GP van Bahrein

Gestart door Tim C, 04 maart 2006 - 12:10:40

« vorige - volgende »

dj Peter


KVDracer

Ik hoop dat we een spannend seizoen met verschillende winnaars en dat er 4-5 rijders tot de laatste race int gevecht zijn voor de titel.

FerrariMan

Citaat van: andre op 05 maart 2006 - 15:25:55
ik hoop dat zowel ferrari als mclaren een lesje in nederigheid krijgen
Wel, gezien McLaren dat lesje een paar jaar op rij heeft gehad, en ook Ferrari vorig jaar die les kreeg...neem ik aan dat ze terug nederig genoeg zijn.

Doefie

Sorry voor de Ferrari/Schumacher-fans, maar ik hoop dat Schumacher geen kampioenschap meer wint...

mike

Citaat van: Doefie op 05 maart 2006 - 21:00:40
Sorry voor de Ferrari/Schumacher-fans, maar ik hoop dat Schumacher geen kampioenschap meer wint...

Kan je misschien ook iets wezenlijks bijdragen tot de discussie? Want voor elke piewie die denkt/zegt/schrijft wat jij hier deed, is er een andere die hetzelfde over een ander rijder denkt, of die het net tegenovergestelde denkt. Als die hier allemaal hun tijd gaan verdoen door die irrelevante prietpraat te schrijven, wie (behalve zijzelf in een grote zelfbevredigingssessie) gaat er dan nog de moeite doen om dat te komen lezen en vooral om hier over echte F1 topics te praten?

Sorry, maar dat moest er even uit. >:(

Doefie

Citaat van: mike op 06 maart 2006 - 01:45:07
Citaat van: Doefie op 05 maart 2006 - 21:00:40
Sorry voor de Ferrari/Schumacher-fans, maar ik hoop dat Schumacher geen kampioenschap meer wint...

Kan je misschien ook iets wezenlijks bijdragen tot de discussie? Want voor elke piewie die denkt/zegt/schrijft wat jij hier deed, is er een andere die hetzelfde over een ander rijder denkt, of die het net tegenovergestelde denkt. Als die hier allemaal hun tijd gaan verdoen door die irrelevante prietpraat te schrijven, wie (behalve zijzelf in een grote zelfbevredigingssessie) gaat er dan nog de moeite doen om dat te komen lezen en vooral om hier over echte F1 topics te praten?

Sorry, maar dat moest er even uit. >:(

::)

Vraag is rond ... wie heeft het lef om wel degelijk te zeggen wat hij denkt? Sorry, maar de uitspraak is totaal niet bedoelt om de forumzak te gaan uithangen. Versta mij niet verkeerd, ik vind het prachtig wat Ferrari en Schumacher de afgelopen vijf seizoen gepresteerd hebben. Er is geen enkele coureur / team die vijf titels op rij heeft behaalt. Máár ... er is een maar. Vergelijk de populariteit van de Formule 1 in 1999, toen er nog 4-5 coureur de mogelijkheid hadden om voor de titel konden strijden, toen we elk seizoen al een verschillende kampioen, of toch minstens om de twee seizoenen. Vergelijk dat is met nu. De afgelopen zes seizoenen hebben we hoeveel kampioenen gehad ? Kan mij niet schelen als hij nog races wint, maar kampioenschappen ... sorry, er staan coureurs genoeg te wachten en afwisseling kan geen kwaad.

FerrariMan

Citaat van: Doefie op 06 maart 2006 - 18:30:38
Citaat van: mike op 06 maart 2006 - 01:45:07
Citaat van: Doefie op 05 maart 2006 - 21:00:40
Sorry voor de Ferrari/Schumacher-fans, maar ik hoop dat Schumacher geen kampioenschap meer wint...

Kan je misschien ook iets wezenlijks bijdragen tot de discussie? Want voor elke piewie die denkt/zegt/schrijft wat jij hier deed, is er een andere die hetzelfde over een ander rijder denkt, of die het net tegenovergestelde denkt. Als die hier allemaal hun tijd gaan verdoen door die irrelevante prietpraat te schrijven, wie (behalve zijzelf in een grote zelfbevredigingssessie) gaat er dan nog de moeite doen om dat te komen lezen en vooral om hier over echte F1 topics te praten?

Sorry, maar dat moest er even uit. >:(

::)

Vraag is rond ... wie heeft het lef om wel degelijk te zeggen wat hij denkt? Sorry, maar de uitspraak is totaal niet bedoelt om de forumzak te gaan uithangen. Versta mij niet verkeerd, ik vind het prachtig wat Ferrari en Schumacher de afgelopen vijf seizoen gepresteerd hebben. Er is geen enkele coureur / team die vijf titels op rij heeft behaalt. Máár ... er is een maar. Vergelijk de populariteit van de Formule 1 in 1999, toen er nog 4-5 coureur de mogelijkheid hadden om voor de titel konden strijden, toen we elk seizoen al een verschillende kampioen, of toch minstens om de twee seizoenen. Vergelijk dat is met nu. De afgelopen zes seizoenen hebben we hoeveel kampioenen gehad ? Kan mij niet schelen als hij nog races wint, maar kampioenschappen ... sorry, er staan coureurs genoeg te wachten en afwisseling kan geen kwaad.
Bwah, degene die het wint zal het wel verdienen ook. Al is dat 1000 keer achter elkaar. Jij denkt een beetje teveel zoals de FIA. Te saai, ongeacht het resultaat rechtvaardig is of niet, een mouw aanpassen.  ;D

