GP van Maleisië

Gestart door Ferrari 2010, 13 maart 2006 - 19:14:24

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: Mikacouli op 15 maart 2006 - 20:49:43
Citaat van: Schumi 2006 op 15 maart 2006 - 20:45:23
Citaat van: FerrariMan op 15 maart 2006 - 19:58:00
Citaat van: Mikacouli op 15 maart 2006 - 19:46:53
Citaat van: FerrariMan op 15 maart 2006 - 19:04:21
Ideaal voor Massa zou zijn om ergens rond P11 te kunnen starten met een volle tank.
Dan bedoel je tóch voor de pole gaan? Mja, dan zal ie vroeg mogen binnenkomen vrees ik. Ik denk dat ie het wat kalmer zal aandoen met de motor. Op vrijdag en zaterdag was Ferrari een van de teams die het meest gereden had. Mss wat kalmer aan doen.
Blijkbaar zijn er maar weinig teams die de methode van cLaren toepassen. In hun systeem kunnen ze kiezen voor "economy; super economy en full power".
Op vrijdag en zaterdag reden ze bijna altijd op super-economy. Daarom dat ze teleurstellende tijden zetten. Nu ga ik er rekening mee houden. Op voorhand was het wel niet leuk om te zien dat ze bijna 2 sec achterstonden.
Tuurlijk bedoel ik dat hij voor de pole moet gaan, anders staat hij heel vanachter.
Dus je wil dat hij én de pole haalt én vol met benzine zit? Kvraag me af hoe je dat mogelijk acht :-\ 2 jaar geleden zou dat haalbaar zijn geweest, maar met de huidige Ferrari? Neen, keep on dreaming ;)

Nee, hij bedoelt dat hij dan beter met minder bezine de pole rijdt zolang hij maar niet te ver achteraan staat. ;)
Citaat van: FerrariMan op 15 maart 2006 - 19:04:21
Ideaal voor Massa zou zijn om ergens rond P11 te kunnen starten met een volle tank.
Dat is een contradictie hoor ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McChouffe

Stel: Massa haalt pole met een lege wagen. Wat logisch is.
Massa krijgt wel een straf van 10 plaatsen waardoor hij dus 11e is. Massa behoort dus tot de groep van rijders die hun benzine-inhoud vrij mogen kiezen. Conclusie: Massa kan voltanken.

De hamvraag: is dit reglementair? Of moet Massa starten met de hoeveelheid van de laatste sessie?

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Jasper

Ik zou denken dat voor het bijtanken of niet gewoon gekeken wordt of je aan de laatste sessie deelnam of niet. Massa el, dus hij mag niet bijtanken.

Ik ben er niet 100% zeker van, maar het zou me wel verbazen als het niet zo was...

McChouffe

#48
Citaat van: Jasper op 15 maart 2006 - 21:55:46
Ik zou denken dat voor het bijtanken of niet gewoon gekeken wordt of je aan de laatste sessie deelnam of niet. Massa el, dus hij mag niet bijtanken.

Ik ben er niet 100% zeker van, maar het zou me wel verbazen als het niet zo was...

Anderzijds mag de oude nummer 11 die nu nummer 10 geworden is dan weer wel bijtanken. In een zeer extreem geval waarbij de ganse top-10 van motor zou wisselen, zou de pole-sitter (en de 9 volgende) vrij zijn benzinehoeveelheid mogen kiezen.
Rare situatie  :)

Ik zou, Massa zijnde, gewoon niet rijden. De motor wordt niet (onnodig?) belast, de benzinehoeveelheid is vrij te kiezen en er blijven wat extra sets nieuwe banden over.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

FerrariMan

#49
Citaat van: Schumi 2006 op 15 maart 2006 - 20:45:23
Citaat van: FerrariMan op 15 maart 2006 - 19:58:00
Citaat van: Mikacouli op 15 maart 2006 - 19:46:53
Citaat van: FerrariMan op 15 maart 2006 - 19:04:21
Ideaal voor Massa zou zijn om ergens rond P11 te kunnen starten met een volle tank.
Dan bedoel je tóch voor de pole gaan? Mja, dan zal ie vroeg mogen binnenkomen vrees ik. Ik denk dat ie het wat kalmer zal aandoen met de motor. Op vrijdag en zaterdag was Ferrari een van de teams die het meest gereden had. Mss wat kalmer aan doen.
Blijkbaar zijn er maar weinig teams die de methode van cLaren toepassen. In hun systeem kunnen ze kiezen voor "economy; super economy en full power".
Op vrijdag en zaterdag reden ze bijna altijd op super-economy. Daarom dat ze teleurstellende tijden zetten. Nu ga ik er rekening mee houden. Op voorhand was het wel niet leuk om te zien dat ze bijna 2 sec achterstonden.
Tuurlijk bedoel ik dat hij voor de pole moet gaan, anders staat hij heel vanachter.
Dus je wil dat hij én de pole haalt én vol met benzine zit? Kvraag me af hoe je dat mogelijk acht :-\ 2 jaar geleden zou dat haalbaar zijn geweest, maar met de huidige Ferrari? Neen, keep on dreaming ;)
Ik zeg dat hij voor de pole moet gaan, niet de pole moet halen. Wat is het verschil? Voor de pole gaan wil zeggen, voor mij dan toch, de best haalbare plaats. En ja, met zoveel mogelijk benzine.

