GP van Bahrein

Gestart door Tim C, 04 maart 2006 - 12:10:40

« vorige - volgende »

Mikacouli

Citaat van: FerrariMan op 11 maart 2006 - 13:32:59
Citaat van: Mikacouli op 10 maart 2006 - 21:41:29
Morgen zullen we zien, in de kwalificatie.
Speciaal voor de mensen die Ferrari en co constant afschrijven.

Hopelijk hebben ze ook een interessante race-pace, want de kwali is één ding, de race een ander.

Beste moment was de por van Massa toen ze aan het vieren waren.  :)

Waar zijn de mensen die Ferrari afschreven nu?

Maar goed, op naar de belangrijkste dag, morgen.

Ik heb Ferrari nooit afgeschreven. (Ook al heb je het meerendeels zelf gedaan tijdens de wintertests)
Eerst es zien met hoeveel benzine ze rijden, dan praten. En dan nog, ik wacht met voorspellingen te geven tot de grote prijs van Maleisie. Gelijk voor iedereen.
Ik verwacht dat Alonso ten minste 10 ronden langer kan rijden. Winnaar van morgen? Ik durf mijn geld zetten op Alonso.
Jammer van Kimi. Als je keek naar de prestatie van Montoya kon Kimi zeker meegedaan hebben voor die pole. Maarja, in tegenstelling tot dat was het de laatste startplaats :'(
Hij zal wel een nieuwe motor gekregen hebben.

BTW: Wat vinden jullie van de kwalificatie? Ik vind ze op niks trekken en ze is ondoordacht.
Vb. Als er in de eerste sessie niemand buitenkomt tot de laatste 3 min en er is een rode vlag dan heeft er niemand een tijd gereden. Wat doen ze dan. Of stel dat ze geen 16 rijders overhouden na zoiets. Ze maken het veel te ingewikkeld. Gewoon terug gaan naar die 4 snelle ronden zoals vroeger. Dat vond ik het best.
Nu zijn ze verplicht 20 ronden te rijden. Hoe belastend is dat niet voor die motor. Montoya reed constant tijden van 1min39 en heel op het einde reed hij maar een snel rondje dus waarom die overige 17 ronden moeten rijden? :-\

dj Peter


Martin

Citaat van: JVA op 11 maart 2006 - 13:46:19
De FIA krijgt altijd erg veel kritiek.

DE KWALIFICATIE IS EEN SCHOT IN DE ROOS!!

Ik kan er niets aan tovoegen. Het is weer een beetje een spectakel. Leuk om naar te kijken.

phil69

Mogen ze nu terug opnieuw, benzine toevoegen?

???

McChouffe

Citaat van: Phil69 op 11 maart 2006 - 14:25:15
Mogen ze nu terug opnieuw, benzine toevoegen?

???

1 t.e.m. 10 niet
11 t.e.m. 22 wel

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Martin

Record

Het team van Super Aguri staat bij de eerste race niet op op de laatste twee plaatsen van de grid. Dat is een record tijdens hun eerste race. Veel verder zullen ze niet komen.
Dit team hoort niet in de F1 thuis. Het is een regelrechte aanfluiting. Ik zie liever 20 auto's dan 22 met dat belegen team. Gedoemd tot mislukken.

Tim C

Citaat van: Mikacouli op 11 maart 2006 - 13:50:51
BTW: Wat vinden jullie van de kwalificatie? Ik vind ze op niks trekken en ze is ondoordacht.
Zou dat niet een klein klein beetje te maken hebben dat er een zilveren pijl zijn ophanging verloor :P

Supermariobros

Boeiende kwalificatie, zo sterk had ik de roden niet verwacht maar ik ben zeker niet de enige. Wat een pech alweer voor Raikkonen en het ambitieuze Toyota krijgt meteen een ferme tik.

