten van hen zorgen er ook voor dat we in de zomer amper zuurstof kunnen happen omdat er teveel fijn stof  en ozon in de lucht hangt, veroorzaakt door niet-rokende automobilisten.
Als ik ooit stop met roken doe ik dat voor mezelf,zeker niet voor een ander.

Martin

Dat is voor mij een bingo Saffie.
En saffie is in Nederland een sigaretje. Spreektaal in de grote steden.

Jasper

Citaat van: SaffierFM op 01 april 2006 - 17:48:56
Het is een verschijsel van deze tijd dat mensen zich aan alles storen en steeds onverdraagzamer worden.
Als ik rook tracht ik rekening te houden met niet-rokers,behalve in een café.Bij een pint hoort een sigaret vind ik.
Gisterenavond nog naar een bevriend koppel geweest,zij nodigden ons en anderen uit voor een drink in hun nieuwe woonst: op zo'n momenten maak ik er ook geen probleem van om met een paar andere rokers buiten te gaan roken.
Wie zich stoort aan sigarettenrook in openlucht vind ik hypocriet:de meesten van hen zorgen er ook voor dat we in de zomer amper zuurstof kunnen happen omdat er teveel fijn stof  en ozon in de lucht hangt, veroorzaakt door niet-rokende automobilisten.
Als ik ooit stop met roken doe ik dat voor mezelf,zeker niet voor een ander.

Ten eerste: als iemand naast mij een sigaret zit te roken, ondervind ik daar veel meer gezondheidsproblemen van dan door in de zomer gewoon te leven. Ten tweede zijn de problemen in de zomer niet direct oplosbaar, de problemen van een sigaret zijn dat wel. Ten derde is het niet alleen de gezondheid, maar ook de hinder van de rook. Een sigaret stinkt, door een sigaret gaan ik en mijn kleren ook stinken, dat kriebelt in mijn keel en mijn ogen beginnen daarvan te tranen.

En dat allemaal door één persoon die er blijkbaar meer goed dan slecht in ziet om zijn eigen longen te doen rotten.

dj Peter

Citaat van: Jasper op 01 april 2006 - 19:45:00
Citaat van: SaffierFM op 01 april 2006 - 17:48:56
Het is een verschijsel van deze tijd dat mensen zich aan alles storen en steeds onverdraagzamer worden.
Als ik rook tracht ik rekening te houden met niet-rokers,behalve in een café.Bij een pint hoort een sigaret vind ik.
Gisterenavond nog naar een bevriend koppel geweest,zij nodigden ons en anderen uit voor een drink in hun nieuwe woonst: op zo'n momenten maak ik er ook geen probleem van om met een paar andere rokers buiten te gaan roken.
Wie zich stoort aan sigarettenrook in openlucht vind ik hypocriet:de meesten van hen zorgen er ook voor dat we in de zomer amper zuurstof kunnen happen omdat er teveel fijn stof  en ozon in de lucht hangt, veroorzaakt door niet-rokende automobilisten.
Als ik ooit stop met roken doe ik dat voor mezelf,zeker niet voor een ander.

Ten eerste: als iemand naast mij een sigaret zit te roken, ondervind ik daar veel meer gezondheidsproblemen van dan door in de zomer gewoon te leven. Ten tweede zijn de problemen in de zomer niet direct oplosbaar, de problemen van een sigaret zijn dat wel. Ten derde is het niet alleen de gezondheid, maar ook de hinder van de rook. Een sigaret stinkt, door een sigaret gaan ik en mijn kleren ook stinken, dat kriebelt in mijn keel en mijn ogen beginnen daarvan te tranen.

En dat allemaal door één persoon die er blijkbaar meer goed dan slecht in ziet om zijn eigen longen te doen rotten.
Een béétje wederzijds begrip en respect kan wonderen doen... maar men moet ophouden met elkaar te bekritiseren en te betuttelen. De overheid is trouwens hét voorbeeld van hypocrisie: enerzijds is er de heksenjacht tegen rokers en anderzijds mag je rustig een jointje roken.
Wat het rookverbod op de werkvloer betreft: in afgesloten ruimten kan ik het best begrijpen, maar mensen die in de buitenlucht werken (zoals ik) doen toch geen vlieg kwaad als ze een sigaretje roken?
Trouwens ik ben de enige roker ik het bedrijfje waar ik werk,niemand stoort zich daaraan en het beinvloed mijn prestaties zeker niet,iets wat niet kan gezegd worden van enkele collega's die op maandagochtend op het werk verschijnen met een bierluchtje.
Het ligt niet in mijn aard om op alles en iedereen te gaan kakken, maar ik heb meer problemen met dronken chauffeurs,arrogante egoisten,hypocriete milieuterroristen,criticasters,enz..
voilà, en nu tijd voor een heerlijke Marlboro.

