Het voetbal-topic

Gestart door FerrariMan, 22 maart 2006 - 17:25:33

« vorige - volgende »

Wizard

Niet gezien. Maar was het zo bijzonder? Leverkusen wist zelfs tegen Genk niet te imponeren....

0634

Messi was geweldig, echt geweldig. Soms heb je tijd nodig om te beseffen dat iemand uitzonderlijk goed is. Dat nostalgie erbij komt kijken en dat je over 10 of 15 jaar zegt: die was echt goed. Messi is écht goed. Uitzonderlijk goed. En wat het knappe is: hij speelt heel erg constant, hij is zo vaak beslissend. Hij speelt echt wel eens een mindere wedstrijd, of een paar zelfs, maar een paar weken of zelfs maanden uit vorm zijn, wat de meeste spelers wel eens hebben, dat zie je bij hem echt niet.

Kootje

Gisteren 'n mini portret over 'm gezien bij Studio Sport ofzo.

Op 7-jarige leeftijd speelde hij in in de jeugd van een van de twee plaatselijke topclubs Newall Old Boys.
Op zich niet zo bijzonder, maar hij speelde daar tussen jongens die 'n jaar ouder en 2 koppen groter waren, en zelfs toen was hij al 'n fenomeen.
Zijn toenmalige trainer zei het volgende over Messi: Leo was 'n talent van het kaliber dat je niets kon leren. Elke balbehandeling, elke loopactie, het zat er van nature al in.


@ Franky,

Heb toevallig gisteren je stukkie over talent gelezen.
Maar DAT is dus talent.
Talent heb je of heb je niet, ook 100.000 uur oefening veranderd daar niets aan.
Met oefenen wordt je weliswaar beter, maar zonder aangeboren talent nooit echt, laat staan uitzonderlijk, goed.

Wel 'n mooi stukkie trouwens.  :)

Fabian

Genoten van Messi. Zoals hij voetbalt ziet het er zo makkelijk uit, maar als ik het probeer breek ik mijn beide benen. Het is werkelijk een genot om die jongen te zien voetballen.

Kootje

Niet voor niets al 3 jaar op rij wereldvoetballer van 't jaar.

Ennuh ..... volgens Cruyff zal hij dat de komende 4 jaar ook nog worden.
Nu ben ik 't niet vaak eens met Johan, maar hier zou hij nog weleens gelijk kunnen krijgen.

Fabian

Citaat van: Kootje op 09 maart 2012 - 11:58:27
Niet voor niets al 3 jaar op rij wereldvoetballer van 't jaar.

Ennuh ..... volgens Cruyff zal hij dat de komende 4 jaar ook nog worden.
Nu ben ik 't niet vaak eens met Johan, maar hier zou hij nog weleens gelijk kunnen krijgen.

Dat ben ik helemaal met Cruyffie eens. Geweldige voetballer.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 09 maart 2012 - 09:32:36
Zijn toenmalige trainer zei het volgende over Messi: Leo was 'n talent van het kaliber dat je niets kon leren. Elke balbehandeling, elke loopactie, het zat er van nature al in.


@ Franky,

Heb toevallig gisteren je stukkie over talent gelezen.
Maar DAT is dus talent.
Talent heb je of heb je niet, ook 100.000 uur oefening veranderd daar niets aan.
Met oefenen wordt je weliswaar beter, maar zonder aangeboren talent nooit echt, laat staan uitzonderlijk, goed.


Wel 'n mooi stukkie trouwens.  :)

Dat is idd. talent...aangeboren talent als het ware, maar zet Messi in een team als MVV en hij wint ook niet zoveel. Ik bedoel, juist bij een topclub als Barcelona krijgt Messi de ruimte om zijn talent te etaleren...

En dat bedoelde ik ook met mijn artikel...Je kunt een supertalent zijn. Zonder de juiste omgeving excellereer je niet... ;)
En ook ik heb genoten van Messi, hoor!

Fabian

PSV heeft het weer lastig tegen angstgegner NAC.

0634

En uiteindelijk net als Twente op de broek gekregen. Ajax doet weer helemaal mee, AZ is ineens de favoriet. Tja, wie durft nog iets te voorspellen zeg.

Ik denk (en hoop uiteraard) dat die 31e er meteen maar achteraan komt. Maar ik ben er alleminst zeker van.

Fabian

Citaat van: Jeroen op 11 maart 2012 - 16:29:56
En uiteindelijk net als Twente op de broek gekregen. Ajax doet weer helemaal mee, AZ is ineens de favoriet. Tja, wie durft nog iets te voorspellen zeg.

Ik denk (en hoop uiteraard) dat die 31e er meteen maar achteraan komt. Maar ik ben er alleminst zeker van.

Het kan zelfs zo gek lopen dat de schaal naar het Hoge Noorden gaat en Heerenveen kampioen wordt. Ik durf er niks meer over te zeggen. Ik hoop dat het in de laatste speelronde beslist wordt.

0634

Ha, ik zou het Heerenveen wél gunnen!

Fabian

Citaat van: Jeroen op 12 maart 2012 - 06:02:41
Ha, ik zou het Heerenveen wél gunnen!

Ik ook wel. Maar ze hebben ook gewoon een goed team. Assaidi en Narsingh met de voorzet en Dost als afmaker. Daarnaast vind ik Jans ook een goede trainer en die gun ik het wel.

Fabian

Rutten ontslagen. Zat er wel aan te komen na die nederlaag gisteren tegen NAC.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 12 maart 2012 - 06:02:41
Ha, ik zou het Heerenveen wél gunnen!

Enerzijds wel, maar voor ons UEFA coëfficient zou dat niet zo goed zijn.
Ik zie Heerenveen nu niet bepaald op niveau in de Champions League acteren.

Maar 't ze gunnen ..... dat zeker.
Heb al 'n zwak voor dat cluppie sinds Foppe de Haan.
En ook Ron Jans vind ik 'n joviale gast.

Kootje

Citaat van: Fabian van Tiel op 12 maart 2012 - 14:12:57
Rutten ontslagen. Zat er wel aan te komen na die nederlaag gisteren tegen NAC.

En vorige week riepen ze nog in koor: Nee hoor, Rutten maakt gewoon 't seizoen af.  ;D

Maar ja, das voetbal ..... leven in de waan van de dag.
En het is nu eenmaal simpeler om je trainer op straat te zetten dan je halve selectie.
Terwijl zij juist degene zijn die faalden.
Tijdens 'n wedstrijd heb je als trainer namelijk helemaal niet meer zo'n grote invloed op het spel.