Spreektaal op het forum?

Gestart door lieven, 20 januari 2006 - 20:29:04

« vorige - volgende »

Mikacouli

Citaat van: Martin op 25 januari 2006 - 23:44:10
Citaat van: McChouffe op 25 januari 2006 - 23:39:51
Citaat van: SaffierFM op 25 januari 2006 - 20:58:35
Nog zoiets is "botten"
In Nederland worden daar "beenderen" mee bedoeld terwijl het bij ons gaat om laarzen.

katschoewe botte...    :)

Of "nul de botte"  :)
(Voor de Nederlanders, = niks)

Dan is niks een korter woord. 8) 8)
Dus doen wij het beter.  ;D ;D

Zijn de Nederlanders dan ook zo gierig op het aantal woorden ze uitspreken? ;)

Jasper

Citaat van: McChouffe op 26 januari 2006 - 23:53:05
Citaat van: SaffierFM op 26 januari 2006 - 22:19:55
Citaat van: Jasper op 26 januari 2006 - 18:18:32
Citaat van: McChouffe op 25 januari 2006 - 23:53:10
Citaat van: Doefie op 25 januari 2006 - 17:39:15Ik ken genoeg Nederlanders die het niet kennen, dus ja ;) Ook zo'n fenomeen in Nederland is elk soort fruitsap met "just d'orange" te noemen :-\

Vergeet ook niet dat Nederlanders vaak S.V.P. gebruiken i.p.v. A.U.B.

Een vraagje aan de Nederlanders:
Waarom dat Frans?

En ik denk dat als je aan 100 Nederlanders vraagt om s.v.p. voluit te schrijven, slechts 5 of minder dat foutloos kunnen. :)
Hoe schrijf je het ?  "s'il vous plait" ?

s'il vous plaît
om helemaal correct te zijn  ;)

Inderdaad. :)

Ferrari 2010

Citaat van: Martin op 26 januari 2006 - 23:06:13
Kom je ook uit Nederland Saffie?
Saffier komt net als ik uit Wuustwezel, das nog net België ;) Het ligt vlak tegen de Nederlandse grens, tegen Zundert als ik me niet vergis.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

dj Peter

Citaat van: Schumi 2006 op 27 januari 2006 - 18:46:53
Citaat van: Martin op 26 januari 2006 - 23:06:13
Kom je ook uit Nederland Saffie?
Saffier komt net als ik uit Wuustwezel, das nog net België ;) Het ligt vlak tegen de Nederlandse grens, tegen Zundert als ik me niet vergis.
Tegen Wernhout om precies te zijn, een gehuchtje van Zundert. Ik woon op ongeveer 1km van de grens met Nederland. Mijn overgrootouders waren afkomstig uit Wernhout en mijn zus is getrouwd met een Nederlander uit Rijsbergen,zij hadden daar enkele jaren een café waarna zij in Wuustwezel recht over de kerk een café overnamen dat ondertussen toch al bijna 20 jaar goed draait.
Ik weet het, het is  nu wel héél off-topic,maar ik wou het maar even duidelijk maken aan Martin :-)

Martin

Citaat van: Mikacouli op 27 januari 2006 - 11:15:13
Citaat van: Martin op 25 januari 2006 - 23:44:10
Citaat van: McChouffe op 25 januari 2006 - 23:39:51
Citaat van: SaffierFM op 25 januari 2006 - 20:58:35
Nog zoiets is "botten"
In Nederland worden daar "beenderen" mee bedoeld terwijl het bij ons gaat om laarzen.

katschoewe botte...    :)

Of "nul de botte"  :)
(Voor de Nederlanders, = niks)

Dan is niks een korter woord. 8) 8)
Dus doen wij het beter.  ;D ;D

Zijn de Nederlanders dan ook zo gierig op het aantal woorden ze uitspreken? ;)

Als het op schrijven aankomt, ik wel.
Maar als het moet kan ik ook twee A4tjes volschrijven.
En verder gierig, ik niet.
Kom maar langs, het bier staat altijd koud. 8)

Jasper


McChouffe

Citaat van: Jasper op 29 januari 2006 - 14:19:08
Bier? In Nederland? ???

Ik was deze week eens in Nederland. Uit nieuwsgierigheid toch eens Oranjeboom gedronken. Waardeloos. Neem 25cl Stella en kap daar 50cl water bij en dan krijg je dezelfde smaak. Zelfs Chinezen brouwen betere pils (Tsingtao).

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

FerrariMan

Citaat van: McChouffe op 29 januari 2006 - 14:33:27
Citaat van: Jasper op 29 januari 2006 - 14:19:08
Bier? In Nederland? ???

