Man van de race: Bahrein

Gestart door Ferrari 2010, 12 maart 2006 - 14:04:54

« vorige - volgende »

Wie is de man van de race in Bahrein?

Alonso
Schumacher
Räikkönen
Button
Montoya
Webber
Rosberg
Klien
Massa
Coulthard

Mikacouli

Citaat van: FerrariMan op 12 maart 2006 - 16:17:58
Citaat van: Mikacouli op 12 maart 2006 - 16:09:30
Citaat van: mike op 12 maart 2006 - 16:03:41
Citaat van: Schumi 2006 op 12 maart 2006 - 15:49:16
Citaat van: SaffierFM op 12 maart 2006 - 14:38:57
Citaat van: Alfonsinneke op 12 maart 2006 - 14:32:18
Alonso, Rosberg en Raïkkönen
Alfonske man van de race? Komaan!... hoeveel inhaalmanoeuvers heeft hij moeten doen?

Ach, je bent Alonso fan ofniet hé, als jij Alonso fan was zou je misschien ook zo stemmen. Alonso heeft uiteindelijk toch gewonnen dus... Ok, hij heeft er amper echt iets moeilijk voor moeten doen, maar hij heeft het wel gedaan. net zoals Kimi, het valt op dat de Mac fans eerder Kimi kiezen dan Rosberg, terwijl de niet-mac fans eerderv rosberg kiezen dan Kimi ;)

Nope. Ik heb op Rosberg gestemd, alhoewel ik evengoed MS had kunnen kiezen "omdat ik fan van de roden ben". De reden waarom ik niet op Kimi gestemd heb is dat hij met die 1 stop strategie sowieso al een pak plaatsen goed maakt (toch als je een deftige wagen hebt, wat hij heeft (ook al is de Mac nog niet echt topklasse)). Als je helemaal achteraan start, is dat zo verwacht als iets. Dat hij het podium haalt is een puike prestatie, maar er kan maar 1 man van de race zijn, net als er maar 1 de race kan winnen.

Rosberg, daarentegen, doet de snelste ronde (meerdere keren) en pakt bovendien punten in zijn allereerste race. Chapeau!



Als dat dan zoveel plaatsen oplevert die 1-stop strategie, waarom doet iedereen het dan niet met een 1-stop. Dat vraag ik me nu af. ;)
Toch logisch, niet iedereen beschikt over een McLaren die bij de momentele top drie hoort.
Ja, maar waarom neemt Ferrari, Renault of Honda dan geen 1-stop?

Tim C

Omdat 1 stop een groter risico inhoud en betekend dat je sowieso uitgeteld bent in gevechten. Wanneer je het pak door moet is 1 stop beter, maar wanneer je mee moet vechten voor posities ben je gewoon te zwaar...

mike

#32
Citaat van: Tim C op 12 maart 2006 - 17:39:13
Omdat 1 stop een groter risico inhoud en betekend dat je sowieso uitgeteld bent in gevechten. Wanneer je het pak door moet is 1 stop beter, maar wanneer je mee moet vechten voor posities ben je gewoon te zwaar...

Het feit dat FA en MS 1 en 2 zijn geworden met 19 seconden voorsprong toont aan dat over de hele race genomen 1 stop niet de optimale strategie is. Maar als je door omstandigheden achteraan moet starten met een wagen uit de top 6 of top 8, dan kan het helpen. Het blijft wel gokken, want zoals niemand anders dan Kimi zelf zegt: hij had geluk dat hij bij de start zoveel plaatsen won. Als hij die allemaal een voor een had moeten inhalen "tijdens de race" (jullie snappen wel wat ik bedoel), had hij er meer tijd aan verloren.


