Passie voor F1

Gestart door schumi4ever, 25 februari 2006 - 10:28:43

« vorige - volgende »

Mikacouli

Bij mij was het de race van Jerez 1997. Het voorval tss Schumacher en Villeneuve. Als dat niet was geweest kon ik evengoed voor Schumacher gesupporterd hebben. McLaren behaalde toen een 1-2 op het einde van de race. De toon was gezet. Ik kocht elk magazine dat ik maar kon kopen die winter. En wat bleek, McLaren bleek er de snelste te zijn. Die microbe is maar blijven groeien en het stopt gewoon niet.
Ervoor keek ik ook wel es naar een race maar dat was dan vooral omdat de tv er op stond tijdens de zondag wanneer mijn vader keek. Voor de rest niet veel bijzonder. Ik ben gewoon blij dat ik toen die zondag keek naar de gp van jerez.

Ferrari 2010

Ik kijk al héél lang naar F1 races, het eerste wat ik van de F1 heb gehoord was de crash van Senna, af en toe zag ik sindsdien een race, eerder toevallig.
Ik volg de F1 pas echt van einde 2000.  Ik wist er niet veel vanaf maar volgde de races regelmatig, het kwam steeds voor of na WCW waar ik altijd naar keek. Ik vond het wel interessant, dus bleef ik het zo half en half volgen. Einde oktober hadden we dan internet en het duurde niet lang voor ik F1pits ontdekte, vanaf dan heeft de microbe pas echt toegeslagen, ik wil elke race zien, moet niet noodzakelijk live maar ik moet en zal ze gezien hebben. Ik kon vanaf toen ook beter de programatie op voorhand bekijken.
En sinds 2004 zie ik als ik thuis ben elke race en kwali live, hoe vroeg of hoe laat het ook mag zijn.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Citaat van: The REAL Freak op 28 februari 2006 - 09:46:28
Citaat van: Schumi 2006 op 28 februari 2006 - 09:18:16
Citaat van: Doefie op 27 februari 2006 - 21:50:48
Citaat van: McChouffe op 27 februari 2006 - 21:42:54
Suzuka '98 zal ik niet rap vergeten.

Ik herinner mij alle races nog die ik gezien heb :)
wtf? Meen je dat nu? Enkel spectaculaire gebeurtenissen kan ik ietwat onthouden, maar ook niet exact waar en waneer hoor :-\
Zelfs van het afgelopen seizoen heb ik weinig onthouden. Nuja, van de laatste races en van USGP wel wat maar verder? neen ...

Same here, ik kan genieten van elke race die ik zie maar ik kan me echt niet herrineren wie wat deed in de laatste 12 jaar jaar dat ik de sport volg.

Ik ben op dat gebied trouwens ook liever met het heden en de toekomst bezig.

Tuurlijk meen ik dat, anders zou 'k het niet zeggen he ;) Da's het gemak aan 'nog maar' 7 jaar te volgen. Maar ik kan mij van elke race nog minstens het podium herinneren en de race in grote lijnen. Ik herinner mij zelfs nog dingen van races die ik nooit gezien heb (jaren '50-'60-'70-'80), maar wel van lezen en foto's. Ook races of crashes of geweldige duels die ik op video heb gezien kan ik zo benoemen... Over fanatiek gesproken  :-\

schumi4ever

Citaat van: Doefie op 28 februari 2006 - 12:14:42
Citaat van: The REAL Freak op 28 februari 2006 - 09:46:28
Citaat van: Schumi 2006 op 28 februari 2006 - 09:18:16
Citaat van: Doefie op 27 februari 2006 - 21:50:48
Citaat van: McChouffe op 27 februari 2006 - 21:42:54
Suzuka '98 zal ik niet rap vergeten.

Ik herinner mij alle races nog die ik gezien heb :)
wtf? Meen je dat nu? Enkel spectaculaire gebeurtenissen kan ik ietwat onthouden, maar ook niet exact waar en waneer hoor :-\
Zelfs van het afgelopen seizoen heb ik weinig onthouden. Nuja, van de laatste races en van USGP wel wat maar verder? neen ...

Same here, ik kan genieten van elke race die ik zie maar ik kan me echt niet herrineren wie wat deed in de laatste 12 jaar jaar dat ik de sport volg.

Ik ben op dat gebied trouwens ook liever met het heden en de toekomst bezig.

Tuurlijk meen ik dat, anders zou 'k het niet zeggen he ;) Da's het gemak aan 'nog maar' 7 jaar te volgen. Maar ik kan mij van elke race nog minstens het podium herinneren en de race in grote lijnen. Ik herinner mij zelfs nog dingen van races die ik nooit gezien heb (jaren '50-'60-'70-'80), maar wel van lezen en foto's. Ook races of crashes of geweldige duels die ik op video heb gezien kan ik zo benoemen... Over fanatiek gesproken  :-\
Amai, moet jij een geheugen hebben...
Ik herinner mij hooguit een paar races terug, behalve de speciale dingen  dan.
Ik kan me de races nog wel voor de geest halen als ik er over lees of zo, dan weet ik aja dat was daar met den dien...  Meer dan dat geraakt er nie echt in mijn kopke

The REAL BUTTON Freak

ik kan me ook nog wel belangrijke acties en zo herinneren zoals de inhaal actie van Mika op Michael in spa 2000.

