Deep Purple en Status Quo op Arrow Rock Festival

Gestart door Martin, 20 januari 2006 - 19:46:53

« vorige - volgende »

Martin

Voor de ouwe rockers hier.

Deep Purple en Status Quo staan op 9 juni op het Arrow Rock Festival 2006 in Lichtenvoorde. Dat maakte festivalorganisator Mojo woensdag bekend. Eerder werd al duidelijk dat Journey optreedt op het rockfestival.

Mojo voegde ook John Waite en George Thorogood & The Destroyers toe aan de speellijst. De voorverkoop voor het festival begint zaterdag.

Volgende week speelt Deep Purple in Amsterdam in de Heineken Music Hall. De band stamt uit de jaren '60 en is met name bekend van hits als Smoke on the water en Strange kind of woman. Onlangs verscheen het nieuwe album Rapture of the deep.

Jasper

Met name bekend van Child in Time zou ik zeggen!

Ik hou van Deep Purple, woensdag treden ze ook op in Brussel. Jammer dat ik daar niet naartoe kan/mag. :(

Rippie

Ik wist eigenlijk niet dat Deep Purple nog steeds bestond...  :-[
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

FerrariMan

#3
Martin pas op wat je zegt, ik ben niet oud en ben ze anderhalf jaar geleden gaan zien, eerst wat bands die ik niet kende, dan Cheap Trick gevolgd door Status Quo en als afsluiter Deep Purple.

Magische avond, dat wel. Vooral omdat zoveel goeie bands op één avond speelden.

Status Quo kan nog steeds deftig wat rocken en hebben schitterende platen, de gitarist van het huidige Deep Purple, Steve Morse, is een speciaal karakter...het hele optreden lang een big smile van jewelste  :)


Martin

Citaat van: Jasper op 20 januari 2006 - 20:26:51
Met name bekend van Child in Time zou ik zeggen!

Ik hou van Deep Purple, woensdag treden ze ook op in Brussel. Jammer dat ik daar niet naartoe kan/mag. :(

Is het meer kan of mag?

Ik heb 9 elpee's van van die jongens in mijn platenkast staan.
En ik heb ook nog een platenspeler (draaitafel?).
Je moest eens weten hoeveel LP's ik heb.
Van Adam and the Ants tot ZZ Top.

Jasper

Het is meer mag...

Hier in huis staan welgeteld 435 elpees (mijn vader heeft op elk exemplaar een nummertje geplakt ;D) + nog een naar schatting 80-100 singles op vinyl. Kan dat tippen aan jouw collectie?

Martin

Nope.
Ik kom maar tot 317.
En die zijn niet genummerd. :)
Bij de singles overtref ik je wel, 153 welgeteld.
Van ABBA :-[ tot ZZ Top.

Nog een tip.
Gelezen op:
http://www.graz.nl/bericht.asp?id=552



Gisteren plaatste ik een van NME.com geplukt berichtje in het forum, dat Alice Cooper samen met Deep Purple de headliners vormen van het Engelse Monsters of Rock festival, dat op 3 juni in Engeland plaatsvindt. Vlak bij Pinkpop qua datum, maar het heeft geen moment door mijn hoofd gespeeld, dat deze oude man een kanshebber voor Pinkpop zou zijn. Persoonlijk vind ik het nog ongeloofwaardig en lijkt het me meer een act voor andere festivals dan voor Pinkpop, maar vandaag wees kesselman me in het forum op de volgende link: http://www.sickthingsuk.co.uk/. Op deze Alice Cooper fansite staat vermeld dat Alice na zijn optredens in februari in Duitsland naar Canada gaat, om vervolgens in juni weer naar Europa terug te keren voor Monsters Of Rock en: "June 4th/5th 2006 - PinkPop Festival, Holland".

Ook staat er het volgende bericht:

Alice For PinkPop?
14 Jan 2006
Alice has apparently been announced as one of the acts performing at the PinkPop festival in Holland at Landgraaf-Megaland on 3rd-5th June 2006.

De betrouwbaarheid en geloofwaardigheid van dit bericht heb ik nog niet kunnen natrekken. Het Monsters of Rock optreden is in ieder geval wel bevestigd.




The REAL BUTTON Freak

Citaat van: Jasper op 20 januari 2006 - 20:26:51
Met name bekend van Child in Time zou ik zeggen!

Ik hou van Deep Purple, woensdag treden ze ook op in Brussel. Jammer dat ik daar niet naartoe kan/mag. :(

Ik zal woensdag zeker genieten, ik zal je een gedatieerd verslag sturen ;).