FerrariMan

Citaat van: Mikacouli op 12 maart 2006 - 16:46:26
Citaat van: FerrariMan op 12 maart 2006 - 16:17:58
Citaat van: Mikacouli op 12 maart 2006 - 16:09:30
Citaat van: mike op 12 maart 2006 - 16:03:41
Citaat van: Schumi 2006 op 12 maart 2006 - 15:49:16
Citaat van: SaffierFM op 12 maart 2006 - 14:38:57
Citaat van: Alfonsinneke op 12 maart 2006 - 14:32:18
Alonso, Rosberg en Raïkkönen
Alfonske man van de race? Komaan!... hoeveel inhaalmanoeuvers heeft hij moeten doen?

Ach, je bent Alonso fan ofniet hé, als jij Alonso fan was zou je misschien ook zo stemmen. Alonso heeft uiteindelijk toch gewonnen dus... Ok, hij heeft er amper echt iets moeilijk voor moeten doen, maar hij heeft het wel gedaan. net zoals Kimi, het valt op dat de Mac fans eerder Kimi kiezen dan Rosberg, terwijl de niet-mac fans eerderv rosberg kiezen dan Kimi ;)

Nope. Ik heb op Rosberg gestemd, alhoewel ik evengoed MS had kunnen kiezen "omdat ik fan van de roden ben". De reden waarom ik niet op Kimi gestemd heb is dat hij met die 1 stop strategie sowieso al een pak plaatsen goed maakt (toch als je een deftige wagen hebt, wat hij heeft (ook al is de Mac nog niet echt topklasse)). Als je helemaal achteraan start, is dat zo verwacht als iets. Dat hij het podium haalt is een puike prestatie, maar er kan maar 1 man van de race zijn, net als er maar 1 de race kan winnen.

Rosberg, daarentegen, doet de snelste ronde (meerdere keren) en pakt bovendien punten in zijn allereerste race. Chapeau!



Als dat dan zoveel plaatsen oplevert die 1-stop strategie, waarom doet iedereen het dan niet met een 1-stop. Dat vraag ik me nu af. ;)
Toch logisch, niet iedereen beschikt over een McLaren die bij de momentele top drie hoort.
Ja, maar waarom neemt Ferrari, Renault of Honda dan geen 1-stop?
Nog logischer, die stonden niet achteraan het pak op de startgrid.

Supermariobros

Heb getwijfeld maar ik kies voor Raikkonen, Rosberg is een talent, dat is duidelijk!

razzle_dazzle

Rosberg, om niet op de Fin te moeten stemmen.

Doefie

Rosberg, heel mooi voor zijn eerste race. Räikkönen komt bij mij op de tweede plaats.

Citaat van: Razzle_dazzle op 12 maart 2006 - 20:24:39
Rosberg, om niet op de Fin te moeten stemmen.

Sorry, maar zo'n redenering vind ik maar flauwkes ...

Raicouli

#37
Citaat van: Doefie op 12 maart 2006 - 20:47:30
Rosberg, heel mooi voor zijn eerste race. Räikkönen komt bij mij op de tweede plaats.

Citaat van: Razzle_dazzle op 12 maart 2006 - 20:24:39
Rosberg, om niet op de Fin te moeten stemmen.

Sorry, maar zo'n redenering vind ik maar flauwkes ...

Eerder belachelijk zeker. Wel schoon dat hij eerlijk is. ;)
Jammer dat rosberg dat foutje gemaakt heeft, anders had je het ware potentieel van die wagen gezien.
Ikzelf heb op kimi gestemd, en niet omdat het mijn favoriete coureur is. Je hebt hem inderdaad niet veel gezien op tv, maar hij heeft die derde plaats niet zomaar bijeen gereden. Dit zouden maar enkele op de startgrid kunnen doen denk ik. Hij had goede snelheid(voor een éénstop strategie) en grote klasse vandaag.
Maar Rosberg zal een naam worden die je gaat uitspreken samen met de groten later. Ben ik zeker van.
Dat webber maar oplet want zal nog sterren zien met die "rookie' naast hem.

quote van James allen:
Raikkonen's performance was astonishing, if you think that he started 17 places behind team-mate Montoya on the grid and yet he finished 18 seconds and two places in front of him!

