Vroege vogels

Gestart door Supermariobros, 13 februari 2006 - 10:40:35

« vorige - volgende »

Supermariobros

Even polsen bij de jullie hoe vroeg jullie 's morgens uit de veren moeten om naar school of het werk te gaan en wat doen jullie het eerst éénmaal uit jullie bed gestapt?

Hoe vroeg moeten jullie uit de veren 's morgens en
Eénmaal uit jullie bed gestapt, wat is het eerste wat jullie doen?


1) Meestal ben ik iets voor 7u. al op
2) Mijn yoghurtje opeten

dj Peter

In deze periode van het jaar sta ik rond 6.30u op, omdat we pas om 8.00u beginnen werken.
Vanaf het moment dat het s'ochtends vroeg genoeg licht is, beginnen we om 7.00u en dan sta ik op tussen 5.30u en 6.00u.

Het ochtendritueel gaat als volgt:   opstaan, wassen en aankleden --> boterhammetjes maken --> ontbijten ---> werkkledij aandoen,nog rap een koffieke,fiets op en weg...
En daar doe ik ongeveer drie kwartier over...ik heb s'ochtends tijd nodig....

daan

Ligt eraan hoelaat ik moet beginnen of of ik moet werken. Meestal kwart voor 8 en als ik moet werken, in de vakantie of op zaterdag ga ik er om half 6 uit.

Juan

Tijdens de schoolperiode staat mijn biologisch alarm rond 7 uur (zelfs in de weekends :()
Een wekker is voor mij eigenlijk 'meestal' overbodig. De lessen starten hier altijd om 8u25, dus uitslapen zit er nooit in en daardoor altijd zo vroeg wakker. Gelukkig tijdens het week verlof vorige week toch wat langer in mijn bed kunnen blijven liggen ;D
Als ik dan wakker wordt, me aankleden, eten en indien ik op kot zit nog ff met het thuisfront babbelen, moeder zit er immers ganse dagen alleen :(
Juan

Mikacouli

Wij komen aan op het werk om 7u15 dus dat wil zeggen dat ik om 5u30 opsta omdat we al met de ploeg om 6u20 vertrekken.
Ik sta op, Ik neem een douchke, ik kleed me. En alles op het gemak, ik jaag me niet op smorgens tenzij dat ik me overslaap  ;D
Dan zorg ik voor mijn luch enzo, dan ontbijt ik. Ik kijk nog naar het ochtendnieuws en dan vertrek ik richting werk. Samen met mijn vader want ik werk in de firma van mijn vader. Dan halen we iedereen op en dan richting de werf.
Maar dit zal maar max 5 jaar duren. Dan zal ik tewerk gesteld zijn in immobilliën. :) Dus dan kan ik iets langer slapen. Ben trouwens een mens dat niet veel slaap nodig heeft want ik ga in de week telkens na 24 u gaan slapen. Dus een grote 5 u slapen. In de weekends slaap ik niet :) ;D Dan is uitgaan de boodschap tot in de late voormiddag ;)

Martin

Van maandag t/m donderdag gaat de wekker om 06.00 uur af.
Vrijdag, zaterdag en zondag zie ik wel hoe laat ik opsta. Soms wordt het wel eens 11.00/12.00 uur. F1 is een hobby van me, uitslapen ook.
Ontbijten doe ik al jaren niet meer. Mijn lunchpakketje maak ik 's avonds klaar.
Of ik koop wat bij de lunchbus die dagelijks bij ons bedrijf stopt.
Douchen doe ik ook 's avonds, daar heb ik de ochtend geen tijd voor.
Het eerste wat ik doe op mijn werk is een kop koffie nemen en voor de lunchpauze heb ik er al gauw 10 op. Met dank aan LavAzza.

Jasper

Mijn ochtendritueel is perfect op de minuut getimed. :)

7u14: radio springt aan en begint een cd af te spelen
7u17: horloge loopt af
7u20: ik kom uit mijn bed, kleed mij aan, ga naar de wc, was me en kam mijn haar
7u30: dan probeer ik aan het ontbijt te zijn (d.w.z. soms is het een paar minuutjes later)
7u40: dan probeer ik in de badkamer te zijn om mijn tanden te poetsen
7u44: lunch in de boekentas steken, schoenen, MP3-speler en jas aantrekken
7u50: de fiets op

:)

Schumi nr1

#7
Ik sta op om 6u15, kleed me aan, was me en ik kam mijn haar en dan eet ik mijn ontbijt op. Om 6u50 stap ik in mijn auto en rij ik naar het station om de trein van 7u15 te halen. Gemiddeld kom ik om 7u45 aan op mijn werk en ben ik tegen 10 u wakker.

