Roken

Gestart door Martin, 25 maart 2006 - 10:56:41

« vorige - volgende »

Rook je?

Ja
Nee
Soms
Gestopt

KVDracer

Van mij mogen ze het roken overal verbieden zenne.  Juist nog op straat, daar zouden ze nog mogen roken.

Mikacouli

Citaat van: KVDracer op 26 maart 2006 - 13:08:44
Van mij mogen ze het roken overal verbieden zenne.  Juist nog op straat, daar zouden ze nog mogen roken.

Volledig mee eens. Ik ben een groot anti-roker. Ik duld niemand met een sigaret in mijn buurt. Of ik doe toch mijn best.
Elk jaar sterven er 10000 mensen aan passief roken in Belgie. Overtuigende cijfers niet waar?

Martin

Kan wel zijn, ik steek er nog een op.

dj Peter

#18
We zullen er samen nog ééntje opsteken hé Martin?  ;)
Hmmm... heerlijke Marlboro...

Doefie

Citaat van: Martin op 26 maart 2006 - 21:07:04
Kan wel zijn, ik steek er nog een op.

Het egoïsme van een zelfmoordende roker ;)

Alan Blues

Toen we naar het Sony-gebouw verhuisden vreesde ik dat ik het moeilijk zou hebben met het rookverbod. Maar dat valt allemaal goed mee. Ik rook tijdens de werkuren nu 4 à 5 sigaretten i.p.v. 20. Maakt vooral een verschil in het maandbudget...

's Avonds rook ik helaas wel meer. Niets zo lekker bij een koele Duvel dan een lekker sigaretje...

Doefie

Citaat van: Alan Blues op 27 maart 2006 - 16:46:07
Toen we naar het Sony-gebouw verhuisden vreesde ik dat ik het moeilijk zou hebben met het rookverbod. Maar dat valt allemaal goed mee. Ik rook tijdens de werkuren nu 4 à 5 sigaretten i.p.v. 20. Maakt vooral een verschil in het maandbudget...

's Avonds rook ik helaas wel meer. Niets zo lekker bij een koele Duvel dan een lekker sigaretje...

*sigaret valt in Duvel ... Duvel om zeep ... trauma* ;)

Mikacouli

Citaat van: Doefie op 26 maart 2006 - 22:16:31
Citaat van: Martin op 26 maart 2006 - 21:07:04
Kan wel zijn, ik steek er nog een op.

Het egoïsme van een zelfmoordende roker ;)
Het egoïsme van een (zelf)moordende roker
;)

Hamilton MASTER

Er zijn 2 belangrijke gevolgen aan roken:
- Slechte werking en zuurstofopname van de longen

- Aderverkalking door het teer.

Als je al 30 jaar rookt, kan je je longen niet meer redden.
Maar zelfs 1 sigaret per week zorgt ervoor dat je aders verkalken en dat de wand vernauwt en na een bepaalde tijd slibt je bloedvat gewoon dicht. De operaties die nodig zijn om deze verkalking weg te halen zijn erg pijnlijk.

Dus probeer gewoon te stoppen met roken!

Symptomen op adernauwingen zijn, hoge bloeddruk, constant hoge pols.



McChouffe

Citaat van: Raikkonen MASTER op 27 maart 2006 - 17:38:23De operaties die nodig zijn om deze verkalking weg te halen zijn erg pijnlijk.

Wie zijn gat brandt...  ;)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Doefie

Citaat van: McChouffe op 27 maart 2006 - 17:56:11
Citaat van: Raikkonen MASTER op 27 maart 2006 - 17:38:23De operaties die nodig zijn om deze verkalking weg te halen zijn erg pijnlijk.

Wie zijn gat brandt...  ;)

... zat op z'n sigaret ;)

The REAL BUTTON Freak

Citaat van: Mikacouli op 27 maart 2006 - 17:30:14
Citaat van: Doefie op 26 maart 2006 - 22:16:31
Citaat van: Martin op 26 maart 2006 - 21:07:04
Kan wel zijn, ik steek er nog een op.

