GP van Maleisië

Gestart door Ferrari 2010, 13 maart 2006 - 19:14:24

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: FerrariMan op 18 maart 2006 - 21:25:02
Ik dacht dat iedereen buiten de top tien zelf de hoeveelheid brandstof mocht kiezen...woeps.

Wat een spel :)
Zo is het ook. Iedereen buiten de top 10 van de kwli mag kiezen. Dus iedereen die niet mee mag doen aan het laatste deel van de kwali.

Mooie race trouwens, slechte strategie voor Michael, ze hadden hem beter dezelfde strategie als massa gegeven...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

dj Peter

Citaat van: Schumi 2006 op 19 maart 2006 - 09:41:35
Citaat van: FerrariMan op 18 maart 2006 - 21:25:02
Ik dacht dat iedereen buiten de top tien zelf de hoeveelheid brandstof mocht kiezen...woeps.

Wat een spel :)
Zo is het ook. Iedereen buiten de top 10 van de kwli mag kiezen. Dus iedereen die niet mee mag doen aan het laatste deel van de kwali.

Mooie race trouwens, slechte strategie voor Michael, ze hadden hem beter dezelfde strategie als massa gegeven...
Inderdaad, als Michael een keer minder naar de pit was geweest,had i misschien nog nét op het podium gestaan.Maar Massa heeft toch een knappe prestatie neergezet , beter dan in Bahrein in elk geval. De één-twee voor Renault is niet verwonderlijk, net als de start van Alfonso want de Renaults staan immers bekend voor hun raketstarts. t'Was alweer klote voor Kimi.(mat dank aan Liuzzi of wie was het?). En wat kamikaze-piloot Sato  nog in de F1 komt zoeken weet ik ook niet.

Tim C

Ik vond het maar een middelmatige GP eigenlijk

Sato's manouver, ik vond het nog wel kunnen...

Doefie

Verdiende zege van Fisichella, mooie strategie bij Renault. Ook Massa heeft goed gereden. Toyota eindelijk een puntje, evenals voor BMW.

Stom dat Klien in de tweede bocht Räikkönen aantikt, had hem graag mee vooraan zien strijden. Rosberg was ook vrij goed bezig tot zijn motor het begaf, zelfde voor Webber en Heidfeld.

Supermariobros

De race was een stuk minder dan die van vorige week. Verdiende overwinning voor Fisichella, hij verdient het vind ik. Goede strategie bij Renault, jammer dat Raikkonen uitviel, stomme Klien.  >:(

Sterke race van Massa en nu had Ferrari niet eens de geweldige strategie waarvoor het gekend is, Schumacher had hoger kunnen eindigen, maar ik ben er alvast niet rouwig om.  ;D

Jammer dat beide Williamsen uitvielen, Raikkonen uiteraard ook en Heidfeld, die was aan een sterke race bezig.

FerrariMan

Toppers:

- Het volledige Renault team. Goed dat Fisico ook in vorm is om punten van Alonso af te snoepen, dit kan hun nog duur te staan komen als daar een trend van komt.
- Heidfeld, reed een dijk van een race, spijtig van de motor.
- Massa en MS, langzaam maar zeker naar voren werken, geen fouten, punten thuis brengen en schade limiteren.
- Sato die 2 races na elkaar aankomt. Raar maar waar.
- Button en Villeneuve.

Floppers:

- Ferrari, zonder motorenwissels zat er misschien meer in, ik wacht op de rondetijden.
- De McLaren van Montoya, die volgens Tassin in het laatste deel een gek geluid begon te maken. Volgens mij reed hij dus niet met een optimale motor rond.
- Williams, als je wil blufpokeren, draag je de gevolgen.
- Red Bull, twee wagens tegelijk eruit.

Het lijkt erop dat laatste starten (of in die buurt) met een vrije strategie beter uitdraait dan sommige betere startplekken op de grid...rare tendens.

Verder een wat saaie GP, Kimi die al onmiddelijk 12 punten achter loopt op Alonso. Ferrari lijkt mee te kunnen maar verpest het met betrouwbaarheid, nemen wel P2 in het WCC over van McLaren ;), Renault sterk, maar toch niet echt supersterk.

Kans lijkt me wel groot dat Ferrari uit de uitslag zal geschrapt worden als er echt zoveel klachten zijn...

Trouwens, teamorders anyone?

Ferrari 2010

Citaat van: Tim C op 19 maart 2006 - 09:57:01
Ik vond het maar een middelmatige GP eigenlijk

Sato's manouver, ik vond het nog wel kunnen...
Ik vond het absoluut niet kunnen hoor. Hij ging véél te traag. Verder inderdaad matige GP, spijtig van de Williamsen en van Räikkönen
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Mar kan er iemand uitleggen wat er zo hard fout is aan die neusvleugel van Ferrari? Ok, dat plaatje hangt niet vast aan de neus maar het gat ertussen verschilt toch niet echt veel vind ik. Trouwens, waarom schrappen? De wagens zijn toch goedgekeurd? Als ze innerlijk zouden valsspelen ok, dat kan je niet altijd op voorhand zien. Maar als de buitenkant wordt goedgekeurd is het toch goedgekeurd?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros

Citaat van: FerrariMan op 19 maart 2006 - 10:17:02
- Sato die 2 races na elkaar aankomt. Raar maar waar.