Of memorbale overwinngen zoals spa 96 en Malijsië 2001

Maar al die races zelf is onbegonnen werk.

FerrariMan

Maleisië 2001, was dat met die schitterende Ferrari's in de regen? Ik meen van wel, dat was inderdaad een knaller!

Doefie

Citaat van: FerrariMan op 28 februari 2006 - 12:41:16
Maleisië 2001, was dat met die schitterende Ferrari's in de regen? Ik meen van wel, dat was inderdaad een knaller!

Was die ja. Ferrari gebruikte intermediates (iets wat dezer dagen verboden is trouwens) en de rest regenbanden. Het was een gok, maar ze reden wel 1.5 seconde sneller...

Citaat van: The REAL Freak op 28 februari 2006 - 12:31:02
Maar al die races zelf is onbegonnen werk.

Bwa, hoe meer ge ermee bezig zijt, hoe meer er dingen bijblijven (is normaal). Het komieke is nochtans dat ik van de leerstof in school vrij weinig onthou, van al de rest herinner ik mij nog heel erg veel. Vraag mij wanneer ik voor het eerst in een kart ben gestapt, ik kan u tot op het uur zeggen... de meest nutteloze dingen onthou ik, hetgeen ik moet onhouden zit vol gaten  :-\ :-[

The REAL BUTTON Freak

Ik ben dan ook meer met muziek en zo bezig dan met F1, vroeger volgde ik het meer dan nu.

Ik heb op zondag meestal beter dingen te doen dan voor de tv te hangen. Maar als ik kan pik nog altijd graag een raceje mee. Maar vroeger was Het vuur groter dan nu, veel groter.

Doefie

85-90% van de tijd die ik thuis ben, ben ik met Formule 1 bezig. Grotendeels voorbeschouwingen, nieuwsberichten en de biografieën voor deze site, maar daarnaast ook nog gewoon voor m'n eigen alle coureurs en alle races opzoeken en van internet afhalen ... mja, dan blijft het wel allemaal hangen.

Martin

De races uit '70 en '80 is bij mij veel blijven hangen. Daarna wordt het minder. Dat zal de leeftijd wel zijn. :'(

McChouffe

Citaat van: Doefie op 28 februari 2006 - 12:52:02
Citaat van: FerrariMan op 28 februari 2006 - 12:41:16
Maleisië 2001, was dat met die schitterende Ferrari's in de regen? Ik meen van wel, dat was inderdaad een knaller!

Was die ja. Ferrari gebruikte intermediates (iets wat dezer dagen verboden is trouwens) en de rest regenbanden. Het was een gok, maar ze reden wel 1.5 seconde sneller...

Ik vergeet ook niet dat eerst Schumacher in het gras schoof en vlak daarachter Barrichello. Ik kreeg bekan iets  :)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Doefie

Citaat van: McChouffe op 28 februari 2006 - 19:39:02
Citaat van: Doefie op 28 februari 2006 - 12:52:02
Citaat van: FerrariMan op 28 februari 2006 - 12:41:16
Maleisië 2001, was dat met die schitterende Ferrari's in de regen? Ik meen van wel, dat was inderdaad een knaller!

Was die ja. Ferrari gebruikte intermediates (iets wat dezer dagen verboden is trouwens) en de rest regenbanden. Het was een gok, maar ze reden wel 1.5 seconde sneller...

Ik vergeet ook niet dat eerst Schumacher in het gras schoof en vlak daarachter Barrichello. Ik kreeg bekan iets  :)

Ik ook ... een kreet van vreugde :) Tot op het einde van de race... Die eerste ronden zag je iedereen er gewoon afschuiven :) Net als Canada 2000.

Kedu

De F1 heb ik ontdekt via mijn toemalige vriendin ,(in het jaar 1995) lekker in de zetel was zij aant kijken.
Toen kende ik nog niets van autosport en wilde ik natuurlijk wel met iets anders spelen.
Na een aantal tikken ben ik blijven kijken en jawel ik was verkocht.
De vriendin heb ik niet meer, de F1 wel.

Nu mijn huidige vriendin nog wat warmer maken voor de F1 maar dat is verloren moeite.
Als zij naar ballet kijkt, kijk ik ook niet mee maar ik zaag er wel niet over!! Ach ja..........

McChouffe

Citaat van: Kedu op 01 maart 2006 - 13:38:03
Toen kende ik nog niets van autosport en wilde ik natuurlijk wel met iets anders spelen.
Na een aantal tikken ben ik blijven kijken en jawel ik was verkocht.

;D ;D

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

JVA

Ik ben er mee geboren. En geloof me, dat is al een tijdje geleden. En nu ben ik er terug heel fanatiek mee beizg op PC. Veel lezen, opzoeken, schrijven. Kortom, mijn F1 logboek wort nog elke dag dikker en dikker.