Exit=> Suzuka

Gestart door Tim C, 13 maart 2006 - 19:58:50

« vorige - volgende »

Doefie

1987, 1989, 1996, 1997 een klein beetje, 1998, 1999, 2000, 2003. Nu ja, historsich hechten ze niet veel waarde. Hockenheim, Monza, Spa-Francorchamps, ...

daan

Het is zo jammer.. maar Fuji is ook geen slecht circuit. We zullen het er mee moeten doen. ;)

Tim C

Slechts 9 bochten?

Hoe lang is het eigenlijk?

McChouffe

Suzuka is het beste circuit na Spa. Ook bij de rijders is het enorm geliefd.
Zolang de paddock maar luxueus is ...

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Vulture

Puur voor het geld...alweer...  >:(

Als ik het goed heb was Fuji toch heel moeilijk bereikbaar?
Daarom dat ze er geen race meer hielden, de toeschouwers bleven weg.
Close The World, Open The Next..

Doefie

Als ik me niet vergis is het toen van de kalender gehaald na een crash van Gilles Villeneuve, waarbij negen toeschouwers om het leven kwamen.

Tim C

Bijna 24 uur later komen de mainstream media er ook mee af

hier hoorde je het eerst

denk daar aan

zoals een goede vriend van me zou zeggen ;)

Doefie

1974 (grijze gedeelte werd voor 1974 gebruikt) :


1986 :


1993 :


Huidige layout sinds 2004.

Citaat van: Tim C op 13 maart 2006 - 22:41:18
Slechts 9 bochten?

Hoe lang is het eigenlijk?

4.549 kilometer. Suzuka is 5.807 kilometer lang. Waarschijnlijk wordt Fuji weer een race met 68 ronden (309.332 kilometer --> moet minimum 305 kilometer lang zijn).

Jasper

Citaat van: Tim C op 13 maart 2006 - 22:41:18
Slechts 9 bochten?

Hoe lang is het eigenlijk?
Als je echt elke bocht telt, komt je al op 14. ;)

Doefie

Citaat van: Jasper op 14 maart 2006 - 18:22:11
Citaat van: Tim C op 13 maart 2006 - 22:41:18
Slechts 9 bochten?

Hoe lang is het eigenlijk?
Als je echt elke bocht telt, komt je al op 14. ;)

"Bocht" is een verandering van richting van meer dan 45°. Mag je dus al 3-4 schrappen van die 14 ;)

supersteven

heel spijtig laten we hopen dat het daar dan regent krijgen we misschien wat amusement
let the sunshine shine in your heart

Tim C

Citaat van: supersteven op 14 maart 2006 - 20:01:44
heel spijtig laten we hopen dat het daar dan regent krijgen we misschien wat amusement
wow, hoe doordacht  ::)

IVY440

Bocht 6 komt voor bocht 5?  :o

Ik herinner me maar 1 ding van Fuji (uit de boeken dan nog). Dat was de gietende regen in 1976. Voor de rest niet veel aan wss dus.  ::)

bogief1

Ik denk niet dat Suzuka zal verdwijnen, Bernie zal er wel een mouw aanpassen.
Hockenheim zal een beurtrol doen met de Nurburgring dus komt er een plaats vrij.
Het is wel niet fair dat Japan er 2 Gp's krijgt terwijl ze in Europa weg moeten. Japan heeft 3 teams, maar dat heeft Duitsland ook, dus dat is niet echt een uitleg  :). Nu liever 2 Japanse GP's, dan geen Suzuka.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Jasper

Maar de F1 is wel aan het groeien richting Japan, dat kan je niet ontkennen. 3 nieuwe Japanse teams in 6 jaar. Volgens mij is het slechts een kwestie van tijd voor andere Japanse wagen- en/of motorenbouwers (Mitsubishi, Hyundai...) volgen. Misschien is het dan wel goed om de aandacht voor F1 in Japan nog op te krikken?