Gp van Australië

Gestart door Manuel, 24 maart 2006 - 20:00:49

« vorige - volgende »

Wie wint er in Australië

Michael Schumacher
Fernando Alonso
Kimi Raikkonen
Jenson Button
iemand anders

Jasper

Kimi's wagen was zo slecht dat hij op een bepaald moment anderhalve seconde trager was dan Montoya. Dat de pitcrew de voorvleugel dan niet meteen vervangen krijgt zou inderdaad niet mogen maar dat gebeurt gewoon.

Jean Todt

Is het eigenlijk iemand opgevallen dat na de eerste pitstops Schumacher de enige was die het tempo van Alonso kon volgen?

Zonder zijn fout werd hij minstens 4es.

dj Peter

Citaat van: Jean Todt op 04 april 2006 - 18:26:49
Is het eigenlijk iemand opgevallen dat na de eerste pitstops Schumacher de enige was die het tempo van Alonso kon volgen?

Zonder zijn fout werd hij minstens 4es.
Mi-ni-mum. Schumi reed de derde-snelste ronde.(met volle tank!) Het waren de banden die niet meewilden.

dj Peter

Citaat van: Doefie op 03 april 2006 - 23:20:49
Citaat van: SaffierFM op 03 april 2006 - 22:08:08
En of ze meer talent hebben dan Michael op zijn leeftijd,daar ben ik nog niet zozeker van. Ik dacht dat Schumi vrij snel potten kon breken en kampioen werd na zijn entree in de F1,dat weet iedereen die iets van F1 afweet.k'Vind het wel opmerkelijk dat het talent van Michael en al zijn prestaties in het verleden plots vergeten worden na een miserabel seizoen en een ramprace. Ik blijf erbij: geef hem een snelle wagen en de jonge snaken zullen er last mee hebben.
Montoya is een blaaskaak en een slecht verliezer.Nu geeft hij er zelfs zijn team en zijn collega van langs,maar zijn eigen fouten durft hij niet onder ogen zien. JP had hoerechance toen hij op dezelfde plaats als Michael te wijd door de bocht ging. Als hij ook over dat "bultje" gegaan was, kon men de brokstukken ook bij elkaar vegen.


Montoya zijn uitvallen kwam trouwens door een elektronisch probleem, dat hij daardoor de wagen verloor. Hij had voort kunnen rijden na zijn schuiver maar de wagen haperde. Montoya ging trouwens niet zover als M.Schumacher. Zijn wagen was al met de helft over de curbstones, die van Montoya veel minder. Is hij daarom een slechte verliezer omdat hij eens iets zegt tegenover zijn team ? De mechaniciens halen er meer uit als hij zegt dat zijn wagen kon verbeterd worden dan dat hij het als een geweldige auto gaat bestempelen waar uiteindelijk dingen mislopen. Dan kan er tenminste aan gewerkt worden. Ik ben die zever beu dat een coureur zijn team en wagen alleen maar "uitstekend" en "fantastisch goed" mag noemen (niet specifiek op u maar is overal zo). Een wagen die met de verf aan elkaar gehouden wordt is géén goeie wagen... dan mag dat toch zo gezegd worden ? Of moet men dan ook beginnen "ahja, het is een geweldige wagen. Hij valt om de 2m uiteen, maar het is een geweldige wagen". Zever he. Scheelt er iets met de wagen, noem die wagen dan hoe het wel degelijk is. Bij McLaren is het nu niet zo, het zijn de kleine dingen die misgaan. Maar ze gaan dan wel degelijk mis.
t'Is toch altijd wat met Montoya ? Als zijn prestaties tegenvallen ligt het nooit aan hemzelf maar altijd wel aan het team,de auto,zijn teamgenoot of iets anders. Hij moet eens leren zijn eigen fouten toe te geven.
Michael Schumacher doet dat tenminste..

