Miljardair

Gestart door Supermariobros, 28 februari 2006 - 17:34:45

« vorige - volgende »

Supermariobros

In Groot-Brittanie werd vorige week de grootste bankroof in de Britse geschiedenis gepleegd. De buit bedroeg bijna 78 miljoen euro, als we dat omrekenen zou dat een slordige 3.146.512.200 oude Belgische franken zijn.

Stel nu dat jullie zoveel geld hadden, wat zouden jullie daarmee doen?

razzle_dazzle

Ik zou gewoon mijn leventje blijven leven. Her en der wat investeren en een leuk project proberen te beginnen om wat bezig te kunnen zijn, voorts een huisje neerplanten en in plaats van een golfke een A6'ke kopen of zo  :).

daan

Idd, een leuk huis en auto kopen en dan mn rijbewijs halen :P
Verder zou ik het echt niet weten

FerrariMan

De helft gebruiken om iemand die volledig aan de grond zit te helpen zijn leven terug te krijgen.

Martin

Ik zou een overdekte kartbaan laten bouwen, een hele grote waar veel mensen op af komen. En dat in combinatie met een sportschool/fitness ruimte. Als er nog ruimte en geld over is een 25 m. zwembad erbij. Maar 78 miljoen is voor zo'n project niet veel.
Geld maakt geld. ;) :) ;) ;)

McChouffe

Citaat van: Razzle_dazzle op 28 februari 2006 - 17:46:14
Ik zou gewoon mijn leventje blijven leven. Her en der wat investeren en een leuk project proberen te beginnen om wat bezig te kunnen zijn, voorts een huisje neerplanten en in plaats van een golfke een A6'ke kopen of zo  :).

Een A6? Ik koop toch wel iets als een F430, een Murcielago of Gallardo  :)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

schumi4ever

Een schoon huis, een schonen auto, beetje aan de kant en het schoonste kartcircuit in mn achtertuin... wat kan je nog meer gaan wensen...

razzle_dazzle

Citaat van: McChouffe op 28 februari 2006 - 19:40:38
Citaat van: Razzle_dazzle op 28 februari 2006 - 17:46:14
Ik zou gewoon mijn leventje blijven leven. Her en der wat investeren en een leuk project proberen te beginnen om wat bezig te kunnen zijn, voorts een huisje neerplanten en in plaats van een golfke een A6'ke kopen of zo  :).

Een A6? Ik koop toch wel iets als een F430, een Murcielago of Gallardo  :)

Om dan een week later in het journaal van 19 uur te belanden...Car/homejacking chez McCouffe  :P.

McChouffe

Citaat van: Razzle_dazzle op 28 februari 2006 - 19:52:02
Citaat van: McChouffe op 28 februari 2006 - 19:40:38
Citaat van: Razzle_dazzle op 28 februari 2006 - 17:46:14
Ik zou gewoon mijn leventje blijven leven. Her en der wat investeren en een leuk project proberen te beginnen om wat bezig te kunnen zijn, voorts een huisje neerplanten en in plaats van een golfke een A6'ke kopen of zo  :).

Een A6? Ik koop toch wel iets als een F430, een Murcielago of Gallardo  :)

Om dan een week later in het journaal van 19 uur te belanden...Car/homejacking chez McCouffe  :P.

Ik denk dat een A6 stelen gemakkelijker is dan een Ferrari of Lambo.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Martin

Citaat van: FerrariMan op 28 februari 2006 - 19:03:07
De helft gebruiken om iemand die volledig aan de grond zit te helpen zijn leven terug te krijgen.

Are you out of your mind????
Die persoon zal, waarschijnlijk, het geld er doorjagen en weer snel aan de grond zitten.
Voorbeeld, waar gebeurd verhaal. Een collega van mij had een Turkse buurvrouw die geen nagel had om haar kont te krabben. Ze won een grote prijs in de Staatsloterij en wat doet ze? Ze huurt een Limo met chauffeur om naar Turkije te reizen, geeft daar al het geld uit aan dingen die ze niet nodig had. Twee maanden later is ze weer terug in Nederland en al het geld was er doorgejaagd. Geen cent meer over.
Moraal van het verhaal, kan je niet met geld omgaan moet je het aan andere overlaten. Die adviseurs doen het niet voor niets maar je hebt je leven lang plezier van het geld.