McChouffe

Citaat van: Doefie op 06 maart 2006 - 18:30:38Vraag is rond ... wie heeft het lef om wel degelijk te zeggen wat hij denkt? Sorry, maar de uitspraak is totaal niet bedoelt om de forumzak te gaan uithangen. Versta mij niet verkeerd, ik vind het prachtig wat Ferrari en Schumacher de afgelopen vijf seizoen gepresteerd hebben. Er is geen enkele coureur / team die vijf titels op rij heeft behaalt. Máár ... er is een maar. Vergelijk de populariteit van de Formule 1 in 1999, toen er nog 4-5 coureur de mogelijkheid hadden om voor de titel konden strijden, toen we elk seizoen al een verschillende kampioen, of toch minstens om de twee seizoenen. Vergelijk dat is met nu. De afgelopen zes seizoenen hebben we hoeveel kampioenen gehad ? Kan mij niet schelen als hij nog races wint, maar kampioenschappen ... sorry, er staan coureurs genoeg te wachten en afwisseling kan geen kwaad.

Het aantal kampioenen in x aantal jaar heeft volgens mij totaal geen invloed op de populariteit. Hoe een seizoen evolueert wel. Als het halverwege al duidelijk is wie gaat winnen, haken velen af. Als er in de laatste race nog 4-5 kandidaten zijn om te winnen, kijken de mensen, ongeacht of Schumacher daartussen zit.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Doefie

God, weet ik ook dat het niet door Schumacher is ... had het Coulthard of Barrichello geweest die 5 titels op rij won had ik Coulthard of Barrichello gezegd ::) Maar er zijn wel heel veel mensen afgehaakt "omdat het toch altijd Schumacher is die wint". Had het een andere coureur geweest die zo succesvol was was het waarschijnlijk om die coureur geweest.

dj Peter

 Het seizoen begint, en het forum schiet weer uit zijn winterslaap met verhitte discussies .   ;) :D

McChouffe

Citaat van: SaffierFM op 06 maart 2006 - 20:08:44
Het seizoen begint, en het forum schiet weer uit zijn winterslaap met verhitte discussies .   ;)

Eindelijk wat animo op het forum  ;) We hebben olie nodig om op het vuur te gooien. Waar zit Luc als je em nodig hebt?  :D ;)

Citaat van: Doefie
God, weet ik ook dat het niet door Schumacher is ... had het Coulthard of Barrichello geweest die 5 titels op rij won had ik Coulthard of Barrichello gezegd Roll Eyes Maar er zijn wel heel veel mensen afgehaakt "omdat het toch altijd Schumacher is die wint". Had het een andere coureur geweest die zo succesvol was was het waarschijnlijk om die coureur geweest.

Als Schumacher alles races wint, zeggen mensen "omdat het toch altijd Schumacher is die wint". Maar als het wat evenwichtig verdeeld, hoor ik weinig niet-F1-fans dat zeggen. Als Schumacher 5x WK was geworden, en tot de laatste minuut had moeten knokken (dus geen saaie 2002 en 2004 toestanden) heeft dit - volgens mij - totaal geen invloed op de populariteit van de F1. Als er maar strijd is.
Ik denk trouwens ook dat nu Alonso WK geworden is, de populariteit toegenomen is. Veel mensen (waaronder alle Ferrarifans ;)) gaan volgens mij denken "zou Schumacher terug kunnen winnen?".

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

McLaren_über_alles

Ik hoop eigenlijk gewoon op een spannend kampioenschap. Niet enkel spannend omwille van de stand (zoals vorig jaar), maar ook spannend op de baan (wat vorig jaar niet het geval was, Kimi was duidelijk de snelste man, Alonso de regelmatigste). Maw, met titanengevecht waar de beste het steeds haalt, echt pure racerij....

Maar als ik de tests zie, zie ik zeer veel teams die weer problemen hebben met de betrouwbaarheid, dus vrees ik er eigenlijk wel wat voor...  :(
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

FerrariMan

Citaat van: Kimi_über_alles op 06 maart 2006 - 20:44:22
Ik hoop eigenlijk gewoon op een spannend kampioenschap. Niet enkel spannend omwille van de stand (zoals vorig jaar)
:o

dj Peter

Dit zijn de geschatte prestaties voor de motoren dit seizoen:


Renault: 720 pk - 19200 tpm - 95kg
McLaren: 710 pk - 18200 tpm - 95 kg
Ferrari & Red Bull: 730 pk - 19200 tpm - 95 kg
Toyota/Midland: 720 pk - 19200 tpm - 95 kg
Williams Cosworth: 745 pk - 20000 tpm - 95 kg
Honda & Super Aguri: 730 pk - 19300 tpm - 95 kg
BMW Sauber: 715 pk - 18900 tpm - 95 kg
Scuderia Toro Rosso: - 725 pk - 16700 tpm - 97 kg

Opvallend vind ik toch wel het verschil tussen Willams Cosworth en BMW Sauber: zomaar eventjes 30 pk!

Tim C

Vanwaar haal je die?

Spreekt de Amerikaanse ervaring van Cosworth dan zoveel in hun voordeel?