Doefie

Citaat van: SaffierFM op 04 april 2006 - 21:45:37
t'Is toch altijd wat met Montoya ? Als zijn prestaties tegenvallen ligt het nooit aan hemzelf maar altijd wel aan het team,de auto,zijn teamgenoot of iets anders. Hij moet eens leren zijn eigen fouten toe te geven.
Michael Schumacher doet dat tenminste..

Montoya heeft zijn eigen fouten al toegegeven in de voorbije jaren. Australië 2003 is één van de keren. Derbij, hoeveel coureurs zijn er niet die de fout zoeken bij de wagen ? "Banden zijn niet goed, elektronische problemen, vleugels deden raar, de tractiecontrole wou niet mee, wielophaning dit, motor dat, versnellingsbak die haperde, ...".

dj Peter

Citaat van: Doefie op 04 april 2006 - 21:52:04
Citaat van: SaffierFM op 04 april 2006 - 21:45:37
t'Is toch altijd wat met Montoya ? Als zijn prestaties tegenvallen ligt het nooit aan hemzelf maar altijd wel aan het team,de auto,zijn teamgenoot of iets anders. Hij moet eens leren zijn eigen fouten toe te geven.
Michael Schumacher doet dat tenminste..

Montoya heeft zijn eigen fouten al toegegeven in de voorbije jaren. Australië 2003 is één van de keren. Derbij, hoeveel coureurs zijn er niet die de fout zoeken bij de wagen ? "Banden zijn niet goed, elektronische problemen, vleugels deden raar, de tractiecontrole wou niet mee, wielophaning dit, motor dat, versnellingsbak die haperde, ...".
Tja, er zijn natuurlijk factoren genoeg om je eigen fouten te verdoezelen hé  ;) Maar ach, niemand is volmaakt, zelfs een zevenvoudig kampioen niet...  :)

F1Club

ik vind dat montoya tegenwoordig degelijke races rijdt, maakt weinig fouten en toont dat hij even snel kan zijn als kimi raikkonen... en hij kon zijn stuurfout over de 'schumi-hobbel' nog wat corrigeren, in tegenstelling tot onze zevenvoudige wereldkampioen, die inderdaad ook fouten maakt ;)

FerrariMan

Citaat van: Mikacouli op 30 maart 2006 - 20:09:50
Citaat van: Doefie op 30 maart 2006 - 20:06:51
Citaat van: Mikacouli op 30 maart 2006 - 19:49:59
Ik lees nu toch iets anders hoor.
CitaatFerrari wisselt mogelijk beide motoren
Door Joachim Van Wing op 30-03-2006

Index > australie · ferrari · nieuws

Heeft Ferrari dan toch echte motorproblemen?

Het team uit Maranello denkt eraan om preventief beide motoren te vervangen. Wanneer is nog niet duidelijk. Of de ingreep is ingegeven door betrouwbaarheids- dan wel prestatieredenen al evenmin.

Zeker is wel dat wanneer het team de rijders van motor laat wisselen, beide rijders 10 plaatsen achteruit schuiven op de startgrid.

Het team meldt dat ze de situatie opvolgen en er alles aan doen teneinde een kwalijke motorenwissel te vermijden.

Een motorwissel zou in ieder geval het wedstrijdbeeld nu reeds grondig bijstellen aangezien de omloop in Melbourne - bij gebrek aan inhaalmogelijkheden - geen remonte uit de achterste gelederen toelaat zoals dat in Bahrein of Maleisië wel het geval is.
bron: f1journaal

Ja ... en wie zegt dat F1Journaal zo betrouwbaar is. (bedoel daar niks mis mee he)

Nee, bedoel het niet zo. Ik was het tegen gekomen en plaatste het gewoon hier. Waar rook is is meestal vuur. We gaan zien. Mss beter voor de spanning dat ze gewoon kunnen racen met de motor van vorig weekend. ;)
Om hier nog even op terug te komen, achteraf blijkt het toch maar sensatie-verslaggeving te zijn...

