Wat is de beste film die je hebt gezien?

Gestart door Martin, 21 februari 2006 - 12:33:22

« vorige - volgende »

Martin

Voor mij is het Casablanca met Humphrey Bogart, Ingrid Bergman en Paul Henreid.
Een echte klassieker.


daan


Alan Blues

Citaat van: Martin op 21 februari 2006 - 12:33:22
Voor mij is het Casablanca met Humphrey Bogart, Ingrid Bergman en Paul Henreid.
Een echte klassieker.



Martin!!!!! Dat meen je niet!!!! Dat is ook mijn all-time-favourite!!! In m'n eerste jaar film heb ik er mijn eindwerk over gemaakt. Ik denk dat ik hem in totaal wel zo'n 20 keer heb gezien. Keer op keer duiken er nieuwe details op. Een onmogelijke liefde met de oorlog als achtergrond en een cynische Humphrey Bogart.



Maarja, antwoorden wat je favoriete film is is eigenlijk even moeilijk als antwoorden op de vraag wat je favoriete nummer is.

Reservoir Dogs is toch zeker op hetzelfde niveau als Casablanca, wat mij betreft. Beide films met een nogal cru, cynisch kantje...

razzle_dazzle


Doefie

Citaat van: Daan op 21 februari 2006 - 14:22:22
Braveheart met Mel Gibson, super :)



Is ook mijn favoriete film... Ik heb die film intussen al 30-40x gezien (op 8 jaar tijd :) ).

Andere favorieren zijn Ice Age, Lord of the Rings, Alexander, Gladiator, Austin Powers en Ali.

Films à la Godfather en the Pianist en dergelijke heb ik nog niet, maar ben ik wel van plan om ooit te zien. Zijn naar 't schijnt schitterende films.

Jasper

The Lord of the Rings 2 en ook wel die ene film die achteruit gespeeld wordt (beginnen met de laatste scène, dan de voorlaatste, dan de derde laatste enz.) waarvan ik niet op de naam kan komen. :-\ Gaat over iemand die sinds de dood van zijn vrouw niets meer kan onthouden en zich daarom zelf tatoeëert met van alle dingen om op zoek te gaan naar de moordenaar van zijn vrouw.

Martin

#6
Citaat van: Jasper op 21 februari 2006 - 17:24:18
The Lord of the Rings 2 en ook wel die ene film die achteruit gespeeld wordt (beginnen met de laatste scène, dan de voorlaatste, dan de derde laatste enz.) waarvan ik niet op de naam kan komen. :-\ Gaat over iemand die sinds de dood van zijn vrouw niets meer kan onthouden en zich daarom zelf tatoeëert met van alle dingen om op zoek te gaan naar de moordenaar van zijn vrouw.

Dat is Memento met Guy Pearce. Inderdaad ook een topper.


daan

Lord of the Rings is idd ook goed, vooral deel 2 en het begin van 3. Dan nog de Matrix, ook goed maar op het laatst word die een beetje te vaag.


Martin

Citaat van: Alan Blues op 21 februari 2006 - 14:58:09
Citaat van: Martin op 21 februari 2006 - 12:33:22
Voor mij is het Casablanca met Humphrey Bogart, Ingrid Bergman en Paul Henreid.
Een echte klassieker.



Martin!!!!! Dat meen je niet!!!! Dat is ook mijn all-time-favourite!!! In m'n eerste jaar film heb ik er mijn eindwerk over gemaakt. Ik denk dat ik hem in totaal wel zo'n 20 keer heb gezien. Keer op keer duiken er nieuwe details op. Een onmogelijke liefde met de oorlog als achtergrond en een cynische Humphrey Bogart.



Maarja, antwoorden wat je favoriete film is is eigenlijk even moeilijk als antwoorden op de vraag wat je favoriete nummer is.

Reservoir Dogs is toch zeker op hetzelfde niveau als Casablanca, wat mij betreft. Beide films met een nogal cru, cynisch kantje...

Alan, als de Chevy '57 nu ook nog je favo classic auto is dan weet ik het niet meer.


Alan Blues

Citaat van: Martin op 21 februari 2006 - 22:39:33
Citaat van: Alan Blues op 21 februari 2006 - 14:58:09
Citaat van: Martin op 21 februari 2006 - 12:33:22
Voor mij is het Casablanca met Humphrey Bogart, Ingrid Bergman en Paul Henreid.
Een echte klassieker.



Martin!!!!! Dat meen je niet!!!! Dat is ook mijn all-time-favourite!!! In m'n eerste jaar film heb ik er mijn eindwerk over gemaakt. Ik denk dat ik hem in totaal wel zo'n 20 keer heb gezien. Keer op keer duiken er nieuwe details op. Een onmogelijke liefde met de oorlog als achtergrond en een cynische Humphrey Bogart.



Maarja, antwoorden wat je favoriete film is is eigenlijk even moeilijk als antwoorden op de vraag wat je favoriete nummer is.

Reservoir Dogs is toch zeker op hetzelfde niveau als Casablanca, wat mij betreft. Beide films met een nogal cru, cynisch kantje...

Alan, als de Chevy '57 nu ook nog je favo classic auto is dan weet ik het niet meer.



Gek genoeg is het bij mij de Caddillac '57. :)



Ik denk trouwens dat de wagen op jou foto ook een Cadillac is en geen Chevy. De Cadillac is bekend om zijn 'V' op de motorkap. Of heb ik het helemaal mis...

FerrariMan






En dan nog, braveheart en nog een hoopje.

Jasper

Citaat van: Martin op 21 februari 2006 - 18:46:36
Citaat van: Jasper op 21 februari 2006 - 17:24:18
The Lord of the Rings 2 en ook wel die ene film die achteruit gespeeld wordt (beginnen met de laatste scène, dan de voorlaatste, dan de derde laatste enz.) waarvan ik niet op de naam kan komen. :-\ Gaat over iemand die sinds de dood van zijn vrouw niets meer kan onthouden en zich daarom zelf tatoeëert met van alle dingen om op zoek te gaan naar de moordenaar van zijn vrouw.

Dat is Memento met Guy Pearce. Inderdaad ook een topper.


Inderdaad. :)

IVY440

South Park, Bigger longer and uncut, ge moogt die 100 keer zien, hij blijft super.
Ook wel goed: LOTR, Harry Potter 3, Herbie goes to Monte Carlo, Grand Prix,...

supersteven

airplane

ongelooflijk geweldig

en daarna grand prix, the love bug, those magnificent men in their flying machines
let the sunshine shine in your heart