Exit=> Suzuka

Gestart door Tim C, 13 maart 2006 - 19:58:50

« vorige - volgende »

Doefie

Zijn de races eindelijk terug spannend, halen ze alle goeie circuits van de kalender ... God waar zijn ze toch mee bezig.

Het is al erg genoeg dat we dit seizoen Spa-Francorchamps moeten missen, had ze er doodgraag zien rijden zeker nu het eindelijk spannend is. Nu verlaten ze nog Suzuka ook. ::)

Twee Japanse Grand Prix ... mi aars (sorry voor de uitdrukking). Hier in Europa willen ze allemaal maar één race maar ze gaan er wel twee in Japan organiseren. Wat is het nut dan ?

Eric

simpel uitgelegd: Money money money!

Bernie krijgt er niet genoeg van...

Formule 1 is puur zakelijk. 80% zaken en 20% sport... ;)

FerrariMan

Spijtig, Suzuka is een interessant circuit. Historisch ook.

Ferrari 2010

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, zo een mooi cicruit, en wat rijgen we in de plaats?

::) ::) ::)

Zo een saai circuit, ocharme 9 bochtjes, en al bijna geen inhaalmogelijkheden...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Beter als vroeger ... dan waren bochten 6-7-8-9 vervangen door één bocht. Bocht 05 en 06 moet trouwens verwisseld worden iop die foto.

Ferrari 2010

Citaat van: Doefie op 13 maart 2006 - 20:29:14
Beter als vroeger ... dan waren bochten 6-7-8-9 vervangen door één bocht. Bocht 05 en 06 moet trouwens verwisseld worden iop die foto.
Inderdaad, beter als vroeger, toen was het een saai lang recht stuk, haarspeldbocht, bocht 2, 3 en 4 en dan heel de tijd door schuin naar beneden met dan een laaaange bocht van 180°. Ik heb me er zot op gereden op GT4 ::)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Citaat van: Schumi 2006 op 13 maart 2006 - 20:33:17
Citaat van: Doefie op 13 maart 2006 - 20:29:14
Beter als vroeger ... dan waren bochten 6-7-8-9 vervangen door één bocht. Bocht 05 en 06 moet trouwens verwisseld worden iop die foto.
Inderdaad, beter als vroeger, toen was het een saai lang recht stuk, haarspeldbocht, bocht 2, 3 en 4 en dan heel de tijd door schuin naar beneden met dan een laaaange bocht van 180°. Ik heb me er zot op gereden op GT4 ::)

;D ;D
Nog niet op gereden bij GT4, enkel op het nieuwe circuit. Maar is niet van dan dat ik het ken hoor ;)

Ferrari 2010

Citaat van: Doefie op 13 maart 2006 - 20:34:53
Citaat van: Schumi 2006 op 13 maart 2006 - 20:33:17
Citaat van: Doefie op 13 maart 2006 - 20:29:14
Beter als vroeger ... dan waren bochten 6-7-8-9 vervangen door één bocht. Bocht 05 en 06 moet trouwens verwisseld worden iop die foto.
Inderdaad, beter als vroeger, toen was het een saai lang recht stuk, haarspeldbocht, bocht 2, 3 en 4 en dan heel de tijd door schuin naar beneden met dan een laaaange bocht van 180°. Ik heb me er zot op gereden op GT4 ::)

;D ;D
Nog niet op gereden bij GT4, enkel op het nieuwe circuit. Maar is niet van dan dat ik het ken hoor ;)
En heb ook eens op het nieuwe circuit een heel aantal ronden moeten rijden, kben na een paar ronden gestoprt omdat ik het circuit beu was, ik vind het helemaal geen leuk circuit om op re rijden, en daar moet dan een GP F1 op komen :'( :'(
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Inderdaad, is een doodsaai circuit. Enige inhaalmogelijkheid is het lange rechte stuk van start-finish.

Jasper

Bwa, bocht 1 inderdaad, bocht 5 (op de foto) lijkt mij ook doenbaar, bocht 4 is iets minder maar wel mogelijk (nadeel dat je net een lange snelle bocht achter de rug hebt en daar veel terrein kan verliezen, maar krijgen we geen CDG wing in 2007?).

Doefie

Nee, is ten vroegste voor 2008.

Bocht 4 niet, alleszinds als die voor u niet wilt en ge brokken wilt vermijden. Bocht 5 op de foto misschien, maar dan moete al in bocht 4 vlak achter uw tegenstander hangen en moet die mooi de buitenkant houden.

Jasper

Dat je voorligger de buitenkant moet houden heb je wel meestal als je iemand wil uitremmen hé. :P Trouwens, een mislukt inhaalmanoeuvre is ook al spannend, je kan alleen wel veel tijd verliezen als je voorligger echt trager is in het infield maar sneller op de rechte lijn. Een lange eerste stint is dan ook de boodschap.

Doefie

Moet ge in de race zelf beslissen. Als die voor u veel trager is waardoor ge veel tijd verliest, maar ge kunt er niet voorbij, zouden er veel voor een vroege pitstop kiezen om dan vrije baan te krijgen...

KVDracer

Vind ik héél spijtig dat ze Suzuka hierdoor gaan vervangen. We hebben op dit circuit al enkele uitdagende races gezien, zeker verleden jaar en nu gaan ze het door een "standaard" circuit vervangen.
En ook historich gezien is dit een slechte zet. Hoeveel kampioenschappen zijn hier niet beslist geweest ? Het kampioenschap van '98 en van '03 zijn de recentste dat ik mij kan herinneren. Maar gewoon, dit was een "ballen" circuit  ;)