Zou niet misstaan in de onzinnige topic  ;D ;D ;D

KVDracer

Ik vond het een geone GP. Niet echt saai, maar ook niet om op het puntje van je stoel te gaan zitten zoals verleden week.
Het valt mij al van verleden jaar op dat Ferrari serieuze steken laat vallen qua strategie. Vroeger waren ze hier onklopbaar in, nu laten ze steken vallen, dat het niet schoon meer is. Had MS de eerste stint en de tweede stint brandstof voor vijf ronden meer meegenomen, dan had hij vierde kunnen eindigen. Want ik denk niet dat dat extra gewicht opweegt tegen een bijkomende pitstop.

Jasper

Citaat van: Schumi 2006 op 19 maart 2006 - 10:20:31
Mar kan er iemand uitleggen wat er zo hard fout is aan die neusvleugel van Ferrari? Ok, dat plaatje hangt niet vast aan de neus maar het gat ertussen verschilt toch niet echt veel vind ik. Trouwens, waarom schrappen? De wagens zijn toch goedgekeurd? Als ze innerlijk zouden valsspelen ok, dat kan je niet altijd op voorhand zien. Maar als de buitenkant wordt goedgekeurd is het toch goedgekeurd?

Inderdaad, en we zullen na de race zien of het goedgekeurd is. :)

Ik vond het ook een matige GP. Het manoeuvre van Sato vond ik eigenlijk niet veel mis mee. Hij remt later, gaat op de limiet en moet daardoor even vertragen in de bocht. Maar hij is er voorbij zonder brokken.

Ik wil trouwens wel eens beelden zien van de tik van Klien aan Räikkönen! In ieder geval moest Kimi al naar links sturen voor de spin, terwijl hij gewoon rechtdoor beef rijden. Uit het onboardbeeld was dus al duidelijk dat het niet aan Kimi lag.


Aan diegenen die zeggen dat Ferrari een slechte strategie had door Schumacher op twee stops te zetten: vergeet niet dat Massa wél mocht bijtanken na de kwalificatie en Schumacher niet. Dan zou je nog wel kunnen zeggen dat Schumacher beter ook niet gereden had in de kwalificatie natuurlijk. Maar misschien is dat een keuze die hij zelf gemaakt heeft?

dj Peter

Citaat van: Schumi 2006 op 19 maart 2006 - 10:20:31
Mar kan er iemand uitleggen wat er zo hard fout is aan die neusvleugel van Ferrari? Ok, dat plaatje hangt niet vast aan de neus maar het gat ertussen verschilt toch niet echt veel vind ik. Trouwens, waarom schrappen? De wagens zijn toch goedgekeurd? Als ze innerlijk zouden valsspelen ok, dat kan je niet altijd op voorhand zien. Maar als de buitenkant wordt goedgekeurd is het toch goedgekeurd?
Ik zag weinig bewegen op de onboard-beelden van de Ferrari-voorvleugel hoor. Ik herinner mij zulke beelden van andere auto's vorig jaar (of was het twee jaar geleden) waarbij de hele vleugel vervormd aan hoge snelheid. En wat dan met de 'bewegende" spiegels van de Renaults en de Mac's ? Waarschijnlijk zijn er weer een paar teams die het niet goed kunnen verdragen dat Ferrari weer meestrijdt. Trouwens, is Briatore zo een heilige? en Dennis? Ik denk het niet.

Doefie

Citaat van: Schumi 2006 op 19 maart 2006 - 10:20:31
Mar kan er iemand uitleggen wat er zo hard fout is aan die neusvleugel van Ferrari? Ok, dat plaatje hangt niet vast aan de neus maar het gat ertussen verschilt toch niet echt veel vind ik. Trouwens, waarom schrappen? De wagens zijn toch goedgekeurd? Als ze innerlijk zouden valsspelen ok, dat kan je niet altijd op voorhand zien. Maar als de buitenkant wordt goedgekeurd is het toch goedgekeurd?

Denk aan de spiegels van McLaren die drie jaar geleden in opspraak kwamen "omdat ze aerodynamische voordelen kunnen geven". Nu is het precies 't zelfde, alleen vleugels bij Ferrari. Feit is wel dat vleugels véél meer impact hebben dan spiegels.

bogief1

Aan de voorvleugel was er idd niet veel beweging, maar op de achtervleugel daarentegen wel. Trouwens Ferrari geeft min of meer toe dat ze verkeerd zijn want in Australië veranderen ze de vleugel(s).

http://formule1.info/pagina_nieuws.php?id=8848
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Jasper

Het viel me trouwens op dat Ferrari niet meer met de dubbele kin rijdt maar wel met een tong zoals Honda. Was dit in Bahrein ook al zo?