GP van Maleisië

Gestart door Ferrari 2010, 13 maart 2006 - 19:14:24

« vorige - volgende »

Schumi nr1

Citaat van: Jasper op 19 maart 2006 - 10:50:14
Het viel me trouwens op dat Ferrari niet meer met de dubbele kin rijdt maar wel met een tong zoals Honda. Was dit in Bahrein ook al zo?

Ja, in de laatste tests voor het seizoen begon ook al denk ik.

FerrariMan

Waarom werd Montoya trouwens niet naar binnen geroepen met die loshangende spiegel? Of heb ik dat echt mis gezien.

bogief1

Ik weet niet of hij echt los hangde. In bahrein hadden de renaults er ook last van.
Is het niet gewoon de druk, want in beide gevallen is het steeds de linkerspiegel, dat vind ik wel raar. Misschien komt het omdat het circuits zijn die met de klok mee gaan?
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Doefie

Citaat van: Jasper op 19 maart 2006 - 10:50:14
Het viel me trouwens op dat Ferrari niet meer met de dubbele kin rijdt maar wel met een tong zoals Honda. Was dit in Bahrein ook al zo?

Ja.

Jasper

Citaat van: FerrariMan op 19 maart 2006 - 10:58:16
Waarom werd Montoya trouwens niet naar binnen geroepen met die loshangende spiegel? Of heb ik dat echt mis gezien.

Fisichella's spiegel hing ook los.

FerrariMan

#110
Citaat van: Jasper op 19 maart 2006 - 12:18:04
Citaat van: FerrariMan op 19 maart 2006 - 10:58:16
Waarom werd Montoya trouwens niet naar binnen geroepen met die loshangende spiegel? Of heb ik dat echt mis gezien.

Fisichella's spiegel hing ook los.
Als ik nog juist ben (het was nogal laat/vroeg) dan was Montoya's spiegel er zelfs helemaal af op een bepaald moment. Maar kan geen foto vinden...

Ben ik mis??

Jasper

Is mij in ieder geval niet opgevallen. Dat de spiegel loshing was wel te zien op onboard- én offboardbeelden.

McChouffe

Naar het schijnt zijn er nog twee andere teams die rijden met flexibele vleugels:

Citaat van: www.f1-world.be
Twee andere teams met flexibele vleugels
[19 maart - 13:45] 
   Honda teambaas Nick Fry heeft verklaard dat er buiten Ferrari nog twee andere teams zijn die gelijkaardige flexibele vleugelconfiguraties gebruiken. Hij vertelde tevens dat hij hoopt dat de FIA niet achter de interpretatie van Ferrari zal staan bij het bepalen als de vleugel al dan niet legaal is.

"De FIA zal de situatie verduidelijken vooraleer we naar Melbourne gaan," vertelde Fry. "Dat hebben we nodig. Het enige dat we Charlie Whiting vraagden is welke interpretatie correct is. Het zou jammer zijn als de interpretatie van Ferrari als juist wordt bestempeld omdat alle andere teams dan gelijkaardige zaken zullen moeten ontwerpen."

Acht teams hebben in een formele brief aan de FIA gezegd dat ze zo snel mogelijk verduidelijking willen omtrent deze kwestie. Ironisch genoeg zijn er onder die acht teams twee renstallen die met gelijkaardige flexibele vleugels rondrijden.

"Twee teams zitten in dezelfde situatie, en ironisch genoeg maken ze deel uit van die acht teams," aldus Fry.

Naar verluidt zou het gaan om Renault en McLaren.    

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Alan Blues

Wegens me licht overslapen te hebben na een nachtje stappen, heb ik het begin van de race gemist. Jammer voor Kimi. Het kampioenschap zal nu al een inhaalrace op zich worden... :(

dj Peter

#114
Al bij al was het een vrij gewone race. Ok, er was wel af en toe een mooi inhaalmaneuver en enkele opgeblazen motoren maar de race in Bahrein was spannender.
Zonde dat Kimi uitgeschakeld werd anders was het gevecht voorin ongetwijfeld iets spannender geweest. Dat Renault nog steeds in topvorm verkeerd qua betrouwbaarheid is intussen wel duidelijk: eerlijk gezegd hoopte ik stilletjes op technisch malheur voor Alonso,maar het mocht niet zijn, de auto is in topvorm  ;)
Anderzijds vind ik het resultaat van Ferrari nog meevallen ondanks hun slechte startposities: het was misschien toch best zo om beide motoren te vervangen en op zeker te spelen.
Dat beide Williamsen aan de kant moesten is misschien wel doordat ze vorige week en tijdens de kwali iéts te hard gingen dan goed was voor de motoren. Het viel me wel op dat Rosberg een slechte start had,maar dat is misschien een gebrek aan ervaring ?
Ook opvallend is het verschil in prestaties tussen de twee B.A.R's   Honda's, niet alleen door de Stop-And-Go Penalty van Rubens.


mike

Citaat van: McChouffe op 19 maart 2006 - 15:33:57
Naar het schijnt zijn er nog twee andere teams die rijden met flexibele vleugels:

Citaat van: www.f1-world.be
Twee andere teams met flexibele vleugels
[19 maart - 13:45] 
   Het enige dat we Charlie Whiting vraagden is welke interpretatie correct is. Het zou jammer zijn als de interpretatie van Ferrari als juist wordt bestempeld omdat alle andere teams dan gelijkaardige zaken zullen moeten ontwerpen.

