Cartoon Network

Gestart door Scuderia Ferrari, 04 februari 2006 - 20:50:28

« vorige - volgende »

Doefie

Ik lach met de tsunami's, ik lach met de WTC-torens, ik lach met Irak en weet ik veel wat. Ik vind dat het moet kunnen. Er moet een duidelijk onderscheidt gemaakt worden tussen wat zeveren en echt uitlachen. Het laatste doe ik dan ook nooit, ik zever en ik zever graag. Maar ik ga nooit verder dan zeveren.

Nu ja, wat voor de ene humor is is voor de andere idioot. Gustibus et coloribus he...


Rippie

#17
Toen ik de topic-titel zag, dacht ik toch even aan wat anders dan de Deens cartoons  ;D

Ik vraag me af, gaan al die protesten nou wel echt om die cartoons? Ik kan nog steeds niet begrijpen dat een weldenkend mens aanstoot neemt aan plaatjes van een profeet in een regionaal Deens blaadje. Vergeet niet dat de cartoons al in september werden gepubliceerd.

Het ergste is nog dat de Arabische regeringen meedoen en ook zitten te zeveren over excuses van Denemarken. Ten eerste hoeft Denemarken zich niet te verontschuldigen, het is een actie van een onafhankelijke krant (die naar mijn mening ook niet haar excuses aan had hoeven bieden). Blijkbaar hebben vele nog nooit van persvrijheid gehoord. Ze proberen nu af te dwingen dat zulke dingen nooit meer voor kunnen komen, kortom, de Arabische landen proberen onze persvrijheid aan banden te leggen. Hier moeten we NOOIT aan toegeven.

Ten tweede zouden ze in de Arabische wereld eens moeten leren relativeren. Bij het minste of geringste staat alles daar in de fik (Deense ambassades helaas letterlijk!). Zolang ze zo blijven reageren zullen ze nooit respect afdwingen in het westen. Om nog maar te zwijgen over hun vervelende gewoonte zich overal zelf op te blazen...

Maar goed, terugkomend op mijn vraag of de protesten echt om die cartoons zijn. Blijkbaar wel dus. Of eigenlijk, het lijkt soms of ze zoeken naar een aanleiding om het westen te kunnen aanvallen. Zelfs in Europa zijn er moslims die de westerse wereld veroordelen. Naar mijn mening mogen ze dan linea recta terugkeren naar hun grot, want daar is het toch zo veel beter dan hier, waar ze meeprofiteren van onze westerse maatschappij?
De mensen zijn zo geïndoctrineerd door het geloof en hun imams dat ze blindelings hun leiders volgen. Rationeel denken lijkt er niet bij te zijn onder de massa. En dan te bedenken dat ze vroeger, in de Middeleeuwen, verder waren in hun ontwikkeling dan de Europeanen. Waar is het toch misgegaan?  :(
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

razzle_dazzle

@Mario: satire is een vorm van humor en humor dient om te relativeren, in die zin zou het eerder discriminerend zijn als men niet met iets of iemand mag lachen. Natuurlijk zijn er grenzen, het moet humor blijven, geen spot om iemand te kwetsen.
De Cartoon kwestie is nogal "opgeblazen", ik kan best begrijpen dat het frustraties opwekt bij de moslims, maar er zijn andere manieren om daar op te reageren.

Hamilton MASTER

De Moslim-wereld wil aanleunen bij de Westerse maatschappij.

De krant bij hen wordt door de regering nagelezen en gescensureerd en bijgeknipt en dergelijke. Dus --> Bij ons wordt dat gedaan --> In Denemarken is de staat ook schuldig omdat ze die dingen heeft laten verschijnen.

Zoals ik die mensen bezig zag, waren  het beesten.
Kleine kinderen die vlaggen van Denemarken in brand staken, dit is ongehoord.

In Ter Zake was een vrouw (Islamitische die in België woont) die zei dat dit enkel de extreemrechtse en terroristische delen van de Islam waren die de ambassade in brand staken. Dat het een kleine minderheid was.
Ik heb op de beelden goed genoeg gezien dat bijna de hele Moslim-wereld op straat stond.

