GP van Bahrein

Gestart door Tim C, 04 maart 2006 - 12:10:40

« vorige - volgende »

dj Peter

#135
Ferrari is (voorlopig) eindelijk terug waar het hoort.Het is natuurlijk nog veel te vroeg om  al conclusies te gaan trekken over het verdere verloop van het seizoen maar ik denk toch dat de jongens en meisjes  in Maranello hun winterhuiswerk goed gemaakt hebben.
Door het feit dat zij vorig jaar zo slecht presteerden hebben ze de ontwikkeling van de F2005 tijdig stopgezet en zijn ze vroeg begonnen met het bouwen en testen van de V8.(net als Renault trouwens)
Onderschat ook Schumacher niet want hij beschikt nog altijd over een fantastische vechtlust én natuurlijk speelt het herinvoeren van de bandenwissels in hun voordeel.
Ook het feit dat zij onlangs getest hebben in Bahrein zal er wel veel mee te maken hebben. Ik las deze week nog het commentaar van Alfonske op die testweek van Ferrari in Bahrein: "ze zullen er niet veel voordeel uithalen" (woehahaha!)
Ik denk dat de spanjaard dit jaar héél hard zal moeten vechten om zijn titel te mogen houden...
En dan lees ik zojuist nog dat ene Pat Symonds van Renault de legaliteit van de achtervleugel van de Ferrari in twijfel trekt: deze zou te fel doorbuigen! Ondanks het feit dat deze wel goedgekeurd is door de FIA. (Zouden ze bij Renault de hete adem van Schumi en Massa al in hun nek voelen?) Waar rook is,is vuur zegt men wel eens maar laat ons hopen dat het niet waar is.Het is in elk geval weer stof tot discussie op dit forum!


mike

Citaat van: SaffierFM op 11 maart 2006 - 20:37:58
Onderschat ook Schumacher niet want hij beschikt nog altijd over een fantastische vechtlust

Niet alleen dat. Hij vindt zelf dat een V8 beter past bij zijn persoonlijke rijstijl dan een V10 en dat hij er daardoor nu meer uit kan halen (qua performantie zowel als qua plezier). Ik voorspel tot nader order dan ook dat hij bijtekent voor 2007...

Hamilton MASTER

Rare kwalificatie maar wel spectaculair.

De file aan de pit-uitgang vond ik ook een raar zicht...

Ik denk dat de wagens van zowel Renault, Ferrari als McLaren op basis van de kwali heel erg dicht bij elkaar liggen.
Nu nog afwachten hoeveel benzine en uithouding de wagens hebben maar ik vind het hoopgevend voor de rest van het seizoen.

Mooi dat Massa het duel met Schumacher durft aangaan, zien wat dat morgen geeft tijdens de race. Jammer van Kimi, weer hij... Maar ik zie hem nog mooi eindigen morgen.



Martin

Citaat van: Raikkonen MASTER op 11 maart 2006 - 22:57:38
Rare kwalificatie maar wel spectaculair.

De file aan de pit-uitgang vond ik ook een raar zicht...

Ik denk dat de wagens van zowel Renault, Ferrari als McLaren op basis van de kwali heel erg dicht bij elkaar liggen.
Nu nog afwachten hoeveel benzine en uithouding de wagens hebben maar ik vind het hoopgevend voor de rest van het seizoen.

Mooi dat Massa het duel met Schumacher durft aangaan, zien wat dat morgen geeft tijdens de race. Jammer van Kimi, weer hij... Maar ik zie hem nog mooi eindigen morgen.

Geloof je dat? Reken er maar niet op. Een top 10 plaats zit er niet in voor hem.

mike

#139
Citaat van: Doefie op 11 maart 2006 - 18:04:53
Een geweldige kwalificatie, maar verdomd lastig om verslag uit te brengen :-\ En ik heb het commentaar van mijn moeder mogen aanhoren : "ge kunt dat als televsietoeschouwer bijna niet volgen !". Is wel iets van aan, maar het brengt in elk geval spanning.

He zeg... F1 is top-auto-sport, geen televisie-entertainment voor zappende (groot)moeders die door omstandigheden niks anders te doen hebben.

Volgens mij moet het eerst en vooral spannend en begrijpbaar zijn voor het geinteresseerde publiek dat bereid is zich te informeren.  Een publiek dat dat niet wil doen, heeft er toch niks aan. En al evenmin heeft de F1 iets aan zo'n publiek.