Het egoïsme van een zelfmoordende roker ;)
Het egoïsme van een (zelf)moordende roker
;)

De Uitlaatgassen die je op straat in-ademt, de besproeingen op groenten, de hormonen in koeien en wat nog allemaal.

Gezond leven is er al lang niet meer bij.

Een sigaret kan enorm deugd doen. Zoals bij andere mensen een stuk chocolade of een goede pint.

In een vrije wereld wil ik het recht hebben om te roken, en dat hoeft niet per se op restaurant of op de werkvloer. Maar als ik buitenkom of op café ga wil ik toch mijn Gaullouise Blondes (blauwe).

Ferrari 2010

Citaat van: Mikacouli op 27 maart 2006 - 17:30:14
Citaat van: Doefie op 26 maart 2006 - 22:16:31
Citaat van: Martin op 26 maart 2006 - 21:07:04
Kan wel zijn, ik steek er nog een op.

Het egoïsme van een zelfmoordende roker ;)
Het egoïsme van een (zelf)moordende roker
;)

Inderdaad.

Ikzelf rook niet, heb ook nooit een trek genomen van een sigaret of sigaar of whatever. Nooit 1 vastgehad kan ik niet zeggen, kheb al vaak genoeg een sigaret vastgehad, en een sigaret gerold. maar nooooit voor mezelf. Ik moet die boecht niet hebben. Tegen het roken in mijn omgeving heb ik niet altijd iets, buiten vind ik het kunnen, de geur ervan vind ik immers niet zo slecht. Maar binnen, neen danku, ik haat het om op een feest vanuit het toilet te komen en te merken hoe wazig het plots is  >:(

Maar van mij mogen ze de verkoop en het gebruik van de sigaret totaal verbieden, ik zal er niets op tegen hebben.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Citaat van: Martin op 25 maart 2006 - 18:03:51
Als je binnenkort hier niets meer van mij leest ben ik overleden aan longkanker.
Ik rook al meer dan 30 jaar en stoppen heeft nu geen zin meer. Mijn longen moeten een lange asfaltweg zijn. Het eerste wat ik 's morgens doe is een shaggie opsteken en voor ik naar bed ga is een peuk uitdrukken.
Dat je de andere mensen rustig laat meesterven boeit je niet?
Trouwens, wie zegt dat het geen zin meer heeft om te stoppen? Mijn grootvader heeft in het ziekenhuis gelegen door het roken, waarschijnlijk longkanker ofzo, is al lang geleden. Hij is van de ene dag op de andere gestopt, en leeft nu, minstens 10 jaar later, nog steeds. Het kan nog nut hebben hoor ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Juan

Citaat van: Martin op 25 maart 2006 - 18:03:51
Ik rook al meer dan 30 jaar en stoppen heeft nu geen zin meer.
Waarom zou het geen zin meer hebben te stoppen? Mijn vader heeft ook ongeveer 30 jaar gerookt en is vorig jaar van de ene dag op de andere gestopt (nu al meer dan een jaar geleden). De schade die je hebt aangericht kan je inderdaad niet meer laten verdwijnen, maar je kan wel de schade die je jezelf nog gaat berokkenen voorkomen.
Ikzelf ben ook blij dat hij gestopt is, voordien had ik niets anders dan last van verkoudheden etc, sindsdien nog sporadisch eens een kleine verkoudheid gehad. Zo zie je maar, je schaadt er niet enkel je eigen gezondheid mee.

Dus als je wil roken, heb ik niets op tegen, je doet immers wat je zelf wil, maar dat men dat dan doet als niemand er last van heeft...

Iedereen die rookt moet trouwens eens de rekening maken van hoeveel geld hij al die jaren al in de lucht heeft geblazen, denk je niet dat je daar veel interessantere dingen had mee kunnen doen?
Juan