Ik was deze week eens in Nederland. Uit nieuwsgierigheid toch eens Oranjeboom gedronken. Waardeloos. Neem 25cl Stella en kap daar 50cl water bij en dan krijg je dezelfde smaak. Zelfs Chinezen brouwen betere pils (Tsingtao).
Same here, maar dan bavaria getest, net afwaswater....

McChouffe

Citaat van: FerrariMan op 29 januari 2006 - 19:00:38
Citaat van: McChouffe op 29 januari 2006 - 14:33:27
Citaat van: Jasper op 29 januari 2006 - 14:19:08
Bier? In Nederland? ???

Ik was deze week eens in Nederland. Uit nieuwsgierigheid toch eens Oranjeboom gedronken. Waardeloos. Neem 25cl Stella en kap daar 50cl water bij en dan krijg je dezelfde smaak. Zelfs Chinezen brouwen betere pils (Tsingtao).
Same here, maar dan bavaria getest, net afwaswater....

En toch krijgen ze die rommel verkocht. Kijk nu naar Heineken, kom je bijna overal ter wereld tegen.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Martin

Jongens, jongens, we hebben Hertog Jan, Amstel, Brand, Domelsch enz.
Stuk voor stuk heerlijke biertjes.

McChouffe

Citaat van: Martin op 29 januari 2006 - 19:39:31
Jongens, jongens, we hebben Hertog Jan, Amstel, Brand, Domelsch enz.
Stuk voor stuk heerlijke biertjes.

Naar Nederlandse normen zal het best wel heerlijk zijn. Maar naar Belgische normen, zoals FerrariMan zegt, afwaswater.
Alleen LaTrappe zou me misschien nog kunnen bekoren. Alleen is het zo moeilijk te vinden, en als je het al vindt veel te duur.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

FerrariMan

Het is ook iets aangeboren he, ik bedoel maar, als wij in Nederland geboren en getogen zouden zijn, dan vinden we dat bier ook lekker...

Een echt objectief en vast standpunt kan je er niet in innemen, denk ik.

Maar ik denk wel dat Belgisch bier over het algemeen meer gesmaakt is over de wereld...?

McChouffe

Citaat van: FerrariMan op 29 januari 2006 - 21:34:29Maar ik denk wel dat Belgisch bier over het algemeen meer gesmaakt is over de wereld...?

De Sixtus Twaalf van Westvleteren is door RateBeer.com verkozen tot beste bier ter wereld en de Tripel van Westmalle door de New York Times als beste bier ter wereld. Dat zegt inderdaad wel iets over de perceptie van onze bieren in de rest van de wereld.
Van die laatste ga ik er mij nu eentje inschenken ;)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Mikacouli

Citaat van: Martin op 29 januari 2006 - 19:39:31
Jongens, jongens, we hebben Hertog Jan, Amstel, Brand, Domelsch enz.
Stuk voor stuk heerlijke biertjes.


Amstel heb ik proberen drinken op reis toen in in het zuiden van Frankrijk zat. Ik heb er een slok van genomen en heb het gewoon laten staan. Gelukkig hadden ze nog een goeje blonde leffe daar  :)
Martin, je weet niet wat goed bier is ;) Zet alle Belgische bieren es tegen die van de nederlandse bieren.
Geef voor elk bier punten en tel ze op. Maak een gemiddelde en ik ben ervan overtuigd dat de Belgische bieren dubbel zoveel punten zullen halen als de Nederlandse bieren. We hebben nu eenmaal een van de beste bieren van de wereld.

Heineken => waar is dit kots smiley'tje nu naar toe  ;)

McChouffe

Citaat van: Mikacouli op 30 januari 2006 - 15:26:20Martin, je weet niet wat goed bier is ;) Zet alle Belgische bieren es tegen die van de nederlandse bieren.

Dan ga je toch heeeeeel lang bezig zijn  :D  De eerste beste lijst op internet komt aan rond de 380 bieren. Maar ik zie zo dat er al een aantal ontbreken.

Citaat van: Mikacouli
Geef voor elk bier punten en tel ze op. Maak een gemiddelde en ik ben ervan overtuigd dat de Belgische bieren dubbel zoveel punten zullen halen als de Nederlandse bieren. We hebben nu eenmaal een van de beste bieren van de wereld.

Ik betwijfel of je zo'n resultaat gaat krijgen. Iemand die gewoon is van Heineken e.d. te drinken zal Belgische bieren waarschijnlijk vies vinden. Zoiets moet je leren drinken. Geef een Nederlander een Duvel die 10 jaar over datum is, en hij zal waarschijnlijk een nieuwe vragen. Een Belg (allez, ik en Alan toch  ;)) zou vragen of hij een bak kan kopen  :)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.