Nu, ik denk dat we van Ferrari echt niet téveel moeten verwachten komende GP. Volgens mij gaan ze hier afzien. Niet alleen kwa betrouwbaarheid maar ook op gebied van banden en pure snelheid. Ergens denk ik ook wel dat ze dankzij dat testen in Bahrein konden meedoen voor P1.

Hamilton MASTER

Dat denk ik niet.
Ik denk dat hun motor wel degelijk goed is.
Ze zullen wel voordeel hebben gehad in Bahrein maar ik denk dat ze zonder dat voordeel ook kunnen meestrijden om de ereplaatsen.

Ik hoop dat Rosberg kan bevestigen en ik wil al een kleine gok doen, volgend jaar Alonso én Rosberg bij McLaren. ;)



FerrariMan

Volgens bronnen zou de Ferrari pas vanaf de races in Europa op punt staan om echt te strijden om de winst. Ze zouden dan meer pk's krijgen en nieuwe aerodynamische ontwikkelingen. Daarom waarschijnlijk dat Schumacher voor het begin van het seizoen zei dat hij pas denkt voor winst te kunnen gaan vanaf Imola...

KVDracer

Citaat van: Mikacouli op 15 maart 2006 - 18:39:41
Citaat van: KVDracer op 15 maart 2006 - 18:37:43
Hij is beter dat hij voor de pole gaat e. Of toch bij de eerste 5. Want dan kan hij vanuit het middenveld vertrekken en als hij ervoor zorgt dat hij een lange eerste stint kan rijden, kan hij toch nog voor verrassingen zorgen. Want ik denk eerlijk gezegd dat we Massa een beetje teveel onderschatten.

Je praat jezelf nu wel tegen. Gaan voor de pole en een lange eerste stint. Klopt iets niet he ;)

Ik bedoelde dermee dat het stomzou zijn om vanuit de pits te vertrekken. Maar dat het beter zou zijn om met een vollere tank zo hoog mogelijk te eindigen  ;)

FerrariMan

#53
BIJNA TIJD!!

*edit*

Schumacher moet waarschijnlijk van motor wisselen. Ze zijn nog niet zeker.
Indien ze het niet doen, zie ik hem zondag zeker wel uitvallen.

Byebye overwinning  ::)

Ferrari 2010

Citaat van: FerrariMan op 17 maart 2006 - 03:08:27
BIJNA TIJD!!

*edit*

Schumacher moet waarschijnlijk van motor wisselen. Ze zijn nog niet zeker.
Indien ze het niet doen, zie ik hem zondag zeker wel uitvallen.

Byebye overwinning ::)
Inderdaad, beybey. Spijtige zaak, maarjah, misschien verleden GP te hard gepusht? Ach, ferrari kennende zullen ze dat wel snel fixen en zal de volgende blok wel deftig zijn werk afmaken :P
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

KVDracer

Stel u voor, hij moet zijn motor wisselen en dan wint hij  :D

Jasper

Eerste trainingen zijn voorbij. Massa was de snelste racerijder van de dag. In de eerste sessie kwamen 9 rijders niet buiten: de Renaults, de Williamsen, de racerijders van BAR, de racers van BMW Sauber en Räikkönen.

Aan de tijden te zien was het droog.

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 17 maart 2006 - 17:43:16
Eerste trainingen zijn voorbij. Massa was de snelste racerijder van de dag. In de eerste sessie kwamen 9 rijders niet buiten: de Renaults, de Williamsen, de racerijders van BAR, de racers van BMW Sauber en Räikkönen.

Aan de tijden te zien was het droog.
Was Alonso niet sneller?

Jasper

Yup, ik heb me vergist. ;)

Doefie

Polepositie voor Fisichella ... mooie strijd om de pole, heel erg knap van Rosberg !
Vijf coureurs die een penalty krijgen, waarvan 3 Ferrari-motoren.