Als ik moet kiezen tussen 1 uur lang op het puntje van mijn stoel zitten terwijl ma niet kan volgen wat er gebeurt enerzijds, of anderzijds ma die perfect snapt waarom ik een uur lachter de buis lig te slapen maar die totaal niet snapt waarom ik ueberhaupt de TV opeis om dan uit verveling toch niet te volgen, dan weet ik het wel hoor...  ;)



dj Peter

Het doed deugd om dit nogeens te zien, al was het maar voor de pole...  8)


Doefie

Citaat van: mike op 11 maart 2006 - 23:09:11
Citaat van: Doefie op 11 maart 2006 - 18:04:53
Een geweldige kwalificatie, maar verdomd lastig om verslag uit te brengen :-\ En ik heb het commentaar van mijn moeder mogen aanhoren : "ge kunt dat als televsietoeschouwer bijna niet volgen !". Is wel iets van aan, maar het brengt in elk geval spanning.

He zeg... F1 is top-auto-sport, geen televisie-entertainment voor zappende (groot)moeders die door omstandigheden niks anders te doen hebben.

Volgens mij moet het eerst en vooral spannend en begrijpbaar zijn voor het geinteresseerde publiek dat bereid is zich te informeren.  Een publiek dat dat niet wil doen, heeft er toch niks aan. En al evenmin heeft de F1 iets aan zo'n publiek.

Als ik moet kiezen tussen 1 uur lang op het puntje van mijn stoel zitten terwijl ma niet kan volgen wat er gebeurt enerzijds, of anderzijds ma die perfect snapt waarom ik een uur lig achter de buiis te slapen maar die totaal niet snapt waarom ik ueberhaupt de TV opeis om dan uit verveling toch niet te volgen, dan weet ik het wel hoor...  ;)

't Is maar dat ge 't weet, maar mijn moeder (laat die "groot " nog maar weg, zal ze niet graag horen ;) ) volgt de Formule 1 ook al van begin jaren '90 ... Zo'n rookie is ze nu ook weer niet ;)

bogief1

Ik ben benieuwd of we nu meer inhaalacties zullen zien. Hopelijk wachten ze nu niet terug tot ze gaan pitten om in te halen.

De kwali is super, vooral die eerste 2 kwartieren. Dan valt het wat tegen naar mijn mening, omdat ze hun benzine aan het verbruiken zijn. Maar het is het beste wat ze daar bij de FIA in jaren hebben uitgevonden  :)

Massa heeft me positief verrast, ik schatte hem niet zo hoog in als een Kimi of Fernando, maar hij liet schumy wel werken voor z'n geld.

Mclaren dan, Montoya is blijkbaar verrast dat hij op P5 staat en Kimi heeft weeral pech. Het is nog wat afwachten tot na de race, maar ik vrees dat McLaren er nog niet staat  :(

Nog een kleine 2 uur en dan kunnen we echt gaan zien wie de beste is, ik gok nog steeds op Renault. Die begonnen wel laat met hun snelle ronde tijden, de ferrari's begonnen het eerst, dus ik veronderstel dat ze licht staan, we zullen zien.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Ferrari 2010

Inderdaad, Massa heeft ook mij verrast, hij is echt wel een topper terwijl iik hem zowat iets lager dan RB inschatte.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

Citaat van: SaffierFM op 11 maart 2006 - 20:37:58
dat ene Pat Symonds van Renault de legaliteit van de achtervleugel van de Ferrari in twijfel trekt
Is hij dan de nieuwe Ron "Ik zaag en klaag liever dan er iets aan te doen" Dennis?

FerrariMan

Dadelijk is het zover, ik gok op winst voor Alonso, gevolgd door Button en Schumacher. De Bridgestones, gok ik, gaan teveel terrein verliezen.

KVDracer

Citaat van: bogief1 op 12 maart 2006 - 10:17:29
Ik ben benieuwd of we nu meer inhaalacties zullen zien. Hopelijk wachten ze nu niet terug tot ze gaan pitten om in te halen.

Volgens mij gaan we wel wat meer inhaalacties zien, vermits ze hun banden niet meer moeten sparen. Zeker in de cahterste gelederen en ik denk dat we van Alonso en Kimi zeker actie gaan mogen verwachten.

Jasper

Trouwens: de snelste ronde van de kwalificatie was van Alonso. Ik denk dus eigenlijk wel dat Renault zwaarder stond in het laatste stuk kwalificatie.

Wat Kimi betreft zijn er twee mogelijkheden: ofwel gaat hij er voluit voor, dan komt hij in de top-8. Ofwel houdt hij een hele race in, zien we hem niet in de top-10 en heeft hij een gespaarde motor in Maleisië zodat hij daar voluit kan gaan.

Tim C

Citaat van: Jasper op 12 maart 2006 - 11:44:23
Trouwens: de snelste ronde van de kwalificatie was van Alonso. Ik denk dus eigenlijk wel dat Renault zwaarder stond in het laatste stuk kwalificatie.
Hoop doet leven, maar aan Fernando's kopje te zien hadden ze dit zeker niet verwacht ;)

Jasper

Hoop? Voor alle duidelijkheid, ik zie liever Ferrari vooraan dan Renault hoor! Renault heeft veel meer zelfvertrouwen dan mij lief is en mag wat mij betreft is goed op z'n bakkes gaan.