Body Mass Index (BMI)

Gestart door Supermariobros, 16 maart 2006 - 18:57:41

« vorige - volgende »

schumi4ever

Citaat van: FerrariMan op 17 maart 2006 - 02:23:02
Ik weeg 4 kilo en ben 50 cm groot. Ook hier alles in de groene zone.

haha :)

ik zit in de groene zone, of ik dan ook gezond ben is een andere vraag

Bruno

Citaat van: Razzle_dazzle op 17 maart 2006 - 00:10:06
Citaat van: Bruno op 16 maart 2006 - 22:18:39
Citaat van: Juan op 16 maart 2006 - 21:01:03
Gisteren nog op medisch onderzoek geweest, en had een BMI van 16,98. Moet dringend omhoog, maar probeer dat al jaren en zonder resultaat...

Ik woog jaren aan een stuk 65Kg. (1.82M lang), op een paar jaar klom ik naar 72 wat ik nog niet erg vond maar met verandering van werk kwam daar op een jaar nog ns 7 kilo bij. Ondertussen zit ik aan +-82 Kilo. Ik zou al lang terug rond de 75 willen wegen maar geraak er niet.

En vroeger wilde ik altijd zwaarder wegen... :-[




Ik ben op een paar jaar ook van 65 naar 72 gegaan, khad het zelf eigenlijk niet gemerkt aangezien ik me toen nooit woog. Ondertussen weeg ik 70 en daar ben ik wel content mee! Ik wil op mijn 30ste absoluut geen bierbuik hebben, vandaar dat ik dit jaar ook terug ben beginnen sporten en let ik wat meer op mijn voeding.  :)


Hopelijk houd je je sportintenties ook vol, ik begon er gewoonlijk tijdens de winter aan en hield het amper tot het voorjaar vol. Nu denk ik er alleen nog maar aan maar doe niks.  :P

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Martin

Ik ben al jaaaaaaaaren op het zelfde gewicht. 1.87 lang, 69 kg. Ik kan eten en drinken wat ik wil.
Een bierbuikje krijg ik niet. Er komt niets bij en er gaat niets af. Het gekke is dat ik ook wel eens een hele dag niets eet. Gewoon een vaste dag. Meestal op maandag.

daan

Een hele dag niks eten, pff dat zou ik toch echt niet uithouden...

Doefie

't langste dat ik het ooit heb uitgehouden was 24u ...

Martin

Citaat van: Daan op 18 maart 2006 - 13:30:14
Een hele dag niks eten, pff dat zou ik toch echt niet uithouden...

Vaak eet ik in het weekend vrij veel. Dan heb ik op maandag geen trek. En als ik geen trek heb eet ik niet. Het gebeurt ook wel dat ik er een dinsdag achteraan plak.
Maar ik ben gezond en voel me goed.


daan

Ja, een zondag zonder eten kan ik me wel een beetje voorstellen. Ik ben nu net terug van een (veel te leuk) feest en morgen zal het niet vroeg zijn voordat ik eruit ben en de dag zal daarom ook niet lang zijn.

Mikacouli

Het gebeurt wel es dat ik de zondag oversla gewoon omdat ik die nacht een beetje teveel op had en zo geen trek had ;D Dan snij je je vlees toch maar in 100 stukjes  :)

dj Peter

Een BMI van 22.86 : ik ben ongeveer 1.75m en weeg 70kg, da's al 15 jaar zo en het maakt niet uit wat ik eet of hoeveel ik eet. Ik eet wel op vaste tijdstippen: s'ochtends om 6.30u,s'middags om 12.00u en s'avonds om 18.30u

Bart VD

Ik ben net iets te zwaar, maar dat komt door de nieuwe spekregel.  Om kosten te besparen, moet mijn speklaag 2 winters meegaan...
This space for rent

Alan Blues

Citaat van: Juan op 16 maart 2006 - 21:01:03
Gisteren nog op medisch onderzoek geweest, en had een BMI van 16,98. Moet dringend omhoog, maar probeer dat al jaren en zonder resultaat...

Meer Duvel drinken!! ;)

daan


Juan

Citaat van: Alan Blues op 22 maart 2006 - 12:44:11
Citaat van: Juan op 16 maart 2006 - 21:01:03
Gisteren nog op medisch onderzoek geweest, en had een BMI van 16,98. Moet dringend omhoog, maar probeer dat al jaren en zonder resultaat...


Meer Duvel drinken!! ;)
zei de dokter vandaag ook, meer bier drinken, kom je automatisch bij :D
Neen, zal gewoon nog wat geduld moeten hebben, zal er ooit wel eens bijkomen zeker?
Juan

Hamilton MASTER

BMI is de perfecte manier om een verkeerd beeld te krijgen over je lichaam...

BMI zegt puur theoretisch iets over je gewicht en de verhouding met de lengte.

Veel dokters, proffen en verpleegkundigen vinden dat de BMI absoluut geen waardemeter is en dat dit slecht is.
Het is louter iets commercieel dat door veel mensen als "wetenschappelijk" gebruikt wordt.



dj Peter

Op het jaarlijks medisch onderzoek zegt de dokter al jàren dat mijn verhouding lengte/gewicht ( 1.75m/70kg)  en bloeddruk ideaal is. Het BMI-getal zegt mij niets, daar hecht ik totààl geen belang aan.