Ik kijk vol verlangen uit naar morgen voor de race.

mike

Citaat van: McChouffe op 11 maart 2006 - 14:30:36
Citaat van: Phil69 op 11 maart 2006 - 14:25:15
Mogen ze nu terug opnieuw, benzine toevoegen?

???

1 t.e.m. 10 niet
11 t.e.m. 22 wel

Dat is niet helemaal juist. 11 t.e.m. 22 mogen doen wat ze willen. 1 t.e.m. 10 moeten een vaste hoeveelheid toevoegen per ronde die ze gereden hebben in de laatste sessie. Als ik het goed heb, varieert die vaste hoeveelheid ook van race tot race (dat zou ook logisch zijn).

FerrariMan

#114
Laten we inderdaad morgen nog maar afwachten. Hoe meer punten Ferrari kan binnendoen voor de Europese GP's, hoe beter.

CitaatBrawn has said they had two routes to go. An attacking route or conservative route. They picked the conservative route so they are going to have quite abit of fuel onboard.
Laat ons hopen.

McChouffe

Citaat van: mike op 11 maart 2006 - 14:56:05Dat is niet helemaal juist. 11 t.e.m. 22 mogen doen wat ze willen. 1 t.e.m. 10 moeten een vaste hoeveelheid toevoegen per ronde die ze gereden hebben in de laatste sessie. Als ik het goed heb, varieert die vaste hoeveelheid ook van race tot race (dat zou ook logisch zijn).


Volgens F1Live.com zit het systeem zo in elkaar:
CitaatHowever, unlike the previous two phases, the final ten runners must attempt to qualify with the fuel load on board that they intend to start the race with.

To ensure teams do not put in one flying lap and then try to preserve fuel from that point, the ten runners are weighed ahead of the final phase and then following the 20 minute session, the same fuel weight is added back to the fuel tank for the Grand Prix itself.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

mike

Citaat van: FerrariMan op 11 maart 2006 - 15:15:01
Laten we inderdaad morgen nog maar afwachten. Hoe meer punten Ferrari kan binnendoen voor de Europese GP's, hoe beter.

CitaatBrawn has said they had two routes to go. An attacking route or conservative route. They picked the conservative route so they are going to have quite abit of fuel onboard.
Laat ons hopen.

Dat belooft!  :D

mike

Citaat van: McChouffe op 11 maart 2006 - 15:28:30
Citaat van: mike op 11 maart 2006 - 14:56:05Dat is niet helemaal juist. 11 t.e.m. 22 mogen doen wat ze willen. 1 t.e.m. 10 moeten een vaste hoeveelheid toevoegen per ronde die ze gereden hebben in de laatste sessie. Als ik het goed heb, varieert die vaste hoeveelheid ook van race tot race (dat zou ook logisch zijn).


Volgens F1Live.com zit het systeem zo in elkaar:
CitaatHowever, unlike the previous two phases, the final ten runners must attempt to qualify with the fuel load on board that they intend to start the race with.

To ensure teams do not put in one flying lap and then try to preserve fuel from that point, the ten runners are weighed ahead of the final phase and then following the 20 minute session, the same fuel weight is added back to the fuel tank for the Grand Prix itself.

Kan ook zijn. Mijn versie kwam van de heren van de RTBF. Veel verschil maakt het in de praktijk niet uit.

FerrariMan

In elk geval, moest er morgen een Ferrari winnen (ik hou het alvast bij HOPEN), dan zal dit vaak gebruikt worden:

"dat zal wel, ze hebben daar 12 dagen getest".

Dit maar volledig op voorhand.  ;)

phil69

Ferrari werd onderschat, en ook Bridgestone, nu kunnen ze weer rekenen op bandenwissels en kortere stints, terwijl de Michelins verleden jaar sterk waren op een hele race.
Waarschijnlijk staat de Ferrari lichter en op zachtere compounds dan de Michelin-teams Honda en Renault. k'denk da Ferrari morgen wint.