Red Bull vleugels?

Gestart door Femaleformula, 20 maart 2006 - 12:12:20

« vorige - volgende »

McChouffe

Ik zal de vleugels van Ferrari niet goedpraten. Het reglement is volgens mij duidelijk omstreeks bewegende aƫrodynamische onderdelen: het mag niet.
Maar het is niet de eerste keer dat dit verhaal komt opduiken. Het feit dat de FIA nog steeds geen methode ontwikkeld heeft om bewegende vleugels op te sporen kan ook gewoon niet. Een regel maken die je niet kan afdwingen, terwijl je maar al te goed weet dat er misbruik van gemaakt wordt, heeft geen effect. Zeker niet als er zoveel belangen mee gemoeid zijn.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

FerrariMan

Wat een seizoensstart:
CitaatFlexing wings and launch control mooted

F1's 'flexi-wing' saga might be just one of multiple rule infringements in 2006, with a report suggesting that at least two other cases of suspected cheating could now be under review.

Germany's RTL broadcaster claims that, Ferrari aside, up to five other teams are being watched -- including champions Renault.

"Renault have always had impressive speed off the line," said Niki Lauda, referring to Fernando Alonso's rocket-like start at Sepang, "but what we saw (in Malaysia) was unusual."

Alonso, starting seventh, blasted between the McLaren duo and then simply drove around the outside of the battling Williams pair to run third by the first turn.

It is suggested that Renault could be running a form of launch control, despite the fact that the technology is not allowed.

Former Sauber principal Peter Sauber, meanwhile, told Sport Bild that - not including Ferrari, BMW Sauber and McLaren - at least three other teams were running dubious 'flexi' wings in Malaysia.

"But what the Ferrari wing was doing was the most extreme," said the Swiss.

RTL suggested that Honda and Toyota could be two of Sauber's three.

Also attracting rivals' ire is a new braking system devised by Ferrari, which is seen by some as yet another moveable aerodynamic device.
:)

Mikacouli

Citaat van: FerrariMan op 23 maart 2006 - 13:35:26
Wat een seizoensstart:
CitaatFlexing wings and launch control mooted

F1's 'flexi-wing' saga might be just one of multiple rule infringements in 2006, with a report suggesting that at least two other cases of suspected cheating could now be under review.

Germany's RTL broadcaster claims that, Ferrari aside, up to five other teams are being watched -- including champions Renault.

"Renault have always had impressive speed off the line," said Niki Lauda, referring to Fernando Alonso's rocket-like start at Sepang, "but what we saw (in Malaysia) was unusual."

Alonso, starting seventh, blasted between the McLaren duo and then simply drove around the outside of the battling Williams pair to run third by the first turn.

It is suggested that Renault could be running a form of launch control, despite the fact that the technology is not allowed.

Former Sauber principal Peter Sauber, meanwhile, told Sport Bild that - not including Ferrari, BMW Sauber and McLaren - at least three other teams were running dubious 'flexi' wings in Malaysia.

"But what the Ferrari wing was doing was the most extreme," said the Swiss.

RTL suggested that Honda and Toyota could be two of Sauber's three.

Also attracting rivals' ire is a new braking system devised by Ferrari, which is seen by some as yet another moveable aerodynamic device.
:)

Ik vraag me toch af waarom dat de teams er maar dit jaar mee op de proppen komen. Het lijkt wel een overspoeling dit jaar van illigale dingen. Raar dat het niet wat meer verspeid is over de jaren. Dit moet wel een reden hebben. We komen het dit jaar wel te weten denk ik.

McChouffe

Citaat van: Mikacouli op 23 maart 2006 - 14:35:53Ik vraag me toch af waarom dat de teams er maar dit jaar mee op de proppen komen. Het lijkt wel een overspoeling dit jaar van illigale dingen. Raar dat het niet wat meer verspeid is over de jaren. Dit moet wel een reden hebben. We komen het dit jaar wel te weten denk ik.