Deze mensen leven 500 jaar te laat. In de Middeleeuwen kruisigden ze ketters en godslasteraars. Ze zouden het nu nog doen.
Is dit de wereld waarmee wij verder moeten?
Zoals mijn grootvader ooit zei: De 3de wereldoorlog komt uit het Midden-Oosten.
Dit zei hij ruim 15 jaar geleden. Ik begin er sterk in te geloven.

De mensen die op straat kwamen zijn barbaren, geloven alles wat hun verteld wordt en hebben totaal geen realiteitszin.


Maar ja... Wij zijn racisten...



Supermariobros

Citaat van: Razzle_dazzle op 05 februari 2006 - 16:23:38
@Mario: satire is een vorm van humor en humor dient om te relativeren, in die zin zou het eerder discriminerend zijn als men niet met iets of iemand mag lachen. Natuurlijk zijn er grenzen, het moet humor blijven, geen spot om iemand te kwetsen.

Daar sluit ik me volledig bij aan. Mijn post was op de reactie van McChouffé die vindt dat er met alles moet kunnen gelachen worden. vb. Lachen met iemand zijn handicap kan niet vind ik.

Maar goed, nu terug on topic.

Tim C

Citaat van: Supermariobros op 05 februari 2006 - 17:31:48
Lachen met iemand zijn handicap kan niet vind ik.
Waarom dan lachen met religie? Of domme blondjes? Of ?

Supermariobros

Citaat van: Tim C op 05 februari 2006 - 17:33:45
Citaat van: Supermariobros op 05 februari 2006 - 17:31:48
Lachen met iemand zijn handicap kan niet vind ik.
Waarom dan lachen met religie? Of domme blondjes? Of ?

Lachen met iemand zijn handicap is hem persoonlijk kwetsen.

Tim C

Nee, want ik beschouw hem als gelijke en niet als iemand op een schavotje...

Supermariobros

Citaat van: Tim C op 05 februari 2006 - 17:44:14
Nee, want ik beschouw hem als gelijke en niet als iemand op een schavotje...

Das waar, het is niet omdat iemand in een rolstoel zit dat je hem anders moet behandelen, maar met die persoon lachen is er teveel aan. Das toch mijn mening.

Tim C

Nee, het is niet lachen met de persoon, da's even een beetje te kortzichtig...

razzle_dazzle

Jep, dat vind ik dus ook. Het is niet omdat je een grapje maakt over een mongooltje, dat je het niet erg vindt dat die persoon een paar chromosomen tekort heeft  ;).
De meesten van dit forum weten dat Mario in een rolstoel zit, ik kan me misschien niet inbeelden hoe dat voelt, maar ik zou het niet graag hebben als ze mij anders zouden bekijken of behandelen dan een gewone mens en daar hoort humor toch bij. Ik denk trouwens dat jij(Mario) wel sterk genoeg zijt om het grappige ervan in te zien?

Supermariobros

Citaat van: Tim C op 05 februari 2006 - 17:50:50
Nee, het is niet lachen met de persoon, da's even een beetje te kortzichtig...

Nee, maar als je op je 21e voor de rest van je leven in een rolstoel belandt is de situatie daarvoor te ernstig om daarover kluchten te horen.

Tim C

Dat zeg ik niet, maar de situatie wordt er wel door verlicht... Hoeveel grappen zijn er niet over de oorlog?

Supermariobros

Citaat van: Razzle_dazzle op 05 februari 2006 - 17:51:59
Jep, dat vind ik dus ook. Het is niet omdat je een grapje maakt over een mongooltje, dat je het niet erg vindt dat die persoon een paar chromosomen tekort heeft  ;).
De meesten van dit forum weten dat Mario in een rolstoel zit, ik kan me misschien niet inbeelden hoe dat voelt, maar ik zou het niet graag hebben als ze mij anders zouden bekijken of behandelen dan een gewone mens en daar hoort humor toch bij. Ik denk trouwens dat jij(Mario) wel sterk genoeg zijt om het grappige ervan in te zien?

Dat heeft niks met sterk zijn te maken. Iemand die in een rolstoel zit is niet grappig.