Wat vinden jullie van de nieuwe kwalificatie?

Gestart door Supermariobros, 11 maart 2006 - 14:43:59

« vorige - volgende »

Wat vinden jullie van de nieuwe kwalificatie,

Een schot in de roos!
14 (43.8%)
Beter dan vorig jaar
17 (53.1%)
Slechter dan vorig jaar
0 (0%)
Een mislukking
1 (3.1%)
Ik kijk alleen de race
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 25

Supermariobros

De vraag is simpel: Wat vinden jullie van de nieuwe kwalificatie?

Ik vind het een schot in de roos.

Tim C

Het is leuk, maar of het betere races opleverd...

McChouffe

Het is een goed systeem. Alleen het niet mogen bijtanken van de laatste 10 mag voor mij geschrapt worden.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Schumi nr1

Ik vind het alvast veel beter dan vorig jaar, om het een schot in de roos te noemen wil ik nog wat afwachten.

mike

#4
Citaat van: McChouffe op 11 maart 2006 - 14:48:18
Het is een goed systeem. Alleen het niet mogen bijtanken van de laatste 10 mag voor mij geschrapt worden.

Dat mogen ze dus wel (ze moeten zelfs), maar ze hebben geen vrijheid meer.

FerrariMan

Op de bijtank regel en de regels omtrent reservewagen na, best wel te smaken. Tot nu toe. Benieuwd naar mogelijk negative kanten.

mike

Citaat van: FerrariMan op 11 maart 2006 - 15:12:59
Op de bijtankregel en de regels omtrent reservewagen na, best wel te smaken. Tot nu toe. Benieuwd naar mogelijk negative kanten.

Die bijtank regel is een niet te vermijden gevolg van het splitsen in 3 sessies. Als je die regel niet wil, maar toch de sessie wil behouden, heb je 2 keuzes:


  • Ofwel moet je iedereen verplichten om vanaf de eerste ronde te rijden met het aantal liters waarmee ze gaan starten, maar dan beinvloed je de strategie nogal sterk omdat sommigen maar een stuk of 3 rondes zullen rijden en anderen een stuk of 15.
  • Ofwel moet je de deelnemers van de laatste sessie de vrije keuze laten, maar dan krijg je geen mini race want dan rijden ze allemaal zo licht mogelijk en gaan ze telkens 1 outlap + 1 snelle ronde + 1 inlap doen (evt x keer na elkaar). Gevolg: ze staan meer in de pits dan wat anders

dj Peter

#7
Dit is een prima kwalificatieformat want: ---> goed voor Ferrari blijkbaar  :P
Er is in  elk geval meer aan te zien dan de quali van vorig jaar, maar dat heeft dan vooral te maken met de  schuiver van Kimi, waardoor er achteraf veel auto's tegelijkertijd de baan opwilden. Zo leek het wel op een race.

phil69

wel,
Veel actie vergeleken met de vorige kwalifs, maar eigenlijk een grote misleiding om de bandenwissels opnieuw in te voeren ten voordele van Ferrari.
Want we weten dat vorig jaar de bandenwissels verboden werden en dat ze bij Ferrari/Bridgestone daarmee de Michelin -teams niet meer kon bijhouden, daarna volgde een hele reeks overdreven testen van Ferrari met de conclusie dat hun Bridgestone banden te vlug blaren kregen en dat ze dringend hulp moesten inroepen van Max Mosley, MM werd uitgenodigd in Maranello en Gabriella was er ook en er werd een nieuw kwalificatieformat naar voor gebracht met herinvoer van bandenwissels.
voila, dat is het zowat
;D

Eric

aiai... het zal rap een vurige discussie worden nu.

Niet slecht de nieuwe kwalificatie, alleszins beter dan vorig jaar...

Jasper


KVDracer

Ik heb tot nu toe een schot in de roos genomen. Echt, die spanning die ik vandaag heb gevoeld tijdens een kwalificatie, dat is al jaren geleden. Eigenlijk, van als ze met die ene vliegende ronde zijn begonnen. Ik vind dit echt een goed format en er zullen nog verrassingen komen. Er hebben er hun nu al enkele misrekend dat juist te laat waren om nog een vliegende ronde neer te zetten, maar ik denk dat er nog zullen volgen. Ik heb mijn hartslag eens gemeten tijdens de laatste sessie en hij bedroeg rond de 100

McChouffe

Ik denk eigenlijk wel dat het grootste nadeel van dit systeem voor rekening is van de live-toeschouwers. Het lijkt mij ongelooflijk moeilijk te volgen als je geen zicht hebt op een scherm.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Doefie

Citaat van: KVDracer op 11 maart 2006 - 17:47:13
Ik heb mijn hartslag eens gemeten tijdens de laatste sessie en hij bedroeg rond de 100

Ik ook, maar dan eerder door de drukte om deftig verslag te kunnen uitbrengen én te kunnen volgen dan de sessie zelf. Maar ik vind het in elk geval een heel goed systeem, ook voor de toeschouwers ter plaatse die nu 98% van de wagens op de baan zien tijdens de sessie's. Maar om het uit te roepen tot het beste dat ik al gezien heb valt af te wachten, is nog te vroeg. Gaat in elk geval een mooie race worden met Räikkönen die komt terugvechten, Fisichella die ook wel zal terugvechten, de Ferrari's die de hete adem van Honda en Alonso in hun nek krijgen, BMW.Sauber die mij positief verrassen dit weekend (rijden bijna constant in de top 10), Toyota die wat tegenvallen, maar...

Afin ja, ik moet morgen de race missen omdat ik zelf race heb, dus wordt tot 18u in spanning zitten  :-\

supersteven

sublieme kwalificatieformat dat ze voor mij tot het einde ter tijden mogen doorzetten
let the sunshine shine in your heart