Het V8-avontuur was onbekend terrein voor de teams. Dus ik denk wel dat er dan rapper naar "hulpmiddeltjes" gegrepen wordt om een deel van de onzekerheid weg te werken.

CitaatAlso attracting rivals' ire is a new braking system devised by Ferrari, which is seen by some as yet another moveable aerodynamic device.

Een aantal jaar geleden (ik denk 2002) had Ferrari ook al zoiets. I.p.v. een aƫrodynamisch oninteressante brake duct een soort ventilatorsysteem om remmen te koelen.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Jasper

De heksenjacht begint. Afschaffen die regels, F1 staat voor technologie. Maar daar staan de hoge kosten wel weer tegenover. Maar ja, misschien kost het nu meer geld om iets te vinden binnen de regels, dan om iets te vinden dat volledig volgens de regels is.

dj Peter

Citaat van: Iceman1986 op 21 maart 2006 - 19:31:26
Citaat van: FerrariMan op 21 maart 2006 - 19:23:59
Citaat van: Iceman1986 op 21 maart 2006 - 19:18:26
Mclaren geeft tenminste toe dat ze fout waren dat kan je van Ferrari niet zggen.
Ach, niet kinderachtig beginnen doen he. Indien de mensen van Honda/Renault geen namen hadden genoemd, dan reed McLaren volgende GP gewoon verder met die vleugel. Alsook Williams. Alsook Ferrari.

Of geloof je nu echt dat McLaren ineens spontaan uit zichzelf de vleugel gaat aanpassen?

In dat geval geloof je vast ook in de smurfen.
Wie doet er hier nu kinderachtig? Ik zeg iets over Ferrari en ....

De geruchten rond Ferrari deden al langer de ronde en zij bleven ontkennen. Mclaren gaf meteen toe dat ze fout waren.


http://www.f1club.be/nieuws/verslag.php?id=731

FerrariMan

#36
Citaat van: SaffierFM op 23 maart 2006 - 22:23:58
Citaat van: Iceman1986 op 21 maart 2006 - 19:31:26
Citaat van: FerrariMan op 21 maart 2006 - 19:23:59
Citaat van: Iceman1986 op 21 maart 2006 - 19:18:26
Mclaren geeft tenminste toe dat ze fout waren dat kan je van Ferrari niet zggen.
Ach, niet kinderachtig beginnen doen he. Indien de mensen van Honda/Renault geen namen hadden genoemd, dan reed McLaren volgende GP gewoon verder met die vleugel. Alsook Williams. Alsook Ferrari.

Of geloof je nu echt dat McLaren ineens spontaan uit zichzelf de vleugel gaat aanpassen?

In dat geval geloof je vast ook in de smurfen.
Wie doet er hier nu kinderachtig? Ik zeg iets over Ferrari en ....

De geruchten rond Ferrari deden al langer de ronde en zij bleven ontkennen. Mclaren gaf meteen toe dat ze fout waren.


http://www.f1club.be/nieuws/verslag.php?id=731
Voila.
Sommigen op dit forum zouden beter hun vooroordelen en blind fanatisme eens opzij zetten en hun ogen openen.
Alle teams leven op het randje. Zij zijn alleen snel om Ferrari terecht te wijzen.
Hier is het nog duidelijker:
http://www.f1journaal.be/node/13211