Mikacouli

Citaat van: FerrariMan op 05 april 2006 - 00:48:51
Citaat van: Mikacouli op 30 maart 2006 - 20:09:50
Citaat van: Doefie op 30 maart 2006 - 20:06:51
Citaat van: Mikacouli op 30 maart 2006 - 19:49:59
Ik lees nu toch iets anders hoor.
CitaatFerrari wisselt mogelijk beide motoren
Door Joachim Van Wing op 30-03-2006

Index > australie · ferrari · nieuws

Heeft Ferrari dan toch echte motorproblemen?

Het team uit Maranello denkt eraan om preventief beide motoren te vervangen. Wanneer is nog niet duidelijk. Of de ingreep is ingegeven door betrouwbaarheids- dan wel prestatieredenen al evenmin.

Zeker is wel dat wanneer het team de rijders van motor laat wisselen, beide rijders 10 plaatsen achteruit schuiven op de startgrid.

Het team meldt dat ze de situatie opvolgen en er alles aan doen teneinde een kwalijke motorenwissel te vermijden.

Een motorwissel zou in ieder geval het wedstrijdbeeld nu reeds grondig bijstellen aangezien de omloop in Melbourne - bij gebrek aan inhaalmogelijkheden - geen remonte uit de achterste gelederen toelaat zoals dat in Bahrein of Maleisië wel het geval is.
bron: f1journaal

Ja ... en wie zegt dat F1Journaal zo betrouwbaar is. (bedoel daar niks mis mee he)

Nee, bedoel het niet zo. Ik was het tegen gekomen en plaatste het gewoon hier. Waar rook is is meestal vuur. We gaan zien. Mss beter voor de spanning dat ze gewoon kunnen racen met de motor van vorig weekend. ;)
Om hier nog even op terug te komen, achteraf blijkt het toch maar sensatie-verslaggeving te zijn...
Yep, moet ik je gelijk in geven ;)

FerrariMan

Ondertussen heeft MS deze week 230 rondes zonder problemen gereden, Badoer 330 (maar heel wat met de F2004) en Gene deed er 113.

Geen problemen gehad, wat altijd een beetje positief is.

Jasper

In Australië waren er ook geen betrouwbaarheidsproblemen maar snelheidsproblemen. Die traagheid kwam dan weer door een verkeerde bandenkeuze, en die verkeerde bandenkeuze deden ze omdat ze de betere banden nog nooit getest hadden. En dat kwam dan weer omdat het op Fiorano regende.

Williams en Toyota waagden de stap met de nieuwe banden wel en boekten resultaat. Williams testte wel op Valencia waar het waarschijnlijk niet regende.

razzle_dazzle

Citaat van: Jasper op 07 april 2006 - 16:30:59
In Australië waren er ook geen betrouwbaarheidsproblemen maar snelheidsproblemen. Die traagheid kwam dan weer door een verkeerde bandenkeuze, en die verkeerde bandenkeuze deden ze omdat ze de betere banden nog nooit getest hadden. En dat kwam dan weer omdat het op Fiorano regende.

Williams en Toyota waagden de stap met de nieuwe banden wel en boekten resultaat. Williams testte wel op Valencia waar het waarschijnlijk niet regende.
Toch onvoorstelbaar dat een team als Ferrari zoveel belangrijke punten verliest, louter uit gemakzucht  ???. Enfin, kben blij dat Schumacher is met z'n vuist op tafel heeft geslagen, hopelijk helpt die update voor Imola dan ook...

FerrariMan

#132
Redactie, Gene reed vandaag in Barca niet rond met een F2004, in tegenstelling tot een paar verkeerde berichten.

CitaatThe Scuderia's two official test drivers, Luca Badoer and Marc Gene, each at the wheel of a 248 F1, got the ball rolling for this four day test session. The Italian worked mainly on development of new components, while his Spanish colleague began an endurance run. At the end of the day, 201 laps had been completed: 102 by Gene and 99 by Badoer. The best time was set by Marc (1.16.129,) with Luca's quickest lap being a 1.16.398.

Op de foto's is ook duidelijk te zien dat het de 248 is. Ferrari persberichten en andere websites confirmeren dit.