GP van Bahrein

Gestart door Tim C, 04 maart 2006 - 12:10:40

« vorige - volgende »

sledge

Citaat van: FerrariMan op 12 maart 2006 - 14:46:32

- Barrichello (tja...)


Toch even opmerken dat Rubens 85% van de race (totdat hij Button moest lossen dus) met een kapotte versnellingsbak gereden heeft (3de versnelling was weg, dus steeds van 2 naar 4)
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

Ferrari 2010

Citaat van: sledge op 12 maart 2006 - 15:56:26
Citaat van: FerrariMan op 12 maart 2006 - 14:46:32

- Barrichello (tja...)


Toch even opmerken dat Rubens 85% van de race (totdat hij Button moest lossen dus) met een kapotte versnellingsbak gereden heeft (3de versnelling was weg, dus steeds van 2 naar 4)
Ik dacht al dat er iets mis was gegaan, want in het begin kon hij toch goed volgen hoor.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

sledge

Citaat van: Schumi 2006 op 12 maart 2006 - 15:58:18
Citaat van: sledge op 12 maart 2006 - 15:56:26
Citaat van: FerrariMan op 12 maart 2006 - 14:46:32

- Barrichello (tja...)


Toch even opmerken dat Rubens 85% van de race (totdat hij Button moest lossen dus) met een kapotte versnellingsbak gereden heeft (3de versnelling was weg, dus steeds van 2 naar 4)
Ik dacht al dat er iets mis was gegaan, want in het begin kon hij toch goed volgen hoor.

Hij heeft trouwens deze gp meer met z'n teamgenoot gevochten dan in de voorbije  6 jaar ;)
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

Jasper

En dat zonder achteraf op het matje te moeten komen. :P

Inderdaad een mooie race met spanning voor plaatsen 1 en 2 en voor plaatsen 3 en 4.

McLaren is het team van de dag want ondanks een laatste startplaats van Kimi staan we gedeeld aan de leiding in het constructeursklassement!

Ik snap overigens niet waarom FerrariMan zo reageert op de spin van Massa. Een spin kan gebeuren (ik vond trouwens dat de wagen zich zeer raar gedroeg), iedereen gaat er toch wel een keer af? En het is het team dat Massa 35 à 40 seconden langer in de pit heeft gehouden dan nodig.

Renault is misschien het beste team maar ze waren wel het enige topteam met betrouwbaarheidsproblemen aan de wagen. McLaren komt gewoon nog snelheid tekort. Ferrari lijkt mij het beste totaalpakket te hebben, voorlopig.

mike

Citaat van: Jasper op 12 maart 2006 - 16:32:43
Ik snap overigens niet waarom FerrariMan zo reageert op de spin van Massa. Een spin kan gebeuren (ik vond trouwens dat de wagen zich zeer raar gedroeg), iedereen gaat er toch wel een keer af? En het is het team dat Massa 35 à 40 seconden langer in de pit heeft gehouden dan nodig.

De spin was de schuld van "teveel rem" achteraan. Dat is iets waar Massa zelf voor kiest. En dat doet hij dan weer omdat hij uit zichzelf de neiging heeft zijn voorbanden nogal vaak in brand te steken. Hij zit er dus wel degelijk zelf voor iets tussen.

Supermariobros

Prachtrace, dit belooft alvast voor de rest van het seizoen.

Renault is top en Ferrari staat er weer, dat is duidelijk. Honda komt duidelijk nog snelheid tekort. Prachtrace van Raikkonen en ook Rosberg geeft meteen zijn visitekaartje af in zijn eerste F1-race.

Meer van dit volgende week in Maleisië.

FerrariMan

#186
Citaat van: Jasper op 12 maart 2006 - 16:32:43
Ik snap overigens niet waarom FerrariMan zo reageert op de spin van Massa. Een spin kan gebeuren (ik vond trouwens dat de wagen zich zeer raar gedroeg), iedereen gaat er toch wel een keer af? En het is het team dat Massa 35 à 40 seconden langer in de pit heeft gehouden dan nodig.
Komkom, nu niet doen alsof ik iets erg heb gezegd. Het was zijn eigen fout, en dat mag toch gezegd worden. Vond het trouwens enorm spijtig want ik zie hem heel graag bij Ferrari bezig. En over de fout in de pits was ik vrij duidelijk neem ik aan:

"De fout in de pits met Massa had maar één reden, de crew had de banden door elkaar en wist even niet meer hoe alles zat."

Achteraf las ik nog dat er ook een probleem was met het pistool, wat me niet opgevallen was in de race eerst.

