Vakantiedagen

Gestart door Martin, 24 februari 2006 - 23:22:30

« vorige - volgende »

Martin

Vandaag kreeg ik bericht van mijn werkgever dat ik nu 290 vakatieuren heb.
Daar zitten 22 ouwelullenuren bij. Al met al kan ik dus 8 weken vakantie opnemen dit jaar.
Hoe is dat bij jullie? (Gaat niet op voor scholieren of studenten)

schumi4ever

wij hebben het geluk ( of ongeluk ) dat we voor onszelf werken en helaas is er dan zelden tijd voor vakantie. Met een weekje in de zomer en een weekje rond eindejaar zijn we al heel content. :)

Martin

Citaat van: schumi4ever op 25 februari 2006 - 07:32:40
wij hebben het geluk ( of ongeluk ) dat we voor onszelf werken en helaas is er dan zelden tijd voor vakantie. Met een weekje in de zomer en een weekje rond eindejaar zijn we al heel content. :)

Wat voor een soort bedrijf heb je als ik vragen mag?

schumi4ever

Mijn ventje is aannemer in electriciteitswerken, ik sta in voor het papierwerk, de boekhouding, aankoop van materiaal , ed. (en drie kleine kindjes niet te vergeten)

dj Peter

3 weken zomervakantie in de regenmaand juli, 2 weken verlof in de eindejaarsperiode (echt verlof kan je het niet noemen,want eigenlijk zijn het 'inhaalrustdagen":dat zijn dagen waarvoor we reeds gewerkt hebben. ) plus de gebruikelijke feest-en brugdagen.
De baas is gisteren op skiverlof vertrokken met zijn gezin (Krokusvakantie!), terwijl het personeel (5 mensen) het werk doet. Makkelijk. Gaan skien en geld verdienen. En maar klagen... Ik hoor sommigen al zeggen: word dan ook zelfstandige. Nee dus. Ik heb er voor gekozen om voor iemand anders te werken. Maar wat vakantie betreft heeft een zelfstandige een voordeel.

Schumi nr1

Ik krijg 35 dagen op een jaar op mijn werk, wat dus overeenkomt met 7 weken. Maar ik heb nog 5 dagen staan van vorig jaar, dat komt dus op een totaal van 8 weken :).

daan

Nu is het vakantie en ga ik een week werken, net het omgedraaide van de meesten van jullie ;)

KVDracer

Wij hebben per jaar 20 gewone verlofdagen en 18 ADV dagen. ADV dagen zijn "inhaalrust"dagen. Omdat we per week wat teveel werken. En dan komen daar nog overuren bij. We hebben verlof genoeg en buiten de week tussen kerstmis en nieuwjaar mogen we zelf ons verlof kiezen.

Martin

Dan heb ik het goed voor elkaar. Van maandag t/m donderdag 9 uur per dag werken en dan ben je op vrijdag, zaterdag en zondag vrij. Altijd een lang weekend en overwerken doe ik niet.

JVA

Wat zal ik zeggen?
1 week krokusverlof
2 weken Paasverlof
9 weken groot verlof
1 week herfstvakantie
2 weken Kerstverlof
+ nog wel wat dagen hier en daar (zoals van woensdag tot zondag met OLV Hemelvaart)

Oei, dat is dus 15 weken! Van mij mogen er nog wat weken bijkomen, ik weet mijn tijd goed te gebruiken! ;D :D

daan

Lekker vakantie op het moment en hierna weer naar school....