ScuderiaSchumi

Ik ben geen Ferrari fan, wel een Schumacher fan, iedereen heeft zijn favoriet en heeft zijn ongetwijfeld gegronde redenen om die persoon als "de beste" te aanzien. Maar aangezien er altijd op de kap van Ferrari en meer bepaald Schumi wordt geschreven, zou ik mijn visie eens willen delen :) Ongetwijfeld zal er hier wel reactie op volgen. Ferrari is het meest succesvolle team van het laatste decennia, maar wie herinnert zich nog Ferrari voor Schumacher? Alessi en Berger in een auto die meer uitviel dan laps reed, een auto die absoluut geen match was voor bvb Williams Renault en McLaren. Schumi werd 2 keer wereldkampioen met Benetton, een wagen die absoluut inferieur was aan de Williams Renault destijds. Schumi ging naar Ferrari en deed wat geen van zijn voorgangers kon, strijden voor de titel met die "rode roestbak", maar nog het team Brawn, Schumi, Todt maakte de Ferrari in een niet te kloppen F1 bolide. Ik geef toe dat 2002 en 2004 saai waren omdat de Ferrari zo goed was, ik geef toe dat in 2005 Schumi niet de wereldkampioen was die we kennen. Persoonlijk als fan van Schumi kan ik toch nog objectief zijn en het enorme talent van een Fernando en Kimi inschatten en waarderen. MAAR ik herinner me nog goed dat iemand over Rubens zei (toen hij nog voor Steward reed) dat hij in dezelfde wagen als Schumi de beste zou zijn, sorry maar nog geen enkele teammate van Schumi kon aan hem tippen. De critici zullen wel zeggen nummer 1 status, bewuste keuze voor mindere talenten en blablabla, laten we het hier eens zijn dat we van mening verschillen... Back to the point... Waarom altijd op de kap van Ferrari? 2005 totaal Renault jaar (sorry maar Kimi maakte geen kans door de onbetrouwbaarheid van de McLaren in de eerste helft van het seizoen, het grote talent trekt helaas pech aan) niemand die klaagde want het was tenminste Ferrari niet. In de loop van de laatste jaren zijn de regels steeds aangepast en geloof me nu maar dat het doorbreken van de dominantie van Ferrari daar een grote rol in speelde, en nu is m'n daar weer, die voorvleugel, sorry voor het taalgebruik maar dit is gezeik, de FIA heeft de tests gedaan en de velugel van Ferrari goedgekeurd, nog 2 teams zijn in verdenking gesteld, maar dat is niet erg, zij wisten niet dat ze iets fout deden... please!!!!!!!!!! Ik hoop dat Schumi dit jaar terug kampioen zal worden, niet omdat ik fan ben, maar gewoon om al die hypocriete, subjectieve zagen op hun donder te geven! Ik zag meteen het potentieel in Fernando en Kimi, maar hun tijd moet nog komen, de komende 2 jaar zijn nog voor de beste (samen met Senna) Schumi....

Manuel

Sorry hoor maar ik vond Senna beter dan Schumi. Niemand valt te vergelijken met Senna.

Tim C

Dit wordt geen Ferrari vs. de rest topic

en ook geen Schumacher vs. Senna topic

of het ontmoet mijn "sluit topic" ;)

Manuel

Citaat van: Tim C op 24 maart 2006 - 16:17:38
Dit wordt geen Ferrari vs. de rest topic

en ook geen Schumacher vs. Senna topic


of het ontmoet mijn "sluit topic" ;)
Inderdaad maar ik gaf gewoon een reactie op het vorige bericht (De laatste zin daarvan eigenlijk).

FerrariMan

Citaat van: Iceman1986 op 24 maart 2006 - 16:22:01
Citaat van: Tim C op 24 maart 2006 - 16:17:38
Dit wordt geen Ferrari vs. de rest topic

en ook geen Schumacher vs. Senna topic


of het ontmoet mijn "sluit topic" ;)
Inderdaad maar ik gaf gewoon een reactie op het vorige bericht (De laatste zin daarvan eigenlijk).
Zou je dan niet beter je mening geven over de vleugels van McLaren en Renault? Je was anders snel genoeg om Ferrari te bekritiseren. Na dat relaas van die ontwerper over de andere teams is het opvallend stil.

Benieuw of je met deftige argumenten dit kan weerleggen... :)
Een goeie discussie, daar wacht ik op.

Manuel

Het is toch normaal dat ik als Mclaren-fan Ferrari meteen bekritiseer. Wat Mclaren gedaan heeft vind ik ook niet kunnen hoor.

FerrariMan

Citaat van: Iceman1986 op 24 maart 2006 - 16:36:46
Het is toch normaal dat ik als Mclaren-fan Ferrari meteen bekritiseer.
I rest my case.  ::)