WK Veldrijden

Gestart door IVY440, 28 januari 2006 - 14:00:26

« vorige - volgende »

IVY440

Dit weekend is het weer WK Veldrijden. Dit keer in het Nederlandse Zeddam.
De juniores hebben al gereden.
1. Van Poppel (NED)
2. Gavende (SVK)
3. Meeusen (BEL)

Dus zowel een medaille voor NL en B.
Wie is voor jullie de favoriet voor zondag namiddag?

Jasper


Supermariobros


IVY440

Spijtig voor zowel B als NL.
Stybar verlengde zijn titel bij de beloften. De grote favorieten Boom en Albert maakten het niet waar.

1. Stybar (CZE)
2. Boom (NED)
3. Albert (BEL)

Jasper

Het schijnt dat Sven Nys gevallen is en daarbij geblesseerd is geraakt? Ik heb er nog niks van gezien, maar ik vind het wel héél jammer nieuws! Bart Wellens verdient de titel alleszins niet, hij heeft nog niks gedaan dit seizoen. Laat Vervecken of een Fransman of Tsjech dan maar winnen, dat zou ook eens niet slecht zijn voor de sport...

IVY440

Vervecken wint voor Wellens en Mouray.

Nijs valt idd en is serieus geblesseerd aan de heup, de andere jongen met de goede benen (Van Tourenhout) rijdt op het slechtste mogelijke moment plat.

FerrariMan

Ik ben daar gisteren moeten gaan helpen, pintjes tappen. Was onbekend met de sport maar toch klasse hoor, in die koude..

Schumi nr1

Citaat van: Jasper op 29 januari 2006 - 15:38:54
Het schijnt dat Sven Nys gevallen is en daarbij geblesseerd is geraakt? Ik heb er nog niks van gezien, maar ik vind het wel héél jammer nieuws! Bart Wellens verdient de titel alleszins niet, hij heeft nog niks gedaan dit seizoen. Laat Vervecken of een Fransman of Tsjech dan maar winnen, dat zou ook eens niet slecht zijn voor de sport...

Jij hebt het begin van het seizoen gemist zeker???? Daar heeft Wellens tal van Super Prestiges gewonnen en ook nog andere wedstrijden. Toen was het een echte strijd tussen Nys en Wellens. De laatse weken kon hij wel niet meer tegen het geweld van Nys op, dit geef ik toe.

Vervecken, Wellens, Mourey, dit was het podium. Jammer dat Nys die val maakte, hij is met glans de wereldkampioen van dit seizoen. Maar ja, een wereldkampioenschap is een ééndagswedstrijd en dan wordt de zege beslist door wie op die dag het best is of het meest geluk heeft.

IVY440

Citaat van: Schumi nr1 op 29 januari 2006 - 16:25:21
Maar ja, een wereldkampioenschap is een ééndagswedstrijd en dan wordt de zege beslist door wie op die dag het best is of het meest geluk heeft.

Of in dit geval, degene die het minste pech heeft.
Als je ook maar één beetje pech had, kun je het vergeten, zoals Daphne vanmorgen en Van Tourenhout en Nijs na de middag.

Hamilton MASTER

Niemand op dit WK heeft de titel echt gestolen...

Booy van Poppel was gewoonweg heel goed.
Stibar heeft Dlask geveld op het Tsjechische kampioenschap...
Vos heeft dit seizoen ook al goed gereden en is heel erg goed op de weg.
Vervecken is nu voor de 7de keer op het podium op een WK, hij won er 2x van.
Hij heeft veel superprestige-veldritten gewonnen.

Van Poppel was de sterkste, Stibar niet maar won op een slimme manier.
Vos was ook niet de sterkste maar heeft slim afgewacht.
Vervecken was samen met Wellens de sterkste, zij zouden het allebei verdiend hebben.
Mourey heeft me aangenaam verrast.



razzle_dazzle

Toch weer een echte Belg die gewonnen heeft...goede zaak  :P.

Hamilton MASTER

Nys speelde komedie na zijn val...

Een eigen stomme fout kostte hem een verlenging van zijn wereldtitel en dat kon hij volgens mij niet verkroppen.

Hij viel, niet onzacht dat geef ik toe, maar bleef enorm lang liggen.
Hij had schrik voor een breuk en voor het einde van zijn seizoen.

Wat ik al dacht na de race blijkt waar. De blessure is niet erg en hij kan wonder boven wonder wél zijn seizoen verder rijden. Sterker nog, hij zal zaterdag aan de start verschijnen van de volgende wedstrijd.
De enige mogelijke blessure die dit toelaat is een kleine barst.

Wat heeft Nys? Hoe toevallig.
Ik heb absoluut geen respect voor wat hij hier laat zien.

Er zijn wielrenners die met gebroken polsen finishen. Renners die met een gebroken sleutelbeen de Tour uitrijden.
Nys zegt van zichzelf een grote sportman te zijn. Dan moet hij zijn persoonlijkheid ook nog mee hebben. Hij had écht persoonlijkheid gehad indien hij gewoon had opgestaan en had verdergereden.
Maar dat zou gezichtsverlies zijn geweest. Hij zou en moest met veel aandacht de wedstrijd verlaten. Wel Mijnheer Nys, u heeft 2 miljoen mensen voor de gek gehouden maar mij niet.

Als hij echt een persoonlijkheid wil zijn, laat hem meer zijn zoals een Van Tourenhout.

Zeker als een Wellens. Wellens die het hele jaar sukkelt met z'n conditie. Hij heeft af en toe een serieuze piek en hij had er een gigantische dit weekend. Dé beste man in koers.
Wat deed hij? Hij maakte een schakelfout waardoor Vervecken 10 meter kreeg.
In plaats van het gat dicht te rijden, laat hij een gat vallen zodat Vervecken de gouden plak kan pakken. Dát is persoonlijkheid.

Nys heeft voor mij afgedaan. Niet alleen door dit weekend, maar ook door verhalen die ik van hem hoorde + zag tijdens de vorige crossen.



Jasper

Lol, Nys is een lul omdat hij opgeeft, en dat Wellens opgeeft (niet voor de titel gaan wanneer dat kan is ook opgeven) is dan weer een kenmerk van een grote persoonlijkheid. ;D ;D

Hamilton MASTER

Citaat van: Jasper op 31 januari 2006 - 17:24:40
Lol, Nys is een lul omdat hij opgeeft, en dat Wellens opgeeft (niet voor de titel gaan wanneer dat kan is ook opgeven) is dan weer een kenmerk van een grote persoonlijkheid. ;D ;D

Je rijdt een WK in een TEAM. Namelijk, zorgen met alles wat je kan doen, moet je ook doen opdat een BELG het WK wint.

Vervecken kon wereldkampioen worden. Wellens wist dat en wou Mourey (fransman die uiteindelijk 3de werd) niet terug naar Vervecken brengen.

Wellens had kunnen winnen. Hij was de sterkste, maar wat doe je in dat geval?
Zorgen dat je ploegmaat Wereldkampioen wordt, of die Fransman mee terugbrengen naar Vervecken en zo toch de kans lopen om gevloerd te worden in de sprint?



Jasper

Als je een winner bent, ga je voor de overwinning...

Overigens zit er een barst in Nys' heup. Ik wil jou nog wel eens zien fietsen met een gebarsten heup hoor... Met de juiste techniek bewegen je gebroken polsen of sleutelbeen niet. De heup daarentegen...