Soulzanger Wilson Pickett dood

Gestart door Martin, 20 januari 2006 - 20:01:43

« vorige - volgende »

Martin

De Amerikaanse soulzanger Wilson Pickett is donderdag op 64- jarige leeftijd overleden. Hij bezweek aan een hartaanval, meldde zijn manager Chris Tuthill.


Alan Blues

 :'( :'( :'( :'( :'(

Wilson Picket is steeds een grote inspiratiebron voor me geweest. Hij wist als geen ander opzwepende muziek te maken. Ooit heb ik een van mijn muziekgroepen naar een nummer van hem genoemd: Midnight Movers. Toen bleek er al aan endere groep die naam te hebben...

Ik heb Wilson Picket enkele jaren geleden nog zien spelen op het Belgium Rhythm 'n Blues festival in Peer. Het spijtige aan die grote beroemdheden is dat het meer een show is dan een optreden. Eerst speelt de begeleidingsband een half uur. Dan roepen ze gedurende 15 minuten in de micro 'laaaaaaadiiiiiiiieeeeesssss aaaaaaand geeeeentlemeeeeen, could you please welcome on stage.... MIIIIIIISTER WIIIIIIILSON PICKET!!!!!!! I can't hear you!!!! I can't hear you!!!... enz....' Dan kom hij een 20-tal minutjes zingen en vertrekt dan met de limo terwijl zijn bang nog 20 minuten verder speelt.

Jammer....

Martin

Ik had van niemand, op een iemand na, een reactie verwacht op dit bericht.
Jammer genoeg nooit live gezien.
Hij was verdomd goed.



Alan Blues

Citaat van: Martin op 21 januari 2006 - 15:47:09
Ik had van niemand, op een iemand na, een reactie verwacht op dit bericht.
Jammer genoeg nooit live gezien.
Hij was verdomd goed.




Tja, we zijn van dezelfde generatie en onze smaken liggen nogal nauw samen...  8) 8) 8)

Martin

Jammer dat we zo ver van elkaar wonen.
Anders konden we, onder genot van een biertje, eens persoonlijk onze muziek ervaring delen.

Alan Blues

Citaat van: Martin op 22 januari 2006 - 11:12:37
Jammer dat we zo ver van elkaar wonen.
Anders konden we, onder genot van een biertje, eens persoonlijk onze muziek ervaring delen.


Dat is inderdaad jammer. Ik kom ook bijna nooit in Nederland. Nuja, 1 keer per jaar voor ons personeelsfeest...

Martin

Alan, stuur even PB of E-mail met je adres en telefoon no.
Ik ga in juli of augustes naar Zeeland op vakantie.
Wie weet ben ik dan in de buurt.
Dan kunnen we even babbelen over muziek.
Onder genot van een lekker biertje. :) :)