GP van Maleisië

Gestart door Ferrari 2010, 13 maart 2006 - 19:14:24

« vorige - volgende »

FerrariMan

Citaat van: Raikkonen MASTER op 22 maart 2006 - 15:34:28
Citaat van: Doefie op 22 maart 2006 - 13:43:20
Alonso heeft wel degelijk geaccepteerd.

Ik heb hem nooit hoog aanzien. Hij is een fantastisch coureur, maar de arrogantie druipt er gewoon vanaf.

De spaanse versie van... ;) ;)
Montoya?  :)

Alan Blues

Citaat van: FerrariMan op 22 maart 2006 - 15:42:00
Citaat van: Raikkonen MASTER op 22 maart 2006 - 15:34:28
Citaat van: Doefie op 22 maart 2006 - 13:43:20
Alonso heeft wel degelijk geaccepteerd.

Ik heb hem nooit hoog aanzien. Hij is een fantastisch coureur, maar de arrogantie druipt er gewoon vanaf.

De spaanse versie van... ;) ;)
Montoya?  :)

Nee, MS












Mika Salo... ;)

FerrariMan

Wie weet wat dit is? Dat plat, kort, horitzontaal vlak stuk wat er vanboven aan vast hangt

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 19 maart 2006 - 13:57:43
Is mij in ieder geval niet opgevallen. Dat de spiegel loshing was wel te zien op onboard- én offboardbeelden.
Heb eindelijk een foto gevonden:

Mijn vermoeden was dus correct, hij mankeerde ineens een spiegel.

Alan Blues

Citaat van: FerrariMan op 22 maart 2006 - 15:54:46
Wie weet wat dit is? Dat plat, kort, horitzontaal vlak stuk wat er vanboven aan vast hangt


McLaren die stokken in de wielen komt steken.... :)

Alan Blues

Citaat van: FerrariMan op 22 maart 2006 - 16:03:43
Citaat van: Jasper op 19 maart 2006 - 13:57:43
Is mij in ieder geval niet opgevallen. Dat de spiegel loshing was wel te zien op onboard- én offboardbeelden.
Heb eindelijk een foto gevonden:

Mijn vermoeden was dus correct, hij mankeerde ineens een spiegel.

Misschien waren ze ook de spiegels aan het wisselen?  ??? ??? ??? ???

FerrariMan

Citaat van: Alan Blues op 22 maart 2006 - 16:11:30
Citaat van: FerrariMan op 22 maart 2006 - 15:54:46
Wie weet wat dit is? Dat plat, kort, horitzontaal vlak stuk wat er vanboven aan vast hangt


McLaren die stokken in de wielen komt steken.... :)
;D

Mikacouli

Citaat van: FerrariMan op 22 maart 2006 - 15:54:46
Wie weet wat dit is? Dat plat, kort, horitzontaal vlak stuk wat er vanboven aan vast hangt


Gewoon een of andere flipup denk ik. Een aërodynamisch onderdeeltje. Ik zou anders niet weten wat het is. Maar ik denk dat ik dat vorig jaar ook al op de Ferrari zag maar niet alle races. Ik kan ook mis zijn.

Doefie

Mini-vleugel voor de wielen? :)

Manuel

Komt daar de velg niet over? ???

Jasper

Het ziet eruit als een louter geleidend vleugeltje. Dus waarschijnlijk om de door het wiel en de voorvleugel veroorzaakte turbulenties enigszins in te perken zodat de lucht stabieler naar de achterkant van de wagen geleid kan worden (stabiele lucht geeft meer aërodynamische efficiëntie).

schumi4ever

Citaat van: FerrariMan op 22 maart 2006 - 15:54:46
Wie weet wat dit is? Dat plat, kort, horitzontaal vlak stuk wat er vanboven aan vast hangt

In de karting worden er soms loodjes aangebracht aan de wielen voor uitbalancering ( of zoiets), misschien ook zoiets ?
En nie lachen als ik er compleet naast zit é, tis maar een gedacht... :-\

Jasper

Meestal wordt in de F1 de ballast in de monocoque geplaatst denk ik, vooral onder de coureur. De uitbalancering voor/achter kan dan worden geregeld door die ballast te verschuiven. En ik kan er ook naastzitten op dat vlak. Maar ik denk niet dat ze in de F1 ballast aan de remmen zouden bevestigen, vooral omdat die wind vangt. Ik bedoel, die ballast kan dan wel aërodynamisch gevormd worden zoals hier het geval is, maar dit is in ieder geval geen element louter voor het gewicht.

Hamilton MASTER

Citaat van: FerrariMan op 22 maart 2006 - 15:54:46
Wie weet wat dit is? Dat plat, kort, horitzontaal vlak stuk wat er vanboven aan vast hangt


Ik denk dat de mecaniciens het zelf niet wisten dus ze plakten het vast met paarse tape bovenaan de as.  ;)

Heb ik ook als ik iets uit elkaar haal en dan terug in elkaar steek, ik heb altijd vijsjes over.
:D



dj Peter

Citaat van: Raikkonen MASTER op 22 maart 2006 - 15:34:28
Citaat van: Doefie op 22 maart 2006 - 13:43:20
Alonso heeft wel degelijk geaccepteerd.

Ik heb hem nooit hoog aanzien. Hij is een fantastisch coureur, maar de arrogantie druipt er gewoon vanaf.

De spaanse versie van... ;) ;)

Euh... Albers? Doornbos ?  ;)