Promotie - degradatiesysteem in F1?

Gestart door Supermariobros, 16 februari 2006 - 10:01:01

« vorige - volgende »

Supermariobros

http://www.f1pits.net/f1nieuws.php?id=P8418_0_1_0


Ik heb er mijn twijfels over, valt zoiets wel te realiseren?







Hamilton MASTER

Het is moeilijk realiseerbaar in die zin dat zowel F1 als G2 op dat moment met exact dezelfde reglementeringen moeten zitten.

De regels moeten gelijk zijn maar dit gaat voor veel teams een probleem zijn.
Het gaat enorm veel geld kosten om een team klaar te stomen om naar de F1 te gaan. Laat staan om met soortgelijke wagen / sponsordeals en dergelijke op de proppen te komen.

Ik denk dat Mosley gewoon meer geld in de FIA wil pompen. Door die G2 zullen er meer sponsors nodig zijn, is er meer cashflow en krijgt de FIA meer geld en macht.
Macht die er nodig is om de F1 te laten bestaan. De F1 teams zouden het erg moeilijk hebben om een eigen league te maken omdat ze de FIA niet meer kunnen 'bedreigen' om uit de F1 te stappen. Want opvolging van G2 is toch al zeker. Dus het zou de FIA niets kunnen schelen.

Meer geld en macht over de huidige F1 teams is het enige wat de FIA kan schelen.



Doefie

Het idee op zich is wel mooi, zo kan een jongere coureur ook eens van de Formule 1 proeven, en je weet nooit wat eruit voort kan komen. Maar het zou realistisch kunnen zijn als zo'n team dan een chassis kan lenen of overkopen van een al in de Formule 1-rijdend team, anders wordt 't véééél te duur.

KVDracer

Mss dat dit wel mogelijk is in de toekomst. Want vanaf 2008 zou een team chassis en motoren enzo mogen overkopen van andere teams. Maar dan moeten wel de kosten omlaag en zouden de prestaties van de teams minder fahnakelijk mogen zijn van het geld. Want een nieuw team zal altijd achteraan rijden doordat ze geen ervaring hebben in de F1 en de problemen achterna hollen.
Maar ik zou het wel eens willen zien, McLaren of Ferrari in GP2  :P

daan

Dan zullen ze alles winnen waarschijnlijk en GP2 teams in de F1 zullen snel weer terug zijn op hun plaats, ik denk niet dat dit zal gaan werken.

Ferrari 2010

Onrealiseerbaar.
De inkomsten van een GP2 team zijn veel lager, ze kunnen niet zoveel vragen van sponsors.
En dan nog, als je het mogelijk wil hebben moetenz e met EXACT dezelfde regelgeving rijden. Want anders moet een team dat kans maakt op degradatie tegen het komende seizoen 2 wagens gaan ineenknutselen. En dat is niet bepaald kostendrukkend denk ik. Maar dan krijg je 2 dezelfde klasses, waar is het verschil dan nog? En een topteam geeft sowieso meer geld uit, hun rijders en personeel zijn duurder.
Dus, als je het mij vraagt, onhaalbaar.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Martin


JVA

#7
Ik ben er een voorstander van.

Waarom?

Als, en ik zeg wel degelijk als de F1 goedkoper wordt zullen er nieuwe teams , en geloof me, een pak nieuwe teams heil zien in de F1.
Eddie Irvine, Jean Alesi, David Richards zijn enkele die hardop aan een nieuw team denken. En als de sport goedkoper wordt zullen er nog zijn de dat willen doen.

Zorg dan voor twee klassen F1.
12 teams in elke klasse. Op het einde van het seizoen promoveren de beste twee teams en dalen de twee slechtste teams. Let wel; de tweede klasse is geen GP2 klasse, maar wel degelijk een F1 klasse . Ze zouden zelfs in hetzelfde weekeinde kunnen rijden. Leuk voor de toeschouwers die dan meer actie zouden kunnen zien, en waarschijnlijk ook goed voor de teams die ook in tweede klasse voldoende TV aandacht zouden krijgen.

Als er te veel teams zijn, dan krijg je anders weer pre-kwalificaties, en teams die zelden of nooit in actie kunnen komen. Dus waarom niet proberen op voorwaarde dat je voldoende kandidaten vind voor klasse II

Doefie

Je idee zit wel iets in, JVA, Maar het probleem wordt dan wie gaat er naar die tweede klasse willen gaan ? Want dan ga je zoiets krijgen als CART en IRL waarschijnlijk ... in de ene bijna 40 coureurs en in de andere amper 20, met als gevolg dat die met weinig coureurs veel minder aandacht krijgen en in de schaduw komen te staan van de eerste.

JVA

Ik denk echt dat zo een systeem kan werken. Wat gaan ze anders doen met de nieuwe kandidaten voor een F1 team?

Jean Alesi, Eddie Irvine, David Richards, Penske, F1Dubai, ...

Zonder zulk een systeem hebben deze teams geen enkele kans op overleven, want ze komen nauwelijks in beeld. Doen ze het toch goed, dan zal er een ander teams nauwelijks in beeld komen.

Stel dat er begin jaren '90 zo iets zou bestaan hebben, dan zouden bepaalde teams, zoals Coloni, Zakspeed, Lamborghini, Eurobrun, en dergelijke misschien nu nog bestaan hebben. Maar toen konden ze niet racen omdat ze uitgeschakeld werden in de pre-kwalificaties en hun sponsors dat niet zo leuk vonden. De sponsors stopten en de teams hadden geen geld meer. Toen waren en ook bijna 40 inschrijvingen. Wel organiseer dan twee races met 20 wagens.
Klasse 2 op zondagvoormiddag (en zorg voor een TV contract met Eurosport ;D) KLasse 1 op zondagnamiddag. Zo krijgt iedereen zijn deel van de koek.