As I said in my preview the key to this season is the Mercedes engine because if they can get it working as well as the rest of the car, Raikkonen will be uncatchable.

So for all our talk of this being the most open championship for years, it could turn out to be a Raikkonen cake-walk if they sort out the engine, which clearly worked well here.
F1REM G3g

razzle_dazzle

Mannekes toch, ooit van sarcasme gehoord??

Ik stemde op Rosberg omdat hij gewoon een prachtprestatie heeft neergezet. Ik vond de reacties van sommigen gewoon te belachelijk en vandaar mijn nog belachelijkere reactie  ;).

Wij zouden op Rosberg stemmen om maar niet op Finmans te moeten stemmen? Dat vind ik eigenlijk wel grappig na het stereotype stemgedrag dat vorig jaar deze topic overheerste  ;) ;).

En nu kruip ik terug in mijn bunker...

Jasper

Dat probleem moet je gewoon voorzien op een forum. Sarcasme op een forum is niet aangewezen als je geen smileys wil gebruiken. :)

razzle_dazzle

Citaat van: Jasper op 12 maart 2006 - 22:08:42
Dat probleem moet je gewoon voorzien op een forum. Sarcasme op een forum is niet aangewezen als je geen smileys wil gebruiken. :)
Het lag er toch wel vingerdik op  ;). Ik denk niet dat je mij blind favoritisme kan verwijten.

Eric

back on topic...voor we weer compleet ontsporen.... ;D

Ik heb Rosberg gekozen...voor zijn eerste GP heeft hij een mooie prestatie neergezet...
Je kan maar één naam kiezen...Kimi had anders ook een stem gekregen :(

McChouffe

Het is onzin om te komen verkondigen dat Ferrarifans op Rosberg hebben gestemd om maar niet op Kimi te moeten stemmen. Ik heb op Rosberg gestemd omdat het voor mij onverwacht was. Kimi heeft een schitterende prestatie neergezet, dat zal ik niet ontkennen.. Maar voor mij was het niet onverwachts, de McLaren is snel en die Fin is ook snel. Het zou maar erg geweest zijn moest hij vanachter blijven plakken hebben.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Mikacouli

Citaat van: McChouffe op 13 maart 2006 - 14:05:06
Het is onzin om te komen verkondigen dat Ferrarifans op Rosberg hebben gestemd om maar niet op Kimi te moeten stemmen. Ik heb op Rosberg gestemd omdat het voor mij onverwacht was. Kimi heeft een schitterende prestatie neergezet, dat zal ik niet ontkennen.. Maar voor mij was het niet onverwachts, de McLaren is snel en die Fin is ook snel. Het zou maar erg geweest zijn moest hij vanachter blijven plakken hebben.

Het moet niet altijd iets onverwachts zijn om mooi te zijn. ;) Nuja, na de winter en zeker vrijdag en zaterdag kon je wel stellen dat ze niet echt stellen dus het was toch moeilijk om te verwachten dat Kimi derde kon worden.

Maar idd prachtrace van Rosberg ook, vandaar dat ze aan elkaar gewaagd zijn. Zeker een man om in het oog te houden. Webber zal het niet makkelijk hebben dit jaar, dat is een feit.

Nuja, op naar de volgende :P

Jasper

Citaat van: Razzle_dazzle op 12 maart 2006 - 22:10:08
Citaat van: Jasper op 12 maart 2006 - 22:08:42
Dat probleem moet je gewoon voorzien op een forum. Sarcasme op een forum is niet aangewezen als je geen smileys wil gebruiken. :)
Het lag er toch wel vingerdik op  ;). Ik denk niet dat je mij blind favoritisme kan verwijten.

Nee, dat heb je juist op een forum, je kan nooit weten welke toon iemand achter zijn zinnen legt, en dat geldt ook voor oneliners. En zeker als jij nieuw bent of iemand die het leest nieuw is, zodat de lezer jou niet kent en dus niet weet wat je waarschijnlijk bedoelt. :)