Doefie

Wekker op mijn gsm gaat af of om 7.25 of om 7.55 . Het eerste wat ik dan doe is die wekkerfuncite afzetten ;)

razzle_dazzle

Ik sta ongeveer 1,5 uur voor mijn lessen beginnen op, dus om 7 uur als ze om half negen beginnen. Ik heb smorgens veel tijd nodig om wakker te worden en mijn ochtendhumeur te laten wegebben. Het eerste wat ik doe is koffie zetten, zodat ik onmiddellijk een tasje kan drinken als ik gewassen ben en mijn haren in de plooi liggen  :). Vervolgens maak ik wat boterhammen klaar, eet ik die op en lees de gazet van gisteren nog eens.

In het weekend lig ik soms tot 15 uur in mijn bed, wat wil je als je pas rond 7 uur smorgens thuiskomt  ;)....zondags heb ik altijd moeite om terug in mijn "weekritme" te komen met als gevolg dat ik maandag altijd een zombie ben.

Ferrari 2010

6u27: radio springt op op volume 10, ik beluister het nieuws even
6u35: wekker tuut, ik sta op en ga naar toilet, kleed me om.
6u43: ik begin te eten
6u50: ik maak eten voor op school
6u53: inladen brooddoos, checken of alles in rugzak zit
6u58: jas aan, beesten buiten gaan eten geve,
7u00: wassen
7u05 - 7u15: vrije tijd voor krant of eventuele uitloop van vorige fases :P
7u15: klaarmaken om te vertrekken
7u19: vetrekken naar bushalte
7u32: bus is er
8u10: bus is op school
8u29: lessen beginnen

Ik heb ook niet veel slaap nodig, ik kan gerust ondanks dat ik héél moe heel actieve ingen doen. Vrijdag wordt meestal zaterdag eer ik in bed lig (ga pas om 0u ofzo naar huis van squash), en ik moet op om 8u30. Dat is nog vrij veel tijd om te slapen vindt ik zelf. Uitslapen in het weekend is niet aan mij besteed, de ochtendstond heeft goud in de mond :P

1 ding waar ik absoluut niet tegen kan: mensen die op maandagmorgend zagen dat het weekend weer te kort was maar wel van 11u 'savonds tot 12u 'smiddags in hun bed hebben gelegen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

schumi4ever

Ik ben gezegend met drie levende wekkertjes die me op de meest onmogelijke uren wekken.  :) Ergens tussen zes en zeven sleep ik mezelf uit bed en dan  maar smeren( boterhammen voor manlief,boterhammen voor zoonlief en boterhammen voor dochterlief) en tegen dat ze allemaal verzadigd en ingepakt zijn voor hun dag heb ik nog een halfuur om mezelf en drie kleintjes aan te kleden om ze vervolgens tegen 8u30 in school af te droppen. Daarna keer ik met mijn kleinste spruit terug naar huis en kan ik beginnen werken.

Jasper

Over veel slaap nodig hebben: ik ben in 2006 nog nooit voor middernacht gaan slapen. Ik doe altijd mijn schoolwerk na 22u omdat ik dan van mijn vader moet gaan slapen. Maar aangezien ik dan toch niet kan slapen, doe ik dan mijn schoolwerk zodat ik 's avonds meer ontspanning heb. Met als gevolg dat mijn ouders denken dat ik niks doe voor school ondanks dat ik zeer goede punten haal. ::)

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 13 februari 2006 - 20:18:15
Over veel slaap nodig hebben: ik ben in 2006 nog nooit voor middernacht gaan slapen. Ik doe altijd mijn schoolwerk na 22u omdat ik dan van mijn vader moet gaan slapen. Maar aangezien ik dan toch niet kan slapen, doe ik dan mijn schoolwerk zodat ik 's avonds meer ontspanning heb. Met als gevolg dat mijn ouders denken dat ik niks doe voor school ondanks dat ik zeer goede punten haal. ::)
Hoe noemen ze dat alweer? Naïef? ;D ;D ;D
Slapen om 22u moet ik al lang niet meer, meestal ga ik rond 23u slapen. Als ik om al 22 uur ga slapen heb ik heel de volgende dag de leerkrachten op men dak. :-[
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Mikacouli

Citaat van: Razzle_dazzle op 13 februari 2006 - 18:38:17


In het weekend lig ik soms tot 15 uur in mijn bed, wat wil je als je pas rond 7 uur smorgens thuiskomt  ;)....zondags heb ik altijd moeite om terug in mijn "weekritme" te komen met als gevolg dat ik maandag altijd een zombie ben.

Gelijkaardig scenario hier :D
Elk weekend om 7u45 vertrek ik uit de revolution (dit is dus als laatste :) ) en kom ik om 8u10 thuis. Meestal logeert er dan ne maat bij mij omdat hij te ver woont. Hij heeft om 11u26 zijn trein dus wat doen we, we blijven wakker. Ik heb de laatste 2 jaar maar weinig geslapen de zaterdag op zondag. Ik ben het intussen gewoon. Meestal ben ik wel de maandag niet echt attent maar vroeger was dat erger dan nu. Precies of mijn lichaam heeft er zich aan aangepast. ;D ;) Enfin, het is een vast ritueel.