Nieuwe wagens

Gestart door Jasper, 14 januari 2006 - 16:54:29

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Reclame voor de light versie? Neen, serieus, ik zou het niet weten. Dat bijna horizontale vleugeltje op de bargeboards valt me wel op, ja, de spiegels uiteraard. Het vleugeltje waar fiat opstaat en nog wat kleine vleugeltjes waarschijnlijk hé.
Sja, ze zouden die shell idd wel eens mogen wassen :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

dj Peter

De nieuwe 248 F1 is ontworpen onder de volledige verantwoordelijkheid van Aldo Costa, de nieuwe chef-ontwerper en opvolger van Rory Byrne. Byrne heeft verschillende succesvolle auto's ontworpen en hopelijk blijft dit zo.
Het Shell-logo is volgens mij niet vuil hoor, ik denk eerder dat het iets te maken heeft met de lichtinval of spots die erop gericht zijn  ;)
En die + achter het Marlboro-logo op de sidepod..dat weet ik ook niet wat daar de bedoeling van is.

Tim C

Wat me ook opvalt is de ongelofelijke ingetogenheid van de wagen en presentatie dit jaar, zeker in vergelijking met de arrogantie van vorig jaar...

dj Peter

Arrogantie ? welke arrogantie ??

Tim C

de kleine details zoals de kroontjes op de wagen, de communicatie, het uitstellen van de nieuwe wagen, enz enz

Doefie

Is volgens u dan alles arrogantie de laatste tijd ?  ???

Noem de launch van 1999 en ik ben akkoord, maar vorige jaren ...

Ferrari 2010

Citaat van: Tim C op 25 januari 2006 - 09:28:08
Wat me ook opvalt is de ongelofelijke ingetogenheid van de wagen en presentatie dit jaar, zeker in vergelijking met de arrogantie van vorig jaar...
Het valt eigenlijk wel op dat alle presentaties de laatste tijd zéér ingetogen gebeuren. Misschien om geen tijd te verliezen? ik weet het niet.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Net zoals bij Honda trouwens, niet echt een prsentatie te noemen.
Geen écht opvallende veranderingen vindt ik. Een wat doorgebogen achtervleugel, ik weet niet of dat al was. Ze hebben zelfs de kleuren behouden.

Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Schumi 2006 op 24 januari 2006 - 23:10:26Dat bijna horizontale vleugeltje op de bargeboards valt me wel op

Stond vorig seizoen ook al op de wagen, niets nieuws dus.

Citaat van: Schumi 2006 op 25 januari 2006 - 13:22:59
Net zoals bij Honda trouwens, niet echt een prsentatie te noemen.
Geen écht opvallende veranderingen vindt ik. Een wat doorgebogen achtervleugel, ik weet niet of dat al was. Ze hebben zelfs de kleuren behouden.



Wat met die enorme gebogen platen vooraan aan de buitenkant van de sidepods?

Ook heel kleine luchthappers in de sidepods. Dit zien we bij alle teams, maar hier vind ik het raar want we zien wel kleine luchthappers maar geen kleine sidepods. Nogal een verschil ten opzichte van bijvoorbeeld de MP4/21, waar de sidepods ook sterk verkleind zijn:


Dit wijst volgens mij ofwel op grote radiatoren/motor bij BAR, waarmee ze dan tijd zullen verliezen door dat ze meer gewicht hebben, ofwel op grootmoedigheid van McLaren omdat ze door de kleinere sidepods een warmere motor zullen hebben en dus sneller een kapotte motor zullen hebben.
Aangezien ik wel denk dat ze bij McLaren weten wat ze doen, ga ik voor de eerste optie. :)

Ferrari 2010

Oei, die enorme gebogen platen waren me nog niet opgevallen :-[ Dat ferrari dat vleugeltje vorig jaar al had wist ik ook nog niet. De Honda heeft er dus wel een opmerkelijk aanhangsel bijgekregen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McChouffe

De Honda heeft schoorsteentjes, maar die zijn wel dicht vanboven  ???
En voor zover ik kan zien heeft de Honda geen barge-boards, maar wel die vreemde vleugels vooraan de side-pods.

Ferrari heeft trouwens ook geen echte presentatie gedaan. Ze zijn de baan op gegaan en hebben achteraf een persconferentie gegeven.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Jasper

Citaat van: McChouffe op 25 januari 2006 - 17:26:26De Honda heeft schoorsteentjes, maar die zijn wel dicht vanboven  ???

Of wit vanbinnen? Ik weet het niet, het ziet er idd wel raar uit...

Doefie

Bovenaan zijn die schoorsteentjes dicht, anders zou je nog de schaduw zien...

Ferrari 2010

Hier een duidelijker beeld, ze zijn dus wel effectief dicht als ik het zo zie.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Puur uit aërodynamische overwegingen zet je ook geen schoorsteen hé. Ten zij het echt moét vasthangen aan het vleugeltje. En omdat het niet zo warm is waar ze nu rijden, doen ze de schoorsteen dicht omdat uitlaatgassen de aërodynamica nog meer zouden verstoren. Met andere woorden, ze schoorsteen moet er staan voor het chassis, maar wordt alleen geopend als er veel gevraagd wordt van de motor. Een betere uitleg kan ik niet verzinnen...