TheIceman

Citaat van: Martin op 25 maart 2006 - 10:56:41

Ik ga maar naar Zwirserland verhuizen.
Of naar Luxemburg! Ik rook zelf overigens niet, natuurlijk veel te jong, maar ik ga er ook noooit aan beginnen.

amp

Hmm, ben anderhalf jaar gestopt met roken..

en onlangs terug de smaak te pakken gekregen :/ ( op café in bijzijn van rokende vrienden )

Aan de ene kant was ik blij toen ik gestopt was, dat ik toch al gezonder leefde, maar mmm geef mij nu toch maar een sigaret.

Ferrari 2010

Citaat van: TheIceman op 29 december 2007 - 15:23:16
Citaat van: Martin op 25 maart 2006 - 10:56:41

Ik ga maar naar Zwirserland verhuizen.
Of naar Luxemburg! Ik rook zelf overigens niet, natuurlijk veel te jong, maar ik ga er ook noooit aan beginnen.
Duidelijk iemand die zich ietwat verveelt in de vakantie en het archief is ingedoken ;D ;D
Wat je zegt is overigens leuk (en zeker haalbaar, ik ben 18 en heb ook nog nooit van een sigaret getrokken en ben het niet van plan), maar ik weet nog toen in het 6de leerjaar de meester bij ons vroeg wie toen veronderstelde nooit te gaan roken, op 1 na iedereen. En nu, 6 jaar later, ik ben er zeker van dat ze bijna allemaal al wel eens een sigaretje hebben gerookt (en daar is mijn insziens niets mis mee, je bent dan nog niet verslaaft) en dat 25% effectief rookt. Het is dus iets wat velen zeggen wanneer ze jong zijn, maar helaas weinige zich effectief aan houden...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

meatball

Ik ben in elk geval blij dat er op restaurant niet meer mag gerookt worden,mijn eten smaakt nu tenminste niet meer naar rook.
Op cafe stoorde me dat eigenlijk minder,maar zelf steek in zeker nooit zo een stinkstok in mijn mond
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Supermariobros

Citaat van: meatball op 29 december 2007 - 19:35:08
Ik ben in elk geval blij dat er op restaurant niet meer mag gerookt worden,mijn eten smaakt nu tenminste niet meer naar rook.
Op cafe stoorde me dat eigenlijk minder,maar zelf steek in zeker nooit zo een stinkstok in mijn mond

Ik ook niet, er zijn alleen maar nadelen aan roken.

TheIceman

Citaat van: Ferrari 2007 op 29 december 2007 - 19:16:55
Citaat van: TheIceman op 29 december 2007 - 15:23:16
Citaat van: Martin op 25 maart 2006 - 10:56:41

Ik ga maar naar Zwirserland verhuizen.
Of naar Luxemburg! Ik rook zelf overigens niet, natuurlijk veel te jong, maar ik ga er ook noooit aan beginnen.
Duidelijk iemand die zich ietwat verveelt in de vakantie en het archief is ingedoken ;D ;D
Wat je zegt is overigens leuk (en zeker haalbaar, ik ben 18 en heb ook nog nooit van een sigaret getrokken en ben het niet van plan), maar ik weet nog toen in het 6de leerjaar de meester bij ons vroeg wie toen veronderstelde nooit te gaan roken, op 1 na iedereen. En nu, 6 jaar later, ik ben er zeker van dat ze bijna allemaal al wel eens een sigaretje hebben gerookt (en daar is mijn insziens niets mis mee, je bent dan nog niet verslaaft) en dat 25% effectief rookt. Het is dus iets wat velen zeggen wanneer ze jong zijn, maar helaas weinige zich effectief aan houden...
Dan hoop ik dat we over 10 jaar nog allebei actief zijn op het forum, dat ik dan weer eens het archief induik en dan kijken we of we nog steeds niet-rokers zijn ;)
P.S.: 6e leerjaar? Heb je gymnasium gedaan?

Ferrari 2010

Neen, in België zit het schoolsysteem helemaal anders ineen, je hebt 3 jaar kleuterschool (van je 3 tot 6 jaar), dan 6 jaar lagere school (6 tot 12 jaar) en dan 6 jaar middelbaar (12 tot 18 jaar). Wanneer je in de lagere school zit, zit je in het 1ste, 2de, ... , 6de leerjaar.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.