Doefie

Heb nu eindelijk de race ook gezien :)

Was best wel een aangename race, hopelijk wordt de rest van het seizoen ook zo. Wie nu nog durft beweren dat Formule 1 saai is kom ik persoonlijk ompraten ;) Schitterende race van Räikkönen en Rosberg, uitstekende strategie bij Renault, pech bij Ferrari, ... Bahrein is doodsaai maar dat is me vandaag niet echt opgevallen.

supersteven

prachtige race
spijtig voor micheal schumacher, maar renault kan er blijkbaar nog steeds niet in slagen twee goede wagens aan de start te brengen
let the sunshine shine in your heart

Jasper

#189
Citaat van: FerrariMan op 12 maart 2006 - 18:46:24
Citaat van: Jasper op 12 maart 2006 - 16:32:43
Ik snap overigens niet waarom FerrariMan zo reageert op de spin van Massa. Een spin kan gebeuren (ik vond trouwens dat de wagen zich zeer raar gedroeg), iedereen gaat er toch wel een keer af? En het is het team dat Massa 35 à 40 seconden langer in de pit heeft gehouden dan nodig.
Komkom, nu niet doen alsof ik iets erg heb gezegd. Het was zijn eigen fout, en dat mag toch gezegd worden. Vond het trouwens enorm spijtig want ik zie hem heel graag bij Ferrari bezig. En over de fout in de pits was ik vrij duidelijk neem ik aan:

"De fout in de pits met Massa had maar één reden, de crew had de banden door elkaar en wist even niet meer hoe alles zat."

Achteraf las ik nog dat er ook een probleem was met het pistool, wat me niet opgevallen was in de race eerst.

Je noemt het "een bijzondere blunder", Massa is één van de flops van het weekend... Voor mij is het een gewone, gebeurlijke spin die hem misschien 10 seconden kostte. Als we 10 seconden bij Alonso tellen, wil dat zeggen dat Massa nog altijd derde was geweest zonder de mislukte pitstop. Ik heb ook niets gezegd over jouw reactie over de pitstop, alleen jouw reactie op Massa.

En Mike: leer lezen, waar beweer ik dat het niet Massa's fout was? Natuurlijk is het de fout van Massa, maar zijn fout kost hem misschien 10 seconden, het team maakt een veel duurdere fout.

Hamilton MASTER

Ik ga akkoord met Jasper.
Niemand van het team had door dat ze fout zaten, tot het te laat was.
Dit is een collectieve fout van het team en dit heeft punten gekost.

Maar ja, gebeurd is gebeurd. Op naar volgende race ;)



DJK

Citaat van: Jasper op 12 maart 2006 - 16:32:43
En Mike: leer lezen, waar beweer ik dat het niet Massa's fout was? Natuurlijk is het de fout van Massa, maar zijn fout kost hem misschien 10 seconden, het team maakt een veel duurdere fout.

Natuurlijk, had massa zijn fout niet gedaan dan had het team nooit de kans gekregen om hun "dure" fout te maken.... (kon natuurlijk altijd dat bij zen geplande pitstop ook iets zou gebeurd zijn maar die kans lijkt me minder daar ik denk dat deze fout van de crew vooral voor een stuk te wijten is aan het "onverwachte"...

Martin

Citaat van: Jasper op 12 maart 2006 - 22:02:10
Citaat van: FerrariMan op 12 maart 2006 - 18:46:24
Citaat van: Jasper op 12 maart 2006 - 16:32:43

En Mike: leer lezen, waar beweer ik dat het niet Massa's fout was? Natuurlijk is het de fout van Massa, maar zijn fout kost hem misschien 10 seconden, het team maakt een veel duurdere fout.

Jasper, leer jij eens lezen. Dan had ik geen ban gehad. Oh, je mag hier niet persoonlijk worden.
Maar wat Jasper kan kan ik ook.

mike

#193
Citaat van: Jasper op 12 maart 2006 - 22:02:10
En Mike: leer lezen, waar beweer ik dat het niet Massa's fout was? Natuurlijk is het de fout van Massa, maar zijn fout kost hem misschien 10 seconden, het team maakt een veel duurdere fout.

Leer zelf lezen. Waar zeg ik dat jij beweert dat het niet Massa's fout was? Ik geef gewoon mijn eigen opinie, en die is nu eenmaal dat die spin het gevolg is van zijn rijstijl. (Voor de muggenzifters onder ons die niet kunnen lezen: ik zei overigens niet eens dat het "zijn fout" was, enkel dat het iets is dat hem makkelijker zal overkomen, omdat hij op dat vlak meer van de wagen vraagt. Een wagen die hem dan ook eerder in de steek zal laten dan een andere piloot.)

Als dat geven van mijn eigen mening niet mag, waarom vragen jullie me dan tot 2 maal toe om bij de redactie te komen? ???

FerrariMan

#194
Citaat van: Jasper op 12 maart 2006 - 22:02:10
Je noemt het "een bijzondere blunder", Massa is één van de flops van het weekend... Voor mij is het een gewone, gebeurlijke spin die hem misschien 10 seconden kostte.
Massa gaat in de fout (tenzij het mechanisch was), en knullig. Voor mij is het geen gewone spin maar een vermijdbare fout. Dus IK (en lees goed, IK) zet hem bij mijn PERSOONLIJKE floppers van het weekend omdat hij zonder die fout voor het podium kon gaan en Ferrari veel punten kon leveren. Ook verpest hij hiermee zijn schitterend uitgangspositie op de grid!

Mag ik?

Maar kom, speciaal voor Jasper:

TOPPERS:

MASSA.

:)