...

"Twee teams zitten in dezelfde situatie, en ironisch genoeg maken ze deel uit van die acht teams," aldus Fry.

Naar verluidt zou het gaan om Renault en McLaren.    

Sta me toe dat citaat van meneer Fry even te parafraseren:

Het zou jammer zijn moest de FIA nu plots de interpretatie van Ferrari (en Renault en McLaren) als onjuist bestempelen, omdat al die teams dan gelijkaardige zaken zullen moeten ontwerpen als de anderen.

Verdorie zeg, wat een bende kleine kinderen is me dat.  ::) Het reglement zegt dat de vleugels aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen. De vleugels van alle teams voldoen daaraan en dat is al gecontroleerd en bevestigd door de FIA. Dus nu zouden ze dat moeten omdraaien enkel omdat sommige teams hun werk minder goed gedaan hebben en niet zelf op het idee gekomen zijn. Stierekak! Dat die klagers en zagers verdorie betere ingenieurs aantrekken, dan ontwerpen ze van de eerste keer de best mogelijke vleugel en dan hoeven ze hun huiswerk niet opnieuw te maken als blijkt dat de concurentie slimmer was.

Anyway, in geen geval wordt Ferrari geschrapt uit de uitslagen van de voorbije races. Ze hebben gereden met wagens die goedgekeurd waren door de FIA. Hooguit kan men de regels anders gaan uitleggen of veranderen waardoor die setup in de toekomst niet mere mag. Maar je kan dat onmogelijk met terugwerkende kracht doen.


FerrariMan

Ferrari heeft laten weten dat het geen orders uitdeelde, noch aan Massa, noch aan Schumacher. Dus ze mochten elkaar aanvallen. Zo zie je maar...

FerrariMan

#117
De realiteit is dat Ferrari een schitterende vleugel heeft uitgevonden die elk gat in de regel volledig uitbuit. En de FIA is op geen enkele manier in staat (volgens mij) om dit met 100% zekerheid te testen, wat Ferrari wel wist op voorhand. Ferrari heeft met andere woorden de FIA voor een blok gezet. En knap.

Mikacouli

Citaat van: FerrariMan op 20 maart 2006 - 12:59:07
De realiteit is dat Ferrari een schitterende vleugel heeft uitgevonden die elk gat in de regel volledig uitbuit. En de FIA is op geen enkele manier in staat (volgens mij) om dit met 100% zekerheid te testen, wat Ferrari wel wist op voorhand. Ferrari heeft met andere woorden de FIA voor een blok gezet. En knap.

Op de onboardbeelden zag je dat extra voorvleugeltje gewoon doorbuigen dus bewijs genoeg denk ik he.
Mij kan het weinig schelen, zoveel voordeel geeft dat niet denk ik. Als hij er af moet dan moet hij er af. Tegen de volgende race zouden ze al een nieuwe voorvleugel meebrengen dus geen problemen.

FerrariMan

Citaat van: Mikacouli op 20 maart 2006 - 13:22:14
Citaat van: FerrariMan op 20 maart 2006 - 12:59:07
De realiteit is dat Ferrari een schitterende vleugel heeft uitgevonden die elk gat in de regel volledig uitbuit. En de FIA is op geen enkele manier in staat (volgens mij) om dit met 100% zekerheid te testen, wat Ferrari wel wist op voorhand. Ferrari heeft met andere woorden de FIA voor een blok gezet. En knap.

Op de onboardbeelden zag je dat extra voorvleugeltje gewoon doorbuigen dus bewijs genoeg denk ik he.
Mij kan het weinig schelen, zoveel voordeel geeft dat niet denk ik. Als hij er af moet dan moet hij er af. Tegen de volgende race zouden ze al een nieuwe voorvleugel meebrengen dus geen problemen.
Fout, Todt heeft te kennen gegeven aan Autosport dat ze de vleugel enkel veranderen indien de FIA hem illegaal bevond. Ze zullen op vraag van de FIA desnoods dingen veranderen maar zolang het in het reglement past blijven ze ermee werken. En terecht.