Hamilton MASTER

En natuurlijk moet je iedereen over dezelfde kam scheren.

Ik vind het een nobel initiatief. Maar ik zou erop staan om zijn financiële status bij te houden zodat het geld goed beheerd wordt.

Ik zou veel geld pompen in goede doelen, Vlaamse Liga tegen Kanker, leukemie-projecten, het aanpassen van de maatschappij aan de mensen met een fysieke handicap zodat ook zij makkelijk overal geraken.

Voorts zou ik mezelf een mooi huisje bouwen waar ik met vrouw, kinderen en honden rustig van het leven kan genieten.
Een wagen of 2 kopen mag ook, maar moet niets duurs zijn. Zolang dat hij veilig genoeg is, er kinderen + honden in kunnen. Een degelijke geluidsinstallatie met MP3 afspeelbaarheid is ook noodzakelijk ;)

Ik zou dan van de overschot ongeveer 95% op een spaarrekening van 2 tot 5 jaar zetten.
De andere 5% zet ik op een zichtrekening. Zo kan ik aan genoeg geld aan, maar niet aan teveel geld in 1 keer.

Voorts zou ik Bernie uit de FIA kegelen ;)  Geld geeft macht, toch?  ;)



Doefie

#11
Ik zou Formule 1 gaan rijden :) en een harnas of 5-6 waarschijnlijk, mij kennende

Mijn leven zou ik niet veranderen, al heb je het dan wel wat gemakkelijker :) Maar ik zou zeker niet alles opdoen. Is trouwens teveel om op te doen. En ja, hoe cliché ook, ik zou ook een deel aan een goed doel schenken. Artsen zonder grenzen ofzo, die zijn daar meer mee dan ik.

FerrariMan

Citaat van: Martin op 28 februari 2006 - 19:56:33
Citaat van: FerrariMan op 28 februari 2006 - 19:03:07
De helft gebruiken om iemand die volledig aan de grond zit te helpen zijn leven terug te krijgen.

Are you out of your mind????
Die persoon zal, waarschijnlijk, het geld er doorjagen en weer snel aan de grond zitten.
Tenzij je een helderziende bent, kan je zo'n uitspraken niet serieus opnemen.

Ik heb nog wel vertrouwen in de mensheid.

Doefie

Citaat van: FerrariMan op 28 februari 2006 - 20:14:30
Citaat van: Martin op 28 februari 2006 - 19:56:33
Citaat van: FerrariMan op 28 februari 2006 - 19:03:07
De helft gebruiken om iemand die volledig aan de grond zit te helpen zijn leven terug te krijgen.

Are you out of your mind????
Die persoon zal, waarschijnlijk, het geld er doorjagen en weer snel aan de grond zitten.
Tenzij je een helderziende bent, kan je zo'n uitspraken niet serieus opnemen.

Ik heb nog wel vertrouwen in de mensheid.

In sommige mensen ... ja
In mensheid ... niet echt  :-\

Martin

Citaat van: Raikkonen MASTER op 28 februari 2006 - 20:03:37
En natuurlijk moet je iedereen over dezelfde kam scheren.

Daarom schreef ik er ook, waarschijnlijk, bij.
Veel geld op een spaarrekening zetten is zonde van het geld. 1 jan. 2005 kreeg ik een behoorlijk bedrag uitgekeerd van een polis. Ik heb er Rabobank ledencertificaten voor gekocht. Het divident wat dat opleverd is per 1 jan. 2006 ruim 7 keer hoger dan de rente van een spaarrekening. Ik heb me ook laten adviseren en dat advies van een belegingsadviseur van de Rabo was gratis. Het heeft me weer een aardig spaarpotje gebracht. Je moet natuurlijk